Citat:
Ursprungligen postat av
Russiannotsweed
Jag har försökt hjälpa gubben o sen har han varit totalt otacksam precis som han varit mot alla i hans omgivning
Citat:
Ursprungligen postat av
Russiannotsweed
Ja han e ganska galen men för min del får han gärna vara aktiv ett tag till så att man kan få lite underhållning.
Å ena sidan kan man ju tycka att han får ta ansvar för sitt eget liv, och visst han kommer få ta konsekvenserna av sina handlingar, men gubben är bevisligen psyksjuk och skulle behöva professionell hjälp. Men jag tror tyvärr inte att han kommer söka hjälp så länge du och dina gelikar eldar på den här cirkusen med er "hjälp" till honom, i form av gb, deg, "stödsamtal" och allt vad det nu är. Något som i vart fall du bevisligen gör för ditt eget nöjes skull.
Såvida du inte är mentalt efterbliven eller emotionellt handikappad själv skulle det ju kunna vara en schysst grej att ge honom det han sannolikt behöver mest av allt nu och det är noll uppmärksamhet. Sen är det upp till honom om han kravlar sig ur den här situationen med samhällets hjälp eller inte. Det är rätt stor skillnad på att observera spektaklet och att aktivt underhålla det.