Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Jag tror han glömt bort att han blockat dolda nummer, och sitter och stirrar på mobilen och undrar varför ingen ringer längre.

Lite som när han undrar varför ingen kommenterar under hans sändningar.

jo de är demens antar jag.
Vi får hoppas att han börjar känna sig ensam och blockerar av den där funktionen..

Annars har jag börjat jobba på en lösning
Citera
2023-10-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Vad ska man göra nu då på dagarna 😢

Du har inte övervägt att ta tag i ditt eget liv istället för att stalka en psyksjuk gammal gubbe?
Citera
2023-10-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Du har inte övervägt att ta tag i ditt eget liv istället för att stalka en psyksjuk gammal gubbe?

Du tror inte ja va ironiskt där va ?
Citera
2023-10-22, 19:16
Medlem
Citat:
Du tror inte ja va ironiskt där va ?

Tror snarare det var du som missade min poäng.
Citera
2023-10-22, 19:53
Medlem
Citat:
Tror snarare det var du som missade min poäng.

Fan klaga på de som önskar livet av den gamla gubben istället ….
Jag har försökt hjälpa gubben o sen har han varit totalt otacksam precis som han varit mot alla i hans omgivning

Att man ringer o skojar med han ser jag inte som något ont, tvärtom han är ensam och vill ha uppmärksamhet. Varför tror du han sänder meningslösa live hela tiden
Nu sitter han säkert utan nån internet o jag tänker fan inte ladda på skitstövels kort de en sak som e säkert
Citera
2023-10-22, 20:44
Medlem
Citat:
Jag har försökt hjälpa gubben o sen har han varit totalt otacksam precis som han varit mot alla i hans omgivning

Citat:
Ja han e ganska galen men för min del får han gärna vara aktiv ett tag till så att man kan få lite underhållning.

Å ena sidan kan man ju tycka att han får ta ansvar för sitt eget liv, och visst han kommer få ta konsekvenserna av sina handlingar, men gubben är bevisligen psyksjuk och skulle behöva professionell hjälp. Men jag tror tyvärr inte att han kommer söka hjälp så länge du och dina gelikar eldar på den här cirkusen med er "hjälp" till honom, i form av gb, deg, "stödsamtal" och allt vad det nu är. Något som i vart fall du bevisligen gör för ditt eget nöjes skull.

Såvida du inte är mentalt efterbliven eller emotionellt handikappad själv skulle det ju kunna vara en schysst grej att ge honom det han sannolikt behöver mest av allt nu och det är noll uppmärksamhet. Sen är det upp till honom om han kravlar sig ur den här situationen med samhällets hjälp eller inte. Det är rätt stor skillnad på att observera spektaklet och att aktivt underhålla det.
Citera
2023-10-22, 22:13
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Å ena sidan kan man ju tycka att han får ta ansvar för sitt eget liv, och visst han kommer få ta konsekvenserna av sina handlingar, men gubben är bevisligen psyksjuk och skulle behöva professionell hjälp. Men jag tror tyvärr inte att han kommer söka hjälp så länge du och dina gelikar eldar på den här cirkusen med er "hjälp" till honom, i form av gb, deg, "stödsamtal" och allt vad det nu är. Något som i vart fall du bevisligen gör för ditt eget nöjes skull.

Såvida du inte är mentalt efterbliven eller emotionellt handikappad själv skulle det ju kunna vara en schysst grej att ge honom det han sannolikt behöver mest av allt nu och det är noll uppmärksamhet. Sen är det upp till honom om han kravlar sig ur den här situationen med samhällets hjälp eller inte. Det är rätt stor skillnad på att observera spektaklet och att aktivt underhålla det.
Jag vill inte uttrycka mig lika drastiskt men har liknande tankar, d v s uppmärksamhet och ”stöd” blir bara björntjänster i nuläget.

Å andra sidan så tror jag nog inte att han aktivt kontaktar myndigheterna för hjälp även om han blir utan GB och mat. Gubben är väck och jag vet verkligen inte hur det ska ordna sig.
Citera
2023-10-22, 22:17
Citat:
Det är rätt stor skillnad på att observera spektaklet och att aktivt underhålla det.

Bingo. Att se på är lika naturligt som att titta på ett kraschande tåg.

Att ringa och trakassera en psykiskt sjuk hemlös gubbe för att diskutera hans onanivanor och skämta om att ”tror ni han runkar i tältet nu” är något annat.

Smaklöst, inget en gentleman beblandar sig med. Det verkar som att åtminstone en skribent finner sexuell njutning i Peters misär.
Citera
2023-10-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag vill inte uttrycka mig lika drastiskt men har liknande tankar, d v s uppmärksamhet och ”stöd” blir bara björntjänster i nuläget.

Å andra sidan så tror jag nog inte att han aktivt kontaktar myndigheterna för hjälp även om han blir utan GB och mat. Gubben är väck och jag vet verkligen inte hur det ska ordna sig.

Nej det är ju fullt möjligt att allt går åt helvete oavsett, men om någon nu på riktigt vill ge honom en knuff i rätt riktning så är detta det enda logiska. Såvida man inte vill ge honom husrum över vintern, men det lär ju knappast sluta väl.
Citera
2023-10-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Bingo. Att se på är lika naturligt som att titta på ett kraschande tåg.

Att ringa och trakassera en psykiskt sjuk hemlös gubbe för att diskutera hans onanivanor och skämta om att ”tror ni han runkar i tältet nu” är något annat.

Smaklöst, inget en gentleman beblandar sig med. Det verkar som att åtminstone en skribent finner sexuell njutning i Peters misär.

Exakt.
Citera
2023-10-22, 22:27
Medlem
skogs08s avatar
Tycker det verkar bra illa det här nu. Han har sovit i ett garage på söder gångna natten Jag trodde han skulle få inackordering på det där härberget på Fleminggatan som någon tipsade honom om på YouTube.

Nu är han verkligen uteliggare (mer än tidigare), undrar varför han inte stannade i Gävle där verkade han ivf. få sova inomhus varje natt.
Han har träffat en ny polare och sitter på Espresso House på Centralen.
https://www.youtube.com/watch?v=6fhl...terPl%C3%B6tze

Märks att han saknar Doghousetiden något enormt då han ofta lägger en länk i videobeskrivningen till de där hyllningsvideos på supporterkanalen. Han postar även kommentarer där ibland som syftar till hur han saknar den tiden.
Senast redigerad av skogs08 2023-10-22 kl. 22:32.
Citera
2023-10-22, 23:23
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Tycker det verkar bra illa det här nu. Han har sovit i ett garage på söder gångna natten Jag trodde han skulle få inackordering på det där härberget på Fleminggatan som någon tipsade honom om på YouTube.

Nu är han verkligen uteliggare (mer än tidigare), undrar varför han inte stannade i Gävle där verkade han ivf. få sova inomhus varje natt.
Han har träffat en ny polare och sitter på Espresso House på Centralen.
https://www.youtube.com/watch?v=6fhl...terPl%C3%B6tze

Märks att han saknar Doghousetiden något enormt då han ofta lägger en länk i videobeskrivningen till de där hyllningsvideos på supporterkanalen. Han postar även kommentarer där ibland som syftar till hur han saknar den tiden.
Problemet är ju att han snedtänder och gör sig omöjlig överallt, hos alla, privatpersoner, organisationer och myndigheter då de inte gör exakt som han vill.

Att vara ödmjuk, kompromissa och ändå jobba för sitt eget bästa finns bara inte och då funkar ingenting.

Folk och fä vägrar ju inse att vi är en barnhandlande nation, att han kan kvantfysik och har en maskin som går på vatten. Vi är förtappade och dumma i huvudet så således vårt fel om han går under liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in