Citat:
Ursprungligen postat av
Vajana
Trevlig at du gillar den. Tycker själv den er fantastisk. Många års arbete bakom, bra och pålitliga hemliga (secret, min svenska er fruktansvär) källor också.
Det kan tyckas att Östrings lägenhet användes som första gömställe för mördaren, eftersom den bara ligger 2-300 meter från mordplatsen. Dom hade säkert minst tre flyktvägen.
Mina sista tankar kring det hela nu är att Östring och andra användes i ett större spel. Att han används för att skaffa vapen, avlyssningsutrustning m.m.
För mycket att skriva om i ett ”gnäll”, men min teori är att en fjärde, (okänd?) fallskärmsjägare kom in mitt under övningen, och begick mordet.
Och at statsmakt står bakom det hela. Stay behind och CIA var totalt hooked på att Turkiet skulle bli av med PKK. Pluss alla dom andra avsikter att bli av med Palme.
CGÖ Carl Gustav Östling jobbade väl i Kaknästornet kvällen före mordet med just signalspaning? Sen opererades han. Tror mig hört det i någon dokumentär.
Att CGÖ:s lägenhet låg vid flyktvägen kan bara vara en tillfällighet, och det vore bra korkat om mördaren sprang i en port direkt vid mordplatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Vad hade SA för intresse av att ta bort en trött, gammal-Palme som passerat zenit för länge sen?
Befann sig i Stockholm håller inte riktigt. Man måste befinna sig på Sveavägen vid en viss tid. En bubbla i en tekopp räcker för att alla konspiratörer ska springa skrikande omkring som om de skådat hoppets och världsalltets ljus.
37 års pustande och frustande har inte fått den ballongen att lyfta ...
Sverige skicka ca en halv miljard i stöd till ANC och Palme var en av de ettrigaste motståndarna till SA. Men det var förmodligen den svenska gruppen som var drivande att skjuta OP. Poliserna och högerfolket i Sverige hade täta kontakter med SA bl.a genom Alf Enerström (finansiär och spindeln i svenskt palmehat. Fick pengar för att annonsera mot Palme)
Alf Enerström hade bevisad kontakt med svensken Bertil Wedin - (mellanhanden som satt ihop svenskarna med sydafrika)
Craig Williamson (Sydafrika organisatör) var i Sverige i februari 86 med en eller två andra från SA (Anthony White, Eugene de Kock) för att eventuellt skjuta ANC politikern Oliver Tambo som var i Stockholm i februari 1986. Säpo sa att det inte brukade vara en hotbild mot Oliver Tambo, me just denna gång fanns en hotbild.
Det troliga är att SA gänget stannade kvar i Stockholm efter Oliver Tambo eventet och genomförde mordet på OP.
Skytten var förmodligen en person som var med Craig W. när han var i Sverige i februari 86
Vittne sett AW på säpo efter mordet
https://www.youtube.com/watch?v=XrHgXs-agLI