Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-04-02, 20:55
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Hur kommer det sig att analytiker frn stora banker och investmentbolag i USA r s skeptiska d? Vad vet du som inte de vet?

Du vet ju inte ens vad den genomsnittliga riktkursen i dessa analyser r! Vad r det DU tror att du vet bttre n de vet d skulle jag vilja frga, eftersom du tror p lgre kurser n dem?
Citera
2024-04-02, 20:59
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du vet ju inte ens vad den genomsnittliga riktkursen i dessa analyser r! Vad r det DU tror att du vet bttre n de vet d skulle jag vilja frga, eftersom du tror p lgre kurser n dem?

10 oberoende instanser snker riktkursen med 10-20%. Det hr tolkar du som ett positivt tecken. Frstr jag rtt d?
Citera
2024-04-02, 21:02
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
10 oberoende instanser snker riktkursen med 10-20%. Det hr tolkar du som ett positivt tecken. Frstr jag rtt d?

Och vart ligger den genomsnittliga riktkursen idag frn analytikerna p Wall Street? mmmh?
Citera
2024-04-02, 21:06
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Och vart ligger den genomsnittliga riktkursen idag frn analytikerna p Wall Street? mmmh?

10 banker har 100 som riktkurs p en aktie.
Aktien nr 70-80 som hgst.
10 samma banker snker riktkursen till 80.
Vad r din slutsats?
Citera
2024-04-02, 21:16
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
10 banker har 100 som riktkurs p en aktie.
Aktien nr 70-80 som hgst.
10 samma banker snker riktkursen till 80.
Vad r din slutsats?

MIN slutsats? Genomsnittet av riktkurser p WS r inte $100. Tycker du att det r vettigt att vlja ut de 10 banker som har lgst riktkurs och skita i de vriga?

Jag har dessutom skummat igenom dessa analyser och vilken verraskning att de som har lgst riktkurser tar noll hnsyn till vare sig AI delen eller energisektorn.

Rtt svar r fr vrigt $195. Genomsnittet av analytikers riktkurser p Wall Street r $195.

Det roligaste med att heta mongolid r att kunna sga till sna som dig att du inte r smartare n en.
Citera
2024-04-02, 21:22
Medlem
The-9s avatar
Citat:
MIN slutsats? Genomsnittet av riktkurser p WS r inte $100. Tycker du att det r vettigt att vlja ut de 10 banker som har lgst riktkurs och skita i de vriga?

Jag har dessutom skummat igenom dessa analyser och vilken verraskning att de som har lgst riktkurser tar noll hnsyn till vare sig AI delen eller energisektorn.

Rtt svar r fr vrigt $195. Genomsnittet av analytikers riktkurser p Wall Street r $195.

Det roligaste med att heta mongolid r att kunna sga till sna som dig att du inte r smartare n en.

Du har en onekligen udda syn p saker.
Citera
2024-04-02, 21:23
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Du har en onekligen udda syn p saker.

Inte ett dugg frvnad att du tycker konkret fakta r ngot udda.
Citera
2024-04-02, 21:28
Medlem
Citat:
Inte ett dugg frvnad att du tycker konkret fakta r ngot udda.

Menar du att det r kplge fr att analyserna sger att aktien har en riktkurs ver dagens kurs?
Citera
2024-04-02, 21:32
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Menar du att det r kplge fr att analyserna sger att aktien har en riktkurs ver dagens kurs?

Nej, JAG sger inte att analytikerna har rtt eller fel. Men om ngon insinuerar att analytikerna p Wall Street frstr Tesla bttre n mig s fr ju denne tminstone vara konsekvent och rtta sig efter vad deras analyser faktiskt sger.
Citera
2024-04-02, 22:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Samtidigt tror Ark invest bergfast p en riktkurs p 2000USD fr 2027
https://www.affarsvarlden.se/artikel...00-dollar-2027
*insert smiley*

Cathie Woods tror p fullaste allvar att robottjnster och robottaxi kommer att st fr mer n halva Teslas intkter 2027, det r tre r kvar...

"Fundamenta" hos teslatjurar brukar vara att dom kommer dominera vrldsmaknaden med robottaxi om max tre r och att dom kommer spruta ut humanoider p marknaden. Alt detta ska allts ske inom 3 r. Det finns inte ens en tillstymmelse av detta i dag. Om man verkligen tror att detta r verkligheten och inte rosa fluffmoln, ja d r man nog hopplst frlorad.
Senast redigerad av raskens 2024-04-02 kl. 23:04.
Citera
2024-04-03, 00:48
Medlem
Fittfittas avatar
Det mrks att herr Mongo brjar bli frustrerad fr att hans lskling har tappat ver 30% i r. Det ena personangreppet efter det andra till folk hr. Varfr diskuterar ni ens med honom?

Nr jag ser att var och varannan bil r en sjlvkrande Tesla hr ute p gatan kommer jag brja bli intresserad och imponerad. Tills dess (det kommer drja lnge) r jag inte intresserad mer n att jag vet att Tesla r lngt ner p listan bland bra investeringar nu och tminstone en tid framver. Jag kollade vgarna idag och av de hundratals bilar jag sttte p var 0% sjlvkrande Teslor. Jag terkommer nsta r fr en uppdatering i frgan. Under tiden kan ni ju tjafsa vidare hr.
Citera
2024-04-03, 00:50
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Cathie Woods tror p fullaste allvar att robottjnster och robottaxi kommer att st fr mer n halva Teslas intkter 2027, det r tre r kvar...
Det r helt logiskt med tanke p att hon r efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in