Citat:
Ursprungligen postat av
spruttis
Följt den här tråden under en tid och blir alltid förvånad över det hat som finns mot Matgeek, även om hälften av alla här säkert bara är avundsjuka. I och med det får jag mig en funderare om jag behöver revidera min egen åsikt kring honom.
Visst, han är kass på att ta kritik och gör mycket samarbeten, samtidigt verkar han ha en vettig inställning till försvaret, Ukraina samt poängterar ofta det inte måste vara superpretentiöst med specialprodukter när man lagar mat.
Ingen här som har något på Matgeek grundat i man stött på honom i verkligheten? Är typ 200 sidor här men kan inte se någon som faktiskt har något annat än hans medverkande online.
För det första, vad menar du att folk är "avundsjuka" på, när det gäller Jonte?
Jag tror att det som de flesta stör sig på, är att han i grunden är fake, oärlig, girig och jävligt otrevlig. Vi som följt honom vet detta. Ser man några enstaka klipp, som du verkar gjort, så förstår jag att han framstår som "helt OK" Han är inte det. Det är bilden han vill sända ut och den bilden krackelerar inte sällan.
Det är så vanligt numera att impopulära kreatörer skyller på "hat" från tittarna, när det egentligen bara handlar om att vissa människor är genuint unlikable. Jonte är en sådan och om man får sparken från sitt jobb efter 58 dagar, så skulle jag säga att man har en del att jobba med, rent personligen.