2024-03-11, 19:14
Medlem
Jeg har tenkt over krypto- og trading-praten TH og Kryptomannen har hatt, iflge VG-artikkelen. Utifra et "konomisk-logisk" perspektiv for TH og for Kryptomannen. Det slo meg at denne praten ikke ser bra ut for TH. penbart fordi han snakker om Monero, men ogs fordi samtalene ikke gir konomisk mening. Blir som et "nytt" bevis desto mer jeg analyserer det.

TH er ikke interessert i Egypt og skalt mining. Det sls fast i frste mte og innen 5 minutter sannsynligvis. TH tar ikke den type risiko. Det sier seg selv med Afrika. TH er ikke
interessert i mining i Norge heller skal vi tro VG-artikkelen. Elkraft selger strm p et mer proft niv.

VG sier at bitcoin-trading er tema. Eller krypto-trading antar jeg da. RU har jo klart gjre 10 lapper til 500.000! Det kreves ikke noe geni som noen av dere vet. Er bare bruke teknisk analyse og risikable produker fra Binance. Kjper man finansielle instrumenter som Sindre Finnes brukte ("bull og bear") er oppsiden enorm. Men som regel ender du blakk.

Krypotomannen har ingen unik kunnskap annet enn Teknisk Analyse og grei mageflelse. Nr det gjelder trading har TH en av Norges beste i Fredrik Sneve. Sneve kan en del om krypto ser man i Finansavisen, og han har svart belte i Teknisk Analyse.

S hva skal TH med Kryptomannen? Sistnevnte har motiv. Han nsker et fond med THs penger trade for. Men hva er TH sitt motiv? Fyren kan lese om krypto hvis han har troa. TH elsker lese og har mye bedre dmmekraft enn 99,99 % i business og er alliert med trading-geniet Sneve.

Lukter TH god business gr han ikke via en middelmdig trader, men leser og henter inn de beste i landet. Ett mte eller to ja, men ikke 12-13 mter og hemmelighold. Nei, dette lukter nesten mer kriminelle handlinger enn reelle planer om trading.

Nr det gjelder "oddsen" for at Kryptomannen begynner "plapre" om Monero og mektige mennesker i desember 2018 er det sprikende meninger ser jeg. Jeg har mine tanker, men forelpig mangler bevis.
Senast redigerad av Martinensen 2024-03-11 kl. 19:16.
Citera
2024-03-11, 19:18
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
N ble jeg ordentlig nyskjerrig , leter og leter, men finner ingenting om TH sitt medisinbruk

Er det e-bok du har?
Citera
2024-03-11, 19:24
Nei har ikke denne boken Lrenskog-mysteriet
Kenneth Fossheim, Magnus Braaten , str det der alts, ikke noe som er lekket til avisene?
Senast redigerad av Extremadura 2024-03-11 kl. 19:32.
Citera
2024-03-11, 19:32
Medlem
Citat:
Nei har ikke denne boken Lrenskog-mysteriet
Kenneth Fossheim, Magnus Braaten , str det der alts, ikke noe som er lekket til avisene?
En god del. Lp og kjp
Citera
2024-03-11, 20:44
Medlem
Citat:
N ble jeg ordentlig nyskjerrig , leter og leter, men finner ingenting om TH sitt medisinbruk
Fra Kornblomsts innlegg:
"En del av avhret handler om Hagens bruk av medisiner, noe han selv anser som fullstendig irrelevant i jakten p hans forsvunne kone"
"Kilde: TV2 19.07.2020"
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. En skyldig mann. Det er s penbart.

Han forskte seg med personangrep p politiets avhrer.
"Hagen sier frst at den som har skrevet avhret, har en rasistisk tendens til skrive, men heller ikke dette nsker politiet fjerne. Dermed kommer Hagen med flgende presisjon:

Fornrmede mener at vedkomne som har skrevet avhret har hatt en rasistisk vinkling, men dette har ikke vrt fornrmedes intensjon."
Mannen har helt penbare kvaler med forholde seg til hva han selv har sagt og sier. Disse avhrene er fra tiden fr det ble tatt ut hemmelig siktelse.

Nye opplysninger:
"En del av avhret handler om Hagens bruk av medisiner, noe han selv anser som fullstendig irrelevant i jakten p hans forsvunne kone."
Hva slags medisiner bruker TH fast da tro. Har han noen sykdommer.

Kilde: TV2 19.07.2020
KALTE POLITIETS AVHRER VRANG OG PSTELIG: Hagen bnnfalt politiet om fjerne detaljer fra avhr
Citera
2024-03-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tror du TH ville gamblet p at RU ikke brt sammen i frste avhr?

Hadde RU kommet med forklaringen om THs store interesse for monero, allerede i desember 2018, ville TH blitt hemmelig siktet og overvket fra starten av. Det at TH spurte og gravde om monero mitt under en drapsplanlegging med fingert lsepengekrav i monero, rimer drlig med en som tenker gjennom alle detaljer for unng bli avslrt. Hvis dette stemmer, m RU ha visst at TH var innblandet, og delvis beskyttet ham i 1,5 r. Hadde han noen grunn til det for sin egen del? Nei, forklaringen til RU m vre lgn.

TH v RU. Ord mot ord. Ble nok ikke vurdert til utgjre noen som helst trussel dersom det skulle skje at RU noensinne brt sammen.
Det var heller ingen grunn til at hans skulle bryte sammen i frste avhr konfrontert med hva da, ingenting. Her ble det nok delt ut raust med gulrtter i ett rs tid. Noe som ga hp om hos RU et samarbeid med TH. I august 2018 melder han vel ut at han faktisk har et samarbeid med Norges strste strmleverandr.

En brikke i et spill. Utsatt for et komplott som han selv uttrykte det.

TH bringer han inn i saken allerede dagen etter at hans kone er forsvunnet. Kravet stillt for f sin kone tilbake skal betales i Monero. En valuta TH hevder ikke kjenne til. Og en valuta han og RU aldri har hatt oppe til diskusjon.
Hvorfor finner TH i det hele tatt disse mtene med RU relevante i det som har skjedd med hans kone? Mest trolig fordi RU, hans kunnskap, hans eksisterende kontakter og hans vremte ville lede til at han skte flere kontakter i et nettverk som passet som hnd i hanske i det noen planla for, en fingert kidnapping av THs kone. Som viste seg vre noe helt annet. RU fikk smake pisken nr politiet endret hypotese til drap.

Senere RU v TH i en drapssak hvor RU ikke har noe som helst p TH handler nok ikke om at hans taushet er bidrag for beskytte TH. Det handlet nok mer om beskytte seg selv. Men RU faller og fallet frer til endring av siktelse for hans del etter 48 timer fra medvirkning til drap/drap til medvirkning i grov bortfring. Han er trodd RU, TH derimot sitter med siktelsen medvirkning til drap p/drap p egen kone. Og hans uttallige lgner og forsk p villeding er gjennomskuet.
Senast redigerad av Kokadu 2024-03-11 kl. 20:56. Anledning: Tillegg
Citera
2024-03-11, 20:52
Medlem
Citat:
Havhest skrev: "Opplysningen ang antidepressiva var kun et lite avsnitt"
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et sk p "antidepressiva" gir null treff i boken, s det Havhest skriver er usant. Boken "Lrenskog-mysteriet" har ikke skrevet dette eller p noen mte gjort en fremstilling slik Havhest forsker seg p. Det er ille for saken og diskusjonen at noen forfalsker detaljer og attptil fremstiller det som at en bok str som kilde, nr det faktisk ikke er sant. Havhest vil med andre ord ikke kunne oppgi noen side i boken om dette.
Man kan ikke stole blindt p skemotorer, de gir ikke 100% treff p alle ord.

Jeg har boken "Lrenskog Mysteriet" i papirform, og det blir altfor mye arbeid for meg lese hele boken, bare for gi et sidetall. Opplysningen ang antidepressiva var kun et lite avsnitt.

Siden jeg har planer om lese boken p nytt, kan jeg gi sidetall nr jeg finner avsnittet, forelpig kan jeg bare kildehenvise til boken.

Men siden dere har E-bok-utgaven av "Lrenskog Mysteriet", s kan dere kanskje hjelpe meg finne sidetall hvor det str, at politiet ogs beslagla en nkkel de fant i S4, som var merket "hjemme"?

Edit: Jeg fant sidetallet selv! Det str p s. 76 i Lrenskog Mysteriet.

Politiet var inni boligen S4 om kvelden den 31.10. 18, samme dag AEH forsvant. I boligen S4 finner politiet en IPad, en hvit konvolutt, en IPhone, en nkkel med pskriften "hjemme", en almanakk og en Nokia, politiet beslaglegger gjenstandene.

penbart stemmer ikke opplysningen at GM hadde tatt husnkkelen med seg.
Senast redigerad av z-z-z 2024-03-11 kl. 21:05.
Citera
2024-03-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Jeg har tenkt over krypto- og trading-praten TH og Kryptomannen har hatt, iflge VG-artikkelen. Utifra et "konomisk-logisk" perspektiv for TH og for Kryptomannen. Det slo meg at denne praten ikke ser bra ut for TH. penbart fordi han snakker om Monero, men ogs fordi samtalene ikke gir konomisk mening. Blir som et "nytt" bevis desto mer jeg analyserer det.

TH er ikke interessert i Egypt og skalt mining. Det sls fast i frste mte og innen 5 minutter sannsynligvis. TH tar ikke den type risiko. Det sier seg selv med Afrika. TH er ikke
interessert i mining i Norge heller skal vi tro VG-artikkelen. Elkraft selger strm p et mer proft niv.

VG sier at bitcoin-trading er tema. Eller krypto-trading antar jeg da. RU har jo klart gjre 10 lapper til 500.000! Det kreves ikke noe geni som noen av dere vet. Er bare bruke teknisk analyse og risikable produker fra Binance. Kjper man finansielle instrumenter som Sindre Finnes brukte ("bull og bear") er oppsiden enorm. Men som regel ender du blakk.

Krypotomannen har ingen unik kunnskap annet enn Teknisk Analyse og grei mageflelse. Nr det gjelder trading har TH en av Norges beste i Fredrik Sneve. Sneve kan en del om krypto ser man i Finansavisen, og han har svart belte i Teknisk Analyse.

S hva skal TH med Kryptomannen? Sistnevnte har motiv. Han nsker et fond med THs penger trade for. Men hva er TH sitt motiv? Fyren kan lese om krypto hvis han har troa. TH elsker lese og har mye bedre dmmekraft enn 99,99 % i business og er alliert med trading-geniet Sneve.

Lukter TH god business gr han ikke via en middelmdig trader, men leser og henter inn de beste i landet. Ett mte eller to ja, men ikke 12-13 mter og hemmelighold. Nei, dette lukter nesten mer kriminelle handlinger enn reelle planer om trading.

Nr det gjelder "oddsen" for at Kryptomannen begynner "plapre" om Monero og mektige mennesker i desember 2018 er det sprikende meninger ser jeg. Jeg har mine tanker, men forelpig mangler bevis.

Godt innlegg.
TH hadde ikke bruk for RU til noe som helst i utgangspunktet. Men han ble nok raskt vurdert til vre en som kunne surre seg inn i noe som ville bidra til at han kunne anses vre en aktuell kandidat til ha kidnappet THs kone i en fingert kidnapping, ute etter raske penger som han fremstr vre. Og at nettverket hans kunne ha en haug like aktuelle kandidater til akkurat det samme. Og det er derfor TH bringer disse mtene med han p bane allerede dagen etter kidnappingen av hans kone. Han peker med det i retning av et stort nettverk med kandidater til en kidnapping han og flere fingerte i et forsk p dekke over et drap.
Citera
2024-03-12, 04:17
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Havhest skrev: "Opplysningen ang antidepressiva var kun et lite avsnitt"

At TH gr p antidepressiva er logisk siden vi vet at han var inne i en depresjon nr han nesten gikk konkurs p tidlig 90-tall. Dette har han jo selv snakket om i bladet Kapital. S det m vre noe annet i tillegg siden han tryglet og ba p sine knr. Men det finnes ogs antipsykotika, stemningsstabiliserende medisiner, angstdempende medisiner og sovemidler blant de fem medikamentgruppene innenfor psykofarmaka.
Vi vet at TH har problemer med sove.
Og s vet vi at TH ble kjrt til og fra Kripos-avhret, istedet for kjre selv, noe som tyder p at han bruker medisin som kan pvirke kjreevnen.
Jeg vil tippe en miks av antidepressiva, stemningsstabiliserende, antipsykotika og angstdempende/beroligende Valium eller liknende. Nr det gjelder Valium og sovemedisin er vel det ganske vanlig blant gamle folk, s jeg tror det er antipsykotika som TH mellom himmel og jord ikke ville skulle komme ut. Forstelig, for det tegner jo et bilde av en mann som som kan vre halvgal, og med strre sannsynlighet vil kunne ta livet av sin kone.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-03-12 kl. 04:25.
Citera
2024-03-12, 14:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen

Veldig godt poeng. Det ble jo ogs lansert en fortelling om at folk nrmest ramler inn p
Futurum i tide og utide med ulike forretningsider. At TH liksom skal vre en slags magnet
p grndere og andre p jakt etter investorer. Det henger drlig sammen med den mediesky
og lavprofilerte stilen han liksom er kjent for.
Citera
2024-03-12, 17:50
Medlem
Siterer fra Lrenskogmysteriet fra kapitlet omtalt som THs egen teorier.

Hagen spr seg om gjerningspersonene kan vre snille folk, kanskje eventyrere som har ftt litt bitcoinfeber. Han har ftt inntrykk av at bitcoin og kryptovaluta nrmest har blitt en religion for noen.

Sjansen for at RU ble tildelt rollen som en av disse eventyrerene er stor. Og man behver ikke lure p hvorfor mtene med han ble gitt tid hos TH. RU, i likhet med flere, var viktige brikker i THs fremtidige forestillinger hvor han selv skulle ha bde regien og hovedrollen. Politiet derimot ser ikke ut til ville gi han dette spillerommet, til stadig kende frustrasjon hos TH.

I samme avhr lanserer han alternativet at kona har funnet p en forsvinning, at hun er en annen enn han tror. Slike ting har skjedd med andre kan Hagen fortelle at han har lest, men hverken han eller familien kan forst det. Han gir seg ikke med det, men utbroderer videre. Hun hadde ikke tilgang p bil p forsvinningsdagen, men hun kan ha alliert seg med noen. S tar han seg i det. Han sier muligheten for dette er n promille.

Etter ha lest boka sitter man igjen med inntrykk av at han ikke lar en eneste sjanse g fra seg til peke ut potensielle GP og plante p ulike mter mulige scenarier i hodet p politiet. Det starter noe forsiktig og ker voldsomt p etterhvert.
Citera
2024-03-12, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Siterer fra Lrenskogmysteriet fra kapitlet omtalt som THs egen teorier.

Hagen spr seg om gjerningspersonene kan vre snille folk, kanskje eventyrere som har ftt litt bitcoinfeber. Han har ftt inntrykk av at bitcoin og kryptovaluta nrmest har blitt en religion for noen.

Sjansen for at RU ble tildelt rollen som en av disse eventyrerene er stor. Og man behver ikke lure p hvorfor mtene med han ble gitt tid hos TH. RU, i likhet med flere, var viktige brikker i THs fremtidige forestillinger hvor han selv skulle ha bde regien og hovedrollen. Politiet derimot ser ikke ut til ville gi han dette spillerommet, til stadig kende frustrasjon hos TH.

I samme avhr lanserer han alternativet at kona har funnet p en forsvinning, at hun er en annen enn han tror. Slike ting har skjedd med andre kan Hagen fortelle at han har lest, men hverken han eller familien kan forst det. Han gir seg ikke med det, men utbroderer videre. Hun hadde ikke tilgang p bil p forsvinningsdagen, men hun kan ha alliert seg med noen. S tar han seg i det. Han sier muligheten for dette er n promille.

Etter ha lest boka sitter man igjen med inntrykk av at han ikke lar en eneste sjanse g fra seg til peke ut potensielle GP og plante p ulike mter mulige scenarier i hodet p politiet. Det starter noe forsiktig og ker voldsomt p etterhvert.

Interessant historie og analyse fra deg, jeg ser en mann som nsker og bidra til at kona bli funnet, dette er ingen konemorder, det m vi alle vre enige om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in