Citat:
Ursprungligen postat av
Gedaj
Fr en del av oss r livet inte s roligt men det r drastiskt att pst att det inte kan vara det fr ngon. Mycket av Garys argumentation r projicering. Hans frakt beror p att han sjlv r som han r. Som man knner sig sjlv knner man andra, sgs det. Hans ego r fr stort fr att kritisera sig sjlv och utvecklas som mnniska. Det klarar inte av att vnda sig int och skda sitt smutsiga jag. Han projicerar sin person p omvrlden. Drfr r han i sin lilla vrld perfekt medan allt omkring honom r skit. Om man tycker det r s dligt s kan man avsluta sitt liv. Han sitter p ntet och inspirerar andra att gra det. Sen gr han ivg och spelar golf.
Nej stter man sig in i hans filosofi r den helt logisk rationell och empatisk. Naturen skall tortera oss alla frr eller senare i olika grad. Alla ser bara till sig sjlva och hoppas bli en av "vinnarna" och skiter i alla frlorarna. Hela spelet r idiotiskt och ondskefullt. Nr vi vl r fdda utstr vi vilken frnedring som helst fr att vi blir beroende av att uppleva, det r inte bara s enkelt att avsluta sitt liv. Till det kommer en massa rdslor. Varfr skall man riskera frstta ngon i ett sdant kval frn brjan? Hur mycket jag n lskade min mamma i vrigt s gjorde hon fel nr hon skaffade oss. Hon som mnga andra tog inte med i berkningen att saker mycket vl kan g t helvete, saker som hon inte rdde p. Ingen har ngon frskring om barnet fr ngon allvarlig sjukdom exempelvis. Och barnet fr betala fr frldrarnas tanklshet.
Men det finns ingen pong med att dra allt som r fel och skit med livet om igen. Allt r redan sagt om man lser trden.