Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Imponeras ofta över kunskapsbredden hos många av deltagarna men vissa luckor är ju märkliga. Fyra allmänbildade människor som inte känner igen en bofink.
Räkna in mig så blir det 5. Allmänbildning innebär inte att man är kunnig på allt utan självklart att man brister i vissa saker.
Vi har även gnället på att journalisten Josefsson inte kan något. Ok, han har tappat det då han inte ens fixade flygplatsen där han bor. Men en journalist är inte synonymt mad allmänbildning utan mer att de oftast är kunniga inom sitt gebit där sportfrågor för Olof känns som fusk mot motståndarna.
När jag ser på frågesport så fixar jag lätt 100 000kr på Postkoden. Jag hade utan bisittare vunnit det där historieprogrammet som Erik och Lotta hade. Om jag trycker rätt så hade jag kunnat vinna Jeopardy och så På spåret. Till slut lärde jag mig att tolka in ledtrådarna på resorna och med det så slår jag även de flesta deltagare i TV. Nu finns inte faktorn ”i TV” för mig så hade jag varit med där så kanske jag hade fått en mobbartråd på Fb i mitt namn.
Nu till Alla mot alla.
Det programmets frågor har en aning bra frågor men de fokuserar helt på kändisar och showbiz. Helt ointressant för mig vilket gör att de kan byta ut Janne och sätta in mig utan någon förändring av resultatet.
Jag är noll imponerad av deltagarnas kunskaper i detta program utan ser på det slaviskt för att de fått ihop ett bra koncept med B-kändisar som ger ett bra program