Citat:
Ursprungligen postat av
MP-44
jocke har ju inkomster och tillgånger som gör att han kan fixa till det. och tänker nog också så göra. junior å sin sida äger knappt kläderna han har på kroppen. han kan inte köpa något heller om han så hade 10 miljoner liggandes. då tar fogden det direkt. och han kan inte skaffa ett boende då alla kreditupplysningar varnar rött i systemet på honom. han har liksom rökt sig för resten av livet.
Joakim har ju tyvärr inte det. Det fattas 1,4 miljoner!
23 miljoner i skulder brorsan. Mer än Chrippas.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Vad säger alla som skyddar Chrippa att han ljuger om att man inte kan stå på flera hyreskontrakt? Eller ljuger och ljuger. Han har ju oftast fel när det kommer till faktafrågor. Han är så obildad. Han blandar in folkbokförd och hyreskontrakt som är 2 olika saker.
Och denna kille har inte fått chansen att uttala sig
När han väl uttalar sig snurrar han ju ändå bara in sig i massa lögner.
Tycker det är hysteriskt roligt att han inte betalade hyran för att Jocke gick runt och sade det till folk. Så pga ett bråk mellan 2 brorsor ska inte bostadsbolaget få hyran?
Han bor där, han är ansvarig för att hyran betalas.
Spelar ingen roll om han kom hem 29e eller 31 mars. Det är inga ursäkter för att inte betala hyran heller. Han skulle kunna komma hem 4/4, hyran ska vara betald senast 31/3 ändå oavsett. Det tar liksom 3 min. Jag betalade en gång 3 hyror när jag var utomlands. Men behöver inte betala i Sverige. Har man inte fakturan kan man bara mejla bostadsbolaget OCR. Men Chrippa har sina egna regler. "Jag har inte hunnit betalat hyran för jag var upptagen med att bosta tänderna".
Det är bevisat att Jocke står med på kontraktet och inte är borgenär. Det heter inte borgonär. Har man en borgenär vet man det.
Det är skillnad på att ljuga och att ha fått något om bakfoten. Chrippa erkänner själv att han har fått det om bakfoten. Detsamma gäller dig. Vad du tycker och vad som är rätt är olika saker.
Muntliga avtal gäller! Joakim har muntligt inför hela Sverige meddelat att han har ordnat en lägenhet åt Chrippa och att han, står för hyrorna som en gåva.
Gentemot hyresvärden är båda lika ansvariga för att hyran betalas. Det är precis det Joakim har signat upp på, så sluta snacka om betalningsansvar när det är Joakim som har snurrat in sig i sina egna lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Om nu det fetade stämmer så är det bara för Chrippa och SNEA och åka hem då
- Vad väntar dom på?
Skulle du vilja sova i ett hem som din stalker olovligen tagit sig in i minst tre gånger?
Citat:
Ursprungligen postat av
toonajnwan
Nej, det är en inbetalningsavi. Försök igen. Lägg några fler dagar på det.
Någon måste ha berättat detta för dig. Jag kan berätta för dig att någon ljuger. Check your facts, sen kan du brösta upp dig.