Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-08, 11:22
  #5245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Sätter tusen pix på att han "bokat och grejat" bakom hennes rygg... Blir svårt att säga nej då, utan att det blir pinsamt.

Kan mycket väl vara så, hon gillade ju inte förlovningen som skedde i vinterväder och nu tvingade han henne att gifta sig under vintern också
Citera
2023-12-08, 11:24
  #5246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Vilket felaktigt antagande du gör, jag är rätt långt ifrån pubertal och är gift och har varit det i många år. Skulle aldrig stanna kvar i ett äktenskap om kärleken tar slut. Helt off topic med.

Ont, spekulationen om hur länge ett äktenskap håller har ju inget med Pernilla och Bauer att göra utan bara från omgivningen som vill se det misslyckas. Man är gift precis så länge som man är det, inte en sekund längre.

Meningen med äktenskap är ju att man inte ska "ge upp" utan hålla ihop och lösa alla problem som uppstår.

Men det finns ju gränser, ex gräns är ju exempel den som Pernilla var med om med Emilio. Men att skilja sig för att nyförälskelsen lagt sig är ju barnsligt.
Citera
2023-12-08, 11:33
  #5247
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Meningen med äktenskap är ju att man inte ska "ge upp" utan hålla ihop och lösa alla problem som uppstår.

Men det finns ju gränser, ex gräns är ju exempel den som Pernilla var med om med Emilio. Men att skilja sig för att nyförälskelsen lagt sig är ju barnsligt.

Har inte sagt ett ord om att skiljas när nyförälskelsen tar slut, hur tänkte du där? Men att gissa hur många år det kommer hålla är bara löjligt. Om jag slutar älska en person så skulle jag göra båda en björntjänst genom att stanna kvar. Alla är värda att vara älskad och ibland växer man isär. Och ingen annan har vare sig med andras kärleksliv eller sexliv att göra.
Citera
2023-12-08, 11:34
  #5248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Nej hon ser inte bra ut för sin ålder, Carola ser bra ut för sin ålder. Sen att Pernilla tycker att sunkigt beteende är jättekul att dela med sig av sänker henne till lägre än WT. Hon vaggar fram när hon går, har rynkig överläpp som ser ut att höra hemma på en storökare och att hon pissar i handfat och annat äckligt tycker hon är störtkul. Sen försöker hon verka dyr genom att bära märkesväskor och köpa dyra hus. Hon är en simpel narr utan stil. Pinsam människa. Hon har gått över alla gränser som går. Jag äcklas av henne. Hur man kan hylla henne är för mig en gåta.
Påtal om Carola, hur många ingrepp tror du den gjort med hela kroppen?
Citera
2023-12-08, 11:40
  #5249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Har inte sagt ett ord om att skiljas när nyförälskelsen tar slut, hur tänkte du där? Men att gissa hur många år det kommer hålla är bara löjligt. Om jag slutar älska en person så skulle jag göra båda en björntjänst genom att stanna kvar. Alla är värda att vara älskad och ibland växer man isär. Och ingen annan har vare sig med andras kärleksliv eller sexliv att göra.

Det är väl så merparten idag resonerar, när "lyckoruset" (nyförälskelsen) dör ut så är det inte "roligt längre", då börjar de jaga ruset på andra håll istället.

Men att "älska" någon har ju ganska vid betydelse. Men jag antog att du tillhörde den lyckorus-sökande skaran, precis som Pernilla verkar göra och hittills verkar det ju stämt.
Citera
2023-12-08, 12:05
  #5250
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det är väl så merparten idag resonerar, när "lyckoruset" (nyförälskelsen) dör ut så är det inte "roligt längre", då börjar de jaga ruset på andra håll istället.

Men att "älska" någon har ju ganska vid betydelse. Men jag antog att du tillhörde den lyckorus-sökande skaran, precis som Pernilla verkar göra och hittills verkar det ju stämt.

Felaktiga antaganden igen och så en generalisering på det. Läs gärna mina inlägg en gång till. Du vet ingenting om mig det blir väldigt tydligt. Du vet knappast nåt om PW heller. Förutom att du antar en massa då. Suck.
Citera
2023-12-08, 12:27
  #5251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det kan vara så att det är pappan som skyndat på processen, med tanke på ålder och hälsa.

Och Bauer lär säkert ha tryckt hårt på det argumentet.

Tror mer att Bauer skyndat på "av omtanke" kring svärföräldrarna. Det där andra ordet tar jag inte i min mun... 🤮

Kikar man på hans ögon under obevakade ögonblick är de att likställa med en hajs, så hans "omtanke" är med största sannolikhet ursprungen ur egoism.

Obehaglig människa.
Citera
2023-12-08, 13:01
  #5252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det skulle inte förvåna mig för fem öre😳

Jag får uppfattningen om att Pernilla inte verkar så himlastormande kär i honom. Hon ser ut att tycka han är pinsam och hon skrattar en del ÅT honom.
Jag vet ju inte, det är mest något som skaver.

Pernilla är i det stadiet att hon mer söker någon för sällskap snarare än för kärlek... känner många såna som egentligen bara är ute efter att inte behöva vara ensam men de älskar inte partnern de är med utan de vill mest bara ha en kompis som är med dem dygnet runt. Sen kommer ju lite fördelar med en sån också sexuellt och så också. Dessa par kan hålla ihop otroligt länge dessutom om båda är på samma våglängd.
__________________
Senast redigerad av Shieldhero 2023-12-08 kl. 13:07.
Citera
2023-12-08, 13:11
  #5253
Medlem
Varför har hon blivit då smal Pernilla? Hur lyckades hon banta nu men innan hade hon svårt att gå ner i vikt hon vill väl se bra ut i sängen för hennes narcissistiska man
Citera
2023-12-08, 13:12
  #5254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egzonn2020
Tror de valde ett vinterbröllop då Hasse inte ser kry ut. Våra föräldrar blir ju inte äldre så anledningen är nog de skynda på bröllopet så hennes älskade föräldrar fick närvara och se Hasse gå uppför kyrkgången med henne måste betytt mycket.

Är Olivers fru Zoe muslim? Trodde hon var grek
Citera
2023-12-08, 13:15
  #5255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Pernilla är i det stadiet att hon mer söker någon för sällskap snarare än för kärlek... känner många såna som egentligen bara är ute efter att inte behöva vara ensam men de älskar inte partnern de är med utan de vill mest bara ha en kompis som är med dem dygnet runt. Sen kommer ju lite fördelar med en sån också sexuellt och så också. Dessa par kan hålla ihop otroligt länge dessutom om båda är på samma våglängd.

Varför har hon blivit då smal Pernilla? Hur lyckades hon banta nu men innan hade hon svårt att gå ner i vikt hon vill väl se bra ut i sängen för hennes narcissistiska man
Citera
2023-12-08, 13:16
  #5256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
Upplever PW som att hon har en väldigt omogen personlighet… oförmåga att riktigt ta ansvar för sina handlingar och bristande omdöme. Typ aldrig behövt bli vuxen.. Niklas också. Något är lite skevt i familjen, tänker jag

Är zoe muslim? Trodde hon var Grek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in