2024-04-07, 14:33
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det gjr jeg alltid, s du kan jo forklare deg, vennligst.

Mye ordklveri og tull og tys fra deg. Hold deg til saken. Kan du ikke heller spekulere i hva som har skjedd med Anne, istedet for bare sitte surne over alt som gr imot TH?
Har du ingen teorier om hva som har skjedd henne?
Og s kan du forklare hvorfor du bruker TOR nr du er her.
Citera
2024-04-07, 14:37
Medlem
Om det er noe sannhet i at Tom Hagen har hatt, og eller har, et intimt forhold med MB, s faller verdien av livsbevissamtalen med MB p morgenen 31. okt 2018 dramatisk.

Samtalen fra AEs mobil til MB, fra 08:45 til 08:56 blir da helt verdils som bevis for at Anne-Elisabeth var i live. Tom Hagen var hjemme, og kan ha hatt samtalen med MB selv, og kan ha truet, presset og eller betalt MB for lyve om ha snakket med Anne-Elisabeth.

MB kan vre i en situasjon der hun m gjre og si akkurat slik som Tom Hagen bestemmer.
Citera
2024-04-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Mye ordklveri og tull og tys fra deg. Hold deg til saken. Kan du ikke heller spekulere i hva som har skjedd med Anne, istedet for bare sitte surne over alt som gr imot TH?
Har du ingen teorier om hva som har skjedd henne?
Og s kan du forklare hvorfor du bruker TOR nr du er her.
Citat:
Leser man diskusjonen, hvor jeg siterte deg i, kan man lese flere av dine psttte intime opplysninger om hovedpersonene i denne saken. Det blir uansett merkelig at du vet om detaljene og skriver det her. Du virker flelsesmessig berrt.
Det var dette, som jeg skriver i innlegget mitt (over) til deg, som jeg ville at du forklarte meg.

Jeg er p ingen mte sur jeg. Jeg har ingen opplysninger om saken utover det som er offentliggjort. Jeg bare flger saken, slik mange andre som har blitt bitt av true-crime-basillen.
Citera
2024-04-07, 16:07
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Det var dette, som jeg skriver i innlegget mitt (over) til deg, som jeg ville at du forklarte meg.

Jeg er p ingen mte sur jeg. Jeg har ingen opplysninger om saken utover det som er offentliggjort. Jeg bare flger saken, slik mange andre som har blitt bitt av true-crime-basillen.

Var det et sprsml? Da m du nesten spesifisere.
Citera
2024-04-07, 16:20
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om det er noe sannhet i at Tom Hagen har hatt, og eller har, et intimt forhold med MB, s faller verdien av livsbevissamtalen med MB p morgenen 31. okt 2018 dramatisk.

Samtalen fra AEs mobil til MB, fra 08:45 til 08:56 blir da helt verdils som bevis for at Anne-Elisabeth var i live. Tom Hagen var hjemme, og kan ha hatt samtalen med MB selv, og kan ha truet, presset og eller betalt MB for lyve om ha snakket med Anne-Elisabeth.

MB kan vre i en situasjon der hun m gjre og si akkurat slik som Tom Hagen bestemmer.

Ja, det jeg prver ppeke er at det er urimelig at TH skal straffe Anne i revis, nr han gjr samme ugjerning selv. Det var han, slik jeg ser det, som startet det hele. Men ja, det vil jo ogs svekke MBs vitneutsagn som utgjr THs alibi. Det er kanskje derfor at TT reagerer slik de gjr.
For Annes utroskap fornektes ikke av TT. Kun THs.
Jeg ser at Extremadura har slettet sitt innlegg der hun mener at jeg ppeker dette med MB og (edit)TH for svekke MBs alibi.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-04-07 kl. 17:19.
Citera
2024-04-07, 16:33
Medlem
Citat:

Samtalen med snnen er senere p morgenen, derfor har ikke samtalen med MB noen som helst funksjon. Verken som alibisamtale, eller siste livsbevis.
Citera
2024-04-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det jeg prver ppeke er at det er urimelig at TH skal straffe Anne i revis, nr han gjr samme ugjerning selv. Det var han, slik jeg ser det, som startet det hele. Men ja, det vil jo ogs svekke MBs vitneutsagn som utgjr THs alibi. Det er kanskje derfor at TT reagerer slik de gjr.
For Annes utroskap fornektes ikke av TT. Kun THs.
Jeg ser at Extremadura har slettet sitt innlegg der hun mener at jeg ppeker dette med MB og AE for svekke MBs alibi.

Det vil jo forandre saken ganske dramatisk, dersom det er eller var et intimt forhold mellom TH og MB.

Jeg synes motivet blir mer tydelig konomisk, drapet skulle hindre at AE tok ut skilsmisse og at hun fikk vite om ektepaktsvindelen hun ble utsatt for. Jeg tror de aller fleste forstr at et menneske som har vrt utsatt for et s grovt bedrag, gjennom mer enn tretti r, i det aller minste ville ha krevd den andel av felleseiet som loven sier at hun skal ha, nemlig halvparten.

Dette har nok Tom Hagen visst. Hele tiden. Helt siden 1987.

Og s er det denne plagsomme mangelen p vitner og overvkningsbilder fra kvelden fr. Middagen og teateret. Det plager meg at absolutt ingen har sttt frem og fortalt at de s AE og TH i lpet av kvelden.

Det er jo et ordtak som sier at virkeligheten overgr fantasien.

Ved legge til et par nye og usikre forutsetninger, kan handlingsforlpet bli et helt annet.

1. At TH og MB har et forhold.
2. At forretningsadvokaten fra kvelden 30. oktober er en tidligere partner in crime med TH, og at forretningsadvokaten har latt seg presse eller true til lyve om at AE deltok p middag og teater.

Da kan AE ha blitt drept tidligere enn 31. oktober. En eller annen gang i lpet av dagene fr forsvinningen. Og at MB spilte AE kvelden igjennom, og i taxi hjem. Og at taxisjfren ikke kjente AE, men at han gikk ut fra at kvinnen som satt i taxien mtte vre AE.

Langskt, men.
Citera
2024-04-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Samtalen med snnen er senere p morgenen, derfor har ikke samtalen med MB noen som helst funksjon. Verken som alibisamtale, eller siste livsbevis.

Snnen mtte vel avhres tre ganger fr han greide gi et slags referat av hva samtalen handlet om?

Pussig nok, s nevnes ikke knust lampekuppel og oversvmmelse p badet.

Heller ikke noe om at MB skal ha manglet bankkontonummeret hans. Den angivelige rsaken til at MB ringte AE p morgenen 31. oktober.

Mye tyder p at samtalen ikke skjedde slik som snnen til slutt beskrev den.
Citera
2024-04-07, 17:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det vil jo forandre saken ganske dramatisk, dersom det er eller var et intimt forhold mellom TH og MB.

Jeg m jo si at hennes rolle som ansatt hos TH i oppimot 20 r gjr MB sitt vitneml tvilsomt nok.
Som det har vrt gjentatt utallige ganger - begge sannhetsvitnene for THs alibi er hans underordnede.
I tillegg har begge vrt vaklende i avhr.

At MB skulle vre ndt til konferere med nettopp AE for ordne lnna til TEH er temmelig syltynt.
Citera
2024-04-07, 17:13
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

Jeg synes motivet blir mer tydelig konomisk, drapet skulle hindre at AE tok ut skilsmisse og at hun fikk vite om ektepaktsvindelen hun ble utsatt for. Jeg tror de aller fleste forstr at et menneske som har vrt utsatt for et s grovt bedrag, gjennom mer enn tretti r, i det aller minste ville ha krevd den andel av felleseiet som loven sier at hun skal ha, nemlig halvparten.

Dette har nok Tom Hagen visst. Hele tiden. Helt siden 1987.

Og s er det denne plagsomme mangelen p vitner og overvkningsbilder fra kvelden fr. Middagen og teateret. Det plager meg at absolutt ingen har sttt frem og fortalt at de s AE og TH i lpet av kvelden.

Det er jo et ordtak som sier at virkeligheten overgr fantasien.

Ved legge til et par nye og usikre forutsetninger, kan handlingsforlpet bli et helt annet.

1. At TH og MB har et forhold.
2. At forretningsadvokaten fra kvelden 30. oktober er en tidligere partner in crime med TH, og at forretningsadvokaten har latt seg presse eller true til lyve om at AE deltok p middag og teater.

Da kan AE ha blitt drept tidligere enn 31. oktober. En eller annen gang i lpet av dagene fr forsvinningen. Og at MB spilte AE kvelden igjennom, og i taxi hjem. Og at taxisjfren ikke kjente AE, men at han gikk ut fra at kvinnen som satt i taxien mtte vre AE.

Langskt, men.

Jeg vil ikke kalle det en svindel, men et ran, hvis man holder en rusten og ustabil gammel Husquarna 9mm pistol mot henne og truet henne til signere. Det m ha vrt en meget traumatisk opplevelse, og spesielt nr slike pistoler fra krigen kan g av av seg selv.

Motivet brer sterkt preg av den konomiske biten ja, ved siden av det jeg ogs mener er et psykopati-mord. Alts en ektemann som skal kontrollere konen, eie henne, mishandle henne og til slutt drepe henne nr hun vil vekk. Samme som jeg tenker har skjedd i Dung-saken, og ogs Jemtland-saken.
De fleste ekteskapsdrap blir begtt av en psykopat. I de fleste skilsmisser blir det gjerne litt krangel om penger og eiendom, men det lses oftest gjennom at det hyres inn 2 advokater, og at det settes opp et mte hos konfliktrdet, forliksrdet, eller i verste fall retten. Men TH lser det tydeligvis p sin mte.
At motivet er konomisk styrkes jo ogs gjennom tekstene som TH selv har skrevet i sine dagbker der han bl.a. skriver; "jeg frykter de konomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse. Noe m gjres". Han skal ha skrevet om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018.
Klart det er mye penger som str p spill. 1.7 milliarder (den gang). Inntektene hans p 200 millioner i ret vil jo ogs stanse, eller bli kraftig redusert, i og med at han m selge unna aksjer osv for betale henne ut.

Det paret som Anne og Tom var ute spiste sammen med, vitnet vel, og sto ogs fram i avisen, anonymt. Men ingen ved siden av det, og heller ingen overvkningsvideo har det vrt snakk om. Men det m finnes materiale her. Oslo har vel fullt av kameraer, s de m ha blitt registrert flere steder.
Taxien har jo ogs kamera i bilen, s de m jo ha blitt filmet close up.
Taxisjfren har vel ogs blitt avhrt mener jeg.
Vet ikke, men mye er mulig.
Men jeg tror at grunnen til hemmelighold om bilder fra kvelden p byen er at ingen skal kunne lyve, tilpasse forklaringer, eller ta p seg drap eller gjre andre ting.
Derfor er det ogs mye detaljer som ikke har kommet ut. Bl.a. vil de ikke si antall strips eller type strips. De sier bare at strips ble funnet p ganggulvet. Ikke om det var sort eller hvit, 3mm bred eller 10 mm bred. De vil heller ikke gi detaljer om taperullen eller hvilken type skriver det er snakk om.
Men en ting jeg syntes er rart med kvelden fr, er at akkurat da hadde dette venneparet 2 billetter til overs fordi at et annet par som egentlig skulle vre med dem, avslo. Jeg mener, hva er oddsen for dette? Samme med at den lampa ble knust, hva er oddsen for det..
Hvor ofte tar TH Anne med p restaurant som er tildelt Michelin-stjerne?
Men s m man ogs se p hvor nye drapet var planlagt. Var planen akkurat den 31? Eller var det fleksibilitet her? Mye som skulle klaffe.
Men det kan hende at TH og han mannen som var med p byen hadde en eller annen avtale, det vet man ikke.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-04-07 kl. 17:16.
Citera
2024-04-07, 17:18
Medlem
Citat:
Snnen mtte vel avhres tre ganger fr han greide gi et slags referat av hva samtalen handlet om?

Pussig nok, s nevnes ikke knust lampekuppel og oversvmmelse p badet.

Heller ikke noe om at MB skal ha manglet bankkontonummeret hans. Den angivelige rsaken til at MB ringte AE p morgenen 31. oktober.

Mye tyder p at samtalen ikke skjedde slik som snnen til slutt beskrev den.

Hadde samtalen vrt en del av en plan, hadde snnen selvsagt hatt innholdet klart for seg fra starten av.

Klarer politiet finne beviser for at AE var bortfrt eller drept kl. 09.14, har det ingenting si om AE snakket med MB i telefonen tidligere p morgenen.
Citera
2024-04-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg m jo si at hennes rolle som ansatt hos TH i oppimot 20 r gjr MB sitt vitneml tvilsomt nok.
Som det har vrt gjentatt utallige ganger - begge sannhetsvitnene for THs alibi er hans underordnede.
I tillegg har begge vrt vaklende i avhr.

At MB skulle vre ndt til konferere med nettopp AE for ordne lnna til TEH er temmelig syltynt.

Du har rett i det. Vitnenes troverdighet er svekket tilnrmet mot null, bde fordi de begge har et arbeidsforhold til TH, og fordi begge var veldig vaklende og uklare i sine vitneml om respektive telefonsamtaler med angivelig Anne-Elisabeth.

Jeg tror det var VG som hadde en artikkel p alibiet til TH, nemlig, en kornete overvkningsvideo utenfor Futurum akkurat da 09:14-oppringingen skjedde.

Ved hjelp av ett par ukjente mobiltelefoner kan TH ha foretatt den oppringingen selv, fra bilen, utenfor Futurum.

Eller det kan ha blitt brukt andre metoder for forfalske oppringingen. Eventuelt medhjelper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in