Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Har tappat respekten för Janne Josefsson. Vilken nolla. Är han så blåst på allmänbildning eller har Filip &-Fredrik tvingat honom spela så korkad? ( Cecilia Frode är jag inte lika förvånad över, har alltid sett henne som ett "autistiskt särbarn som lever i sin egen värld") Men Janne som ansetts som en av Sveriges främsta journalister är nu närmast patetisk i all sin okunskap.
Kan efter att ha sett honom och Cecilia på någon inspelning bekräfta att jo, han är verkligen så korkad. Ett internt skämt de kör med i studion är att en normal inspelning tar ca 1.5-2 timmar. När Janne och Cecilia är med tar inspelningen av ett program 4 timmar
Citera
2023-09-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag var i veckan och tittade på inspelningen av ett avsnitt i grupp 2 mellan Olof och Ebba och Lina och Kristoffer. Under kallpratet inför matchen sa Fredrik till Lina: ”Du och Olof dejtade ju under en period”. Lina blev då alldeles röd i ansiktet och skrek ”klipp, klipp, klipp”. Fredrik avbröt sig då och sa att de inte skulle prata mer om det så det lär inte komma med i sändningen.

Tydligen finns där en historia som Lina helst vill glömma.

Under matchen framgick också vilka som kom etta, tvåa och fyra i grupp 1 nämligen:

Lina Thomsgård och Olof Lundh, udda par må jag säga.. å andra sidan känns hon som rätt inställsam och kan knulla allt som ger henne uppmärksamhet. Kanske låg något i snacket om svennis..
Citera
2023-09-17, 15:27
Medlem
drinksareonmes avatar
Tareq Taylor är ett år äldre än Cecilia Frode ända passade hon på frågan vilket årtionde han är född. Visar ju ganska tydligt att hissen inte går ända upp.
Citera
2023-09-17, 17:24
Moderator
Dr Kings avatar
Någon verkar inte ha betalat fakturan för domänen http://www.allamotalla.com/ för just nu får man följande fel när man går in där
Citat:
404
The site you were looking for couldn't be found.
This domain is successfully pointed at WP Engine, but is not configured for an account on our platform
Citera
2023-09-18, 11:50
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Tareq Taylor är ett år äldre än Cecilia Frode ända passade hon på frågan vilket årtionde han är född. Visar ju ganska tydligt att hissen inte går ända upp.

Hon är inte snabbtänkt... Men hon brukar ganska ofta (nja ibland i alla fall) kunna resonera sig fram till ett, om inte rätt, så åtminstone vettigt svar.
Jag får uppfattningen att Janne och Cecilia istället för att komplettera varandraförvirrar de varandra. De skulle nog få bättre resultat om de satt var för sig och funderade på frågorna. Särskilt Janne tycker jag sänker Cecilia. Ta till exempel frågan om antal hörn på en tärning. Cecilia var stensäker på sitt svar (som var rätt) men ändå skulle Janne svamla och hålla på.
Citera
2023-09-18, 13:31
Medlem
Imponeras ofta över kunskapsbredden hos många av deltagarna men vissa luckor är ju märkliga. Fyra allmänbildade människor som inte känner igen en bofink.
Citera
2023-09-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Imponeras ofta över kunskapsbredden hos många av deltagarna men vissa luckor är ju märkliga. Fyra allmänbildade människor som inte känner igen en bofink.
Räkna in mig så blir det 5. Allmänbildning innebär inte att man är kunnig på allt utan självklart att man brister i vissa saker.
Vi har även gnället på att journalisten Josefsson inte kan något. Ok, han har tappat det då han inte ens fixade flygplatsen där han bor. Men en journalist är inte synonymt mad allmänbildning utan mer att de oftast är kunniga inom sitt gebit där sportfrågor för Olof känns som fusk mot motståndarna.
När jag ser på frågesport så fixar jag lätt 100 000kr på Postkoden. Jag hade utan bisittare vunnit det där historieprogrammet som Erik och Lotta hade. Om jag trycker rätt så hade jag kunnat vinna Jeopardy och så På spåret. Till slut lärde jag mig att tolka in ledtrådarna på resorna och med det så slår jag även de flesta deltagare i TV. Nu finns inte faktorn ”i TV” för mig så hade jag varit med där så kanske jag hade fått en mobbartråd på Fb i mitt namn.

Nu till Alla mot alla.
Det programmets frågor har en aning bra frågor men de fokuserar helt på kändisar och showbiz. Helt ointressant för mig vilket gör att de kan byta ut Janne och sätta in mig utan någon förändring av resultatet.
Jag är noll imponerad av deltagarnas kunskaper i detta program utan ser på det slaviskt för att de fått ihop ett bra koncept med B-kändisar som ger ett bra program
Citera
2023-09-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Räkna in mig så blir det 5. Allmänbildning innebär inte att man är kunnig på allt utan självklart att man brister i vissa saker.
Vi har även gnället på att journalisten Josefsson inte kan något. Ok, han har tappat det då han inte ens fixade flygplatsen där han bor. Men en journalist är inte synonymt mad allmänbildning utan mer att de oftast är kunniga inom sitt gebit där sportfrågor för Olof känns som fusk mot motståndarna.
När jag ser på frågesport så fixar jag lätt 100 000kr på Postkoden. Jag hade utan bisittare vunnit det där historieprogrammet som Erik och Lotta hade. Om jag trycker rätt så hade jag kunnat vinna Jeopardy och så På spåret. Till slut lärde jag mig att tolka in ledtrådarna på resorna och med det så slår jag även de flesta deltagare i TV. Nu finns inte faktorn ”i TV” för mig så hade jag varit med där så kanske jag hade fått en mobbartråd på Fb i mitt namn.

Nu till Alla mot alla.
Det programmets frågor har en aning bra frågor men de fokuserar helt på kändisar och showbiz. Helt ointressant för mig vilket gör att de kan byta ut Janne och sätta in mig utan någon förändring av resultatet.
Jag är noll imponerad av deltagarnas kunskaper i detta program utan ser på det slaviskt för att de fått ihop ett bra koncept med B-kändisar som ger ett bra program

Jaha. Där ser man.
Citera
2023-09-18, 16:30
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Hon är inte snabbtänkt... Men hon brukar ganska ofta (nja ibland i alla fall) kunna resonera sig fram till ett, om inte rätt, så åtminstone vettigt svar.
Jag får uppfattningen att Janne och Cecilia istället för att komplettera varandraförvirrar de varandra. De skulle nog få bättre resultat om de satt var för sig och funderade på frågorna. Särskilt Janne tycker jag sänker Cecilia. Ta till exempel frågan om antal hörn på en tärning. Cecilia var stensäker på sitt svar (som var rätt) men ändå skulle Janne svamla och hålla på.

Hehe precis är som en blind leder en halvblind.
Citera
2023-09-18, 22:17
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Hehe precis är som en blind leder en halvblind.
Hur kan man var så usla? att man inte kan Malmer Steneegard (varför inte bry sig om samtiden?) Lilo & Greger är skrattretande

Självklart är det Titiyos röst

Slamfärg?

Lidingöligan?
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-18 kl. 22:36.
Citera
2023-09-18, 23:02
Moderator
Dr Kings avatar
Riktigt svag insats i Under Pressure av Hanna som endast tog två poäng och krossades och Christines 7 poäng. Man minns första säsongerna då Hanna ofta fick 12-15 poäng i UP. Det var å andra sidan lättare på den tiden.
Senast redigerad av Dr King 2023-09-18 kl. 23:23.
Citera
2023-09-18, 23:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Undra vad som hände med Maja Ivarsson i våras. Jag var där på inspelning då och hon skulle då ha tävlat med Mischa Billing. Jag såg Maja där i Filmhuset men då tog på sig jackan och gick ut och sedan blev inspelningen uppskjuten med 1,5 timme. Sedan dök Martin Melin upp och tävlade med Mischa Billing istället.
Försökte luska i detta genom att skriva till Wikingsson, han svarade tyvärr bara:
Citat:
- Ah, det sparar vi till memoarerna. Men det är inte SÅ spännande, tro mig.
...så man blev inte direkt klokare. Verkar dock som att du hade rätt i att hon skulle ha varit med, men att hon av någon anledning valde att lämna med kort varsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in