Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Det vil jo forandre saken ganske dramatisk, dersom det er eller var et intimt forhold mellom TH og MB.
Jeg synes motivet blir mer tydelig konomisk, drapet skulle hindre at AE tok ut skilsmisse og at hun fikk vite om ektepaktsvindelen hun ble utsatt for. Jeg tror de aller fleste forstr at et menneske som har vrt utsatt for et s grovt bedrag, gjennom mer enn tretti r, i det aller minste ville ha krevd den andel av felleseiet som loven sier at hun skal ha, nemlig halvparten.
Dette har nok Tom Hagen visst. Hele tiden. Helt siden 1987.
Og s er det denne plagsomme mangelen p vitner og overvkningsbilder fra kvelden fr. Middagen og teateret. Det plager meg at absolutt ingen har sttt frem og fortalt at de s AE og TH i lpet av kvelden.
Det er jo et ordtak som sier at virkeligheten overgr fantasien.
Ved legge til et par nye og usikre forutsetninger, kan handlingsforlpet bli et helt annet.
1. At TH og MB har et forhold.
2. At forretningsadvokaten fra kvelden 30. oktober er en tidligere partner in crime med TH, og at forretningsadvokaten har latt seg presse eller true til lyve om at AE deltok p middag og teater.
Da kan AE ha blitt drept tidligere enn 31. oktober. En eller annen gang i lpet av dagene fr forsvinningen. Og at MB spilte AE kvelden igjennom, og i taxi hjem. Og at taxisjfren ikke kjente AE, men at han gikk ut fra at kvinnen som satt i taxien mtte vre AE.
Langskt, men.
Jeg vil ikke kalle det en svindel, men et ran, hvis man holder en rusten og ustabil gammel Husquarna 9mm pistol mot henne og truet henne til signere. Det m ha vrt en meget traumatisk opplevelse, og spesielt nr slike pistoler fra krigen kan g av av seg selv.
Motivet brer sterkt preg av den konomiske biten ja, ved siden av det jeg ogs mener er et psykopati-mord. Alts en ektemann som skal kontrollere konen, eie henne, mishandle henne og til slutt drepe henne nr hun vil vekk. Samme som jeg tenker har skjedd i Dung-saken, og ogs Jemtland-saken.
De fleste ekteskapsdrap blir begtt av en psykopat. I de fleste skilsmisser blir det gjerne litt krangel om penger og eiendom, men det lses oftest gjennom at det hyres inn 2 advokater, og at det settes opp et mte hos konfliktrdet, forliksrdet, eller i verste fall retten. Men TH lser det tydeligvis p sin mte.
At motivet er konomisk styrkes jo ogs gjennom tekstene som TH selv har skrevet i sine dagbker der han bl.a. skriver; "jeg frykter de konomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse. Noe m gjres". Han skal ha skrevet om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018.
Klart det er mye penger som str p spill. 1.7 milliarder (den gang). Inntektene hans p 200 millioner i ret vil jo ogs stanse, eller bli kraftig redusert, i og med at han m selge unna aksjer osv for betale henne ut.
Det paret som Anne og Tom var ute spiste sammen med, vitnet vel, og sto ogs fram i avisen, anonymt. Men ingen ved siden av det, og heller ingen overvkningsvideo har det vrt snakk om. Men det m finnes materiale her. Oslo har vel fullt av kameraer, s de m ha blitt registrert flere steder.
Taxien har jo ogs kamera i bilen, s de m jo ha blitt filmet close up.
Taxisjfren har vel ogs blitt avhrt mener jeg.
Vet ikke, men mye er mulig.
Men jeg tror at grunnen til hemmelighold om bilder fra kvelden p byen er at ingen skal kunne lyve, tilpasse forklaringer, eller ta p seg drap eller gjre andre ting.
Derfor er det ogs mye detaljer som ikke har kommet ut. Bl.a. vil de ikke si antall strips eller type strips. De sier bare at strips ble funnet p ganggulvet. Ikke om det var sort eller hvit, 3mm bred eller 10 mm bred. De vil heller ikke gi detaljer om taperullen eller hvilken type skriver det er snakk om.
Men en ting jeg syntes er rart med kvelden fr, er at akkurat da hadde dette venneparet 2 billetter til overs fordi at et annet par som egentlig skulle vre med dem, avslo. Jeg mener, hva er oddsen for dette? Samme med at den lampa ble knust, hva er oddsen for det..
Hvor ofte tar TH Anne med p restaurant som er tildelt Michelin-stjerne?
Men s m man ogs se p hvor nye drapet var planlagt. Var planen akkurat den 31? Eller var det fleksibilitet her? Mye som skulle klaffe.
Men det kan hende at TH og han mannen som var med p byen hadde en eller annen avtale, det vet man ikke.