Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-06, 15:48
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Så du menar att du hellre ser att Norge har fortsatt världsdominans på damsidan i handboll än får fram en ny Björgen eller Johaug? Trots ditt nickname?
Vi har jo herrene, og tror så absolutt at vi kommer å ha toppnavn på damesiden også framover. Det er den tidligere bredden i toppen på damesiden jeg ikke helt kan se for meg at vi får tilbake med det første. ( så som mulighet for 4 og 5-dobbelt i sprint t.ex, som de svenske damene har hatt de seneste årene)
Citera
2023-11-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Uppenbart att hon inte kom överens med Dyvik, Dahlqvist och Svahn. Både ett genrationsmässigt glapp och de hade mer individuella värderingar.

Generationsmässigt glapp köper jag, men vad menas med "mer individuella värderingar"? Kalla stod ju trots allt utanför landslaget flertalet säsonger även hon.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Bekräftar bilden av Grip och Byström som inkompetenta svaga ledare. Speciellt Grip fick en slänga av sleven med exempel där han agerade dåligt, han hade kontrollbehov och klarade inte av att delegera.
Nyfiken på varför Grip får sig en såpass stor sleva skit kastad på sig? Han blev ju trots allt värvad till skidskyttelandslaget och dom har ju ändå haft enorma framgångar senaste säsongerna får man ju säga. Tack vare eller trots Grip, är väl frågan där kanske.

Har själv inte läst boken (än), får se om jag tar mig tiden att göra det.
Citera
2023-11-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Generationsmässigt glapp köper jag, men vad menas med "mer individuella värderingar"? Kalla stod ju trots allt utanför landslaget flertalet säsonger även hon.
Individuella värderingar var nog snarare mitt uttryck än något Kalla explicit uttalande i boken. Skulle nog ha skrivit olika typ av personlighet istället egentligen men även om Kalla stod utanför laget så menade hon att hon beredd att kompromissa, speciellt Linn Svahn menade Kalla var helt ointresserad av att kompromissa med sin egen träning. Hon verkade också irriterad på att Linn tog mycket plats och visste bäst fastän hon var så ung. Maja och Dyvik framställdes som ledare för ”Falun-gänget” som var gapiga och exempelvis avfärdade träning som Kalla tyckte man skulle göra fastän hon inte tyckte det var någon större skillnad mot vad ”Falungänget” ville ha.

Citat:
Nyfiken på varför Grip får sig en såpass stor sleva skit kastad på sig? Han blev ju trots allt värvad till skidskyttelandslaget och dom har ju ändå haft enorma framgångar senaste säsongerna får man ju säga. Tack vare eller trots Grip, är väl frågan där kanske.

Har själv inte läst boken (än), får se om jag tar mig tiden att göra det.
Grip styrde ju laget länge mellan 2010 och 2019 (bara damerna de 3 första åren) och han tog ju dessutom över efter Kallas favorit Ingesson. Så det fanns en hel del episoder som Kalla nämner. Första är när Kalla tränat med Norge 2012 och ledningen är ointresserad, andra som nämns är en historia under Tour de Ski då Grip köpt för lite morotsjuice (tror jag det var) men ger Kalla hela allokeringen men ber henne att smussla med det, istället för att visa ledarskap och berätta att Kalla fått all juice för att den är viktigt för henne och hon har störst chans i totalen. Sedan var det en historia där Grip och övriga i ledningen inte tyckte åkarna borde diskutera menstruationscykeln och inte ens ville låta ledaren Martina Höök vara med. Var säkert någon mer anekdot också.

Sedan nämns det återkommande att Grip hade ett kontrollbehov och inte kunde delegera. Det blev kaos när han slutade för att ingen hade koll på vissa saker som Grip skött helt själv. Tror hon skrev något om att han också var dålig på kommunicera både internt och externt. Förutom det så var hon också allmänt väldigt kritisk till den träning som bedrevs i laget hela 10-talet.
Citera
2023-11-07, 20:36
Snacka om efterbliven människa, hon kan bara 1 sak.

Och pissar på Settman för inget alls bara för att få Synas, vidrigt.
Citera
2023-11-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbarefter
Snacka om efterbliven människa, hon kan bara 1 sak.

Och pissar på Settman för inget alls bara för att få Synas, vidrigt.

Varför så bitter?

Det var ju Peter som "pissade" på hennes integritet (som hon kände), såklart att Charlotte måste få stå upp för sig själv!
Citera
2023-11-08, 03:47
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Varför så bitter?

Det var ju Peter som "pissade" på hennes integritet (som hon kände), såklart att Charlotte måste få stå upp för sig själv!
Att det inte gicks igenom innan tror jag inte på en sekund, och sedan va det en "teater kyss" (pussar på sin egen hand) så jag tycker det är väldigt överdrivet ja.

Han spela en roll som "Ronny".
Citera
2023-11-08, 10:35
Medlem
snooper123s avatar
Sålänge det inte blir större än såhär så är det inget märkvärdigt. Han har ju bett om ursäkt också.
Citera
2023-11-08, 14:47
Medlem
Citat:
Att det inte gicks igenom innan tror jag inte på en sekund, och sedan va det en "teater kyss" (pussar på sin egen hand) så jag tycker det är väldigt överdrivet ja.

Han spela en roll som "Ronny".

Om Kalla säger att hon blev helt överrumplad och Settman menar att det var stundens ingivelse (inte planerat), så ljuger alltså båda?

Jo, jag fattade det, gör ju ingen skillnad om kvinnan ifråga inte är med på noterna..
Citera
2023-11-08, 17:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Sålänge det inte blir större än såhär så är det inget märkvärdigt. Han har ju bett om ursäkt också.

Skönt att hon har lyckats gå vidare i alla fall, även om det tog 15 år

Citat:
Charlotte Kalla tystnar en stund innan hon börjar berätta om hur hon genom åren närmast försökt förtränga det hon utsattes för.

– Därför var det viktigt att få plocka fram den här händelsen i boken. För min egen skull.

Kalla fortsätter:

– Jag har nästan bara velat glömma bort det, för att jag tyckte det var pinsamt. Jag skrattade för att det var det som förväntades av mig just där och då.

Men nu känns allt okej?

– Ja, nu känns det som att jag kan gå vidare.

https://www.expressen.se/sport/langd...gar-vidare-nu/
Citera
2023-11-09, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Varför skulle de ha gått igenom händelsen innan? Med tanke på bådas uttalanden och hur Kalla reagerade i direktsändning, så ser jag det som helt otänkbart!

För att Kalla är en människa som överreagerar extremt mycket, det förstår man om man läser några stycken ur boken.
Citera
2023-11-09, 22:40
Medlem
Citat:
För att Kalla är en människa som överreagerar extremt mycket, det förstår man om man läser några stycken ur boken.
det fetade:
Du menade "så tolkar JAG det" eller hur?
just saying..............
Citera
2023-11-10, 19:54
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
det fetade:
Du menade "så tolkar JAG det" eller hur?
just saying..............

Va? Allt är väl en tolkningsfråga, därför vi har demokrati här etc, välkommen till en fri värld bubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in