Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-23, 09:22
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Följt den här tråden under en tid och blir alltid förvånad över det hat som finns mot Matgeek, även om hälften av alla här säkert bara är avundsjuka. I och med det får jag mig en funderare om jag behöver revidera min egen åsikt kring honom.

Visst, han är kass på att ta kritik och gör mycket samarbeten, samtidigt verkar han ha en vettig inställning till försvaret, Ukraina samt poängterar ofta det inte måste vara superpretentiöst med specialprodukter när man lagar mat.

Ingen här som har något på Matgeek grundat i man stött på honom i verkligheten? Är typ 200 sidor här men kan inte se någon som faktiskt har något annat än hans medverkande online.

För det första, vad menar du att folk är "avundsjuka" på, när det gäller Jonte?

Jag tror att det som de flesta stör sig på, är att han i grunden är fake, oärlig, girig och jävligt otrevlig. Vi som följt honom vet detta. Ser man några enstaka klipp, som du verkar gjort, så förstår jag att han framstår som "helt OK" Han är inte det. Det är bilden han vill sända ut och den bilden krackelerar inte sällan.

Det är så vanligt numera att impopulära kreatörer skyller på "hat" från tittarna, när det egentligen bara handlar om att vissa människor är genuint unlikable. Jonte är en sådan och om man får sparken från sitt jobb efter 58 dagar, så skulle jag säga att man har en del att jobba med, rent personligen.
Citera
2023-12-23, 09:32
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Jag tror att det som de flesta stör sig på, är att han i grunden är fake, oärlig, girig och jävligt otrevlig. Vi som följt honom vet detta. Ser man några enstaka klipp, som du verkar gjort, så förstår jag att han framstår som "helt OK" Han är inte det. Det är bilden han vill sända ut och den bilden krackelerar inte sällan.
Kan inte annat än hålla med om detta. Han framstår som supertrevlig i sina övertaggade intron och i möten med diverse matproducenter osv, men eftersom man vet hur otrevlig han är i kommentarsfältet så fort någon inte stryker honom medhårs så känns allt så otroligt falskt.

Med det sagt, återigen: Han är ingen massmördare liksom; vi behöver inte önska på honom all världens olycka. Jag tycker dock att han är extremt oskön, och hoppas lite att youtubekanalen går åt pipan så länge han beter sig som han gör. MEN i övrigt önskar jag honom gott. Det bästa vore väl om han skaffade nåt jobb i PR-branschen igen. Då ordnar det sig för honom ekonomiskt och jag/vi slipper se honom i rutan - perfekt.
Citera
2023-12-23, 12:31
Medlem
Citat:
För det första, vad menar du att folk är "avundsjuka" på, när det gäller Jonte?

Det är så vanligt numera att impopulära kreatörer skyller på "hat" från tittarna, när det egentligen bara handlar om att vissa människor är genuint unlikable. Jonte är en sådan och om man får sparken från sitt jobb efter 58 dagar, så skulle jag säga att man har en del att jobba med, rent personligen.

Svårt att ta dina åsikter på allvar när du kör med något fjantigt smeknamn, du känns inte objektiv.
Citera
2023-12-23, 13:23
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Svårt att ta dina åsikter på allvar när du kör med något fjantigt smeknamn, du känns inte objektiv.

Jag försöker inte övertyga dig. Jag förklarar bara hur saker och ting förhåller sig.
Citera
2023-12-23, 16:26
Avstängd
Citat:
Jag försöker inte övertyga dig. Jag förklarar bara hur saker och ting förhåller sig.

Det är din åsikt, en del har ju träffat Johan och tyder på att han är trevlig. Du får ha din åsikt
Citera
2023-12-23, 18:31
Medlem
Det värsta brottet han gjort är väl att vara lite dryg i kommentarsfältet, samt säga att man inte behöver en maskin för 35 lök men samtidigt insinuera att det inte blir på riktigt annars.
Men jävlar vad det pumpas ut videos nu med ett 7 år gammalt format, med 10-20k visningar. Har svårt att se hur han kan vända den här trenden. Bara den här tråden har säkert fler visningar på ett dygn.
Citera
2023-12-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robro
Det värsta brottet han gjort är väl att vara lite dryg i kommentarsfältet, samt säga att man inte behöver en maskin för 35 lök men samtidigt insinuera att det inte blir på riktigt annars.
Men jävlar vad det pumpas ut videos nu med ett 7 år gammalt format, med 10-20k visningar. Har svårt att se hur han kan vända den här trenden. Bara den här tråden har säkert fler visningar på ett dygn.

Kikade nu och såg han släppt sin klassiker ”fem saker jag aldrig köper i butik” som brukar bli populär men 3 veckor och 32k visningar säger sitt. Verkar gå trögt
Citera
2023-12-25, 15:18
Medlem
CoZeCos avatar
Någon som provat hans såser som innehöll allt han skrek om att såser aldrig skulle innehålla? hur gick det med denna business? Håller han fortfarande på med dessa?
Citera
2023-12-27, 14:02
Medlem
Luftiss avatar
Jontes senaste alster, är ett rent plagiat på Roy Naders inarbetade koncept, att åka runt till olika restauranger och kora en vinnare.

Skippa Jontes tacoresa och kolla in originalet: https://www.youtube.com/watch?v=vvEQcMXW5r4
Citera
2023-12-27, 15:29
Medlem
Mortuuss avatar
Citat:
Jontes senaste alster, är ett rent plagiat på Roy Naders inarbetade koncept, att åka runt till olika restauranger och kora en vinnare.

Skippa Jontes tacoresa och kolla in originalet: https://www.youtube.com/watch?v=vvEQcMXW5r4

"Kolla in orginalet" är alltid ord man ska vara försiktig med att säga när man ska lära någon något. "Sthlms bästa", "Malmös bästa" osv har funnits bra mycket längre än Roy's 2 år gamla videos. Sen att Roy far med mer tittare pga tidigare historik i Mästerkock osv är en annan sak men han fick "sin" idé från någon annan.
Och snälla, nu känns det som att du gör det bara för att jäklas, sluta kalla folk som heter Johan för Jonte. Jonte är Jonatan(h), Jonas och möjligtvis John.

För att hålla sig till tråden så har jag alltid kännt nån slags trygghet i allt han säger, vettefan varför. Kan det va för hans marknads/försäljnings-bakgrund att man sålt sig på honom på något vis. skit samma, Tycker det är synd att hatet från ett fåtal människor här inne har nästan gjort tråden rutten. Nästan så man får såga ner äppleträdet snart
Citera
2023-12-27, 15:38
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortuus
"Kolla in orginalet" är alltid ord man ska vara försiktig med att säga när man ska lära någon något. "Sthlms bästa", "Malmös bästa" osv har funnits bra mycket längre än Roy's 2 år gamla videos. Sen att Roy far med mer tittare pga tidigare historik i Mästerkock osv är en annan sak men han fick "sin" idé från någon annan.
Och snälla, nu känns det som att du gör det bara för att jäklas, sluta kalla folk som heter Johan för Jonte. Jonte är Jonatan(h), Jonas och möjligtvis John.

För att hålla sig till tråden så har jag alltid kännt nån slags trygghet i allt han säger, vettefan varför. Kan det va för hans marknads/försäljnings-bakgrund att man sålt sig på honom på något vis. skit samma, Tycker det är synd att hatet från ett fåtal människor här inne har nästan gjort tråden rutten. Nästan så man får såga ner äppleträdet snart

Jonte, Jonte, Jonte, JONTE!

Att du sen säger att du finner trygghet i det Jonte säger, är bara ett bevis på att du inte har en aning om vad du pratar om. Gillar du inte tråden så scrolla vidare.
Citera
2023-12-27, 19:19
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:

Du tror inte att Roy tagit det konceptet? Du är inte lite dum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in