Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-29, 23:35
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det där med sekten dripplades ju bort tidigare i tråden. Nu ser det ju ut att bli aktuellt igen.
Sekter är så sjukt obehagligt på alla plan!

Mycket obehagligt. Nu vet jag iofs lite om denna sekt. Vet att dom kan driva människor till självmord och att dom hotat att döda men detta vi fick höra nu i Anjos video visste jag inte. Att hon tex inte fick byta kille. Att hon måste vara gift innan hon skaffar barn. Att dom straffas om dom tex skulle göra slut. Att dom måste inreda sina hem på något speciellt sätt osv..Det visste jag inte.

Sjukt!
Citera
2024-04-29, 23:48
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Mycket obehagligt. Nu vet jag iofs lite om denna sekt. Vet att dom kan driva människor till självmord och att dom hotat att döda men detta vi fick höra nu i Anjos video visste jag inte. Att hon tex inte fick byta kille. Att hon måste vara gift innan hon skaffar barn. Att dom straffas om dom tex skulle göra slut. Att dom måste inreda sina hem på något speciellt sätt osv..Det visste jag inte.

Sjukt!
Finns massor att läsa om den sekten det handlar om. Google är bra. OnT så fick tydligen Chrippa massor av bonusar idag från BC Game. Annars verkar det inte hända så mycket nytt.
Citera
2024-04-29, 23:55
Medlem
Citat:

Sjukt!

Jag visste ungefär samma som du men blev inte förvånad att det kom fram mer. Sekter fungerar så.

Jag känner en person som tog sig loss från en annan sekt som styr människor i guds namn. Jävla avarter!
Det är så otroligt obehagligt hur människor kan dra ner människor i ett så avgrundsdjupt mörker utan att så många i sekten överhuvudtaget förstår det.
Manipulation i den vidrigaste formen.
Citera
2024-04-30, 04:04
Medlem
Citat:
Röstmeddelandet Julia INTE Vill Ska Komma Ut!
Ahaaa.. det förklarar rivmärkerna på Chrippas hand? Dom påstod det var ngn hund som klöst han.
Har hon skurit honom? Det såg liksom inte ut som att någon hund gjort det.

Ja detta förklarar mycket. Väldigt mycket. Jag tänker på hennes hot om självmord också.

Jag kan inte med ord beskriva hur stor min avsky för sekter är.

Såg att det finns en tråd från 2008 om denna sekt. Ny sekt i Höör.
Det är inte många sidor men det står intressant information.

Hoppas gammelmedia inte missar det här om det nu, mot all förmodan, skulle komma något sånt.
Citera
2024-04-30, 06:45
Medlem
Citat:
Ja detta förklarar mycket. Väldigt mycket. Jag tänker på hennes hot om självmord också.

Jag kan inte med ord beskriva hur stor min avsky för sekter är.

Såg att det finns en tråd från 2008 om denna sekt. Ny sekt i Höör.
Det är inte många sidor men det står intressant information.

Hoppas gammelmedia inte missar det här om det nu, mot all förmodan, skulle komma något sånt.

Tittade på Anjos senaste video och vilken rövarhistoria Julia drar om denna sekt igen.

Finns det någon normalt tänkande människa som går på och köper detta? Det var självmord och det var knivskärning. Förföljelse av de som lämnar och att de tvingar medlemmar att gifta sig med den de fattat tycke för, annars var de tvungna till självmord eller dödas av sekten mm mm.

Hör man inte hur dumt det här låter och så påhittat? Lurigt att Anjo går ut offentligt med sånt här nonsens, även om han försöker hålla sin egna rygg fri med att det var Julias ord. Gå inte ut med skiten då. Lämna det här med sekt och Linneas inblandad i detta nu, hon är inte och har inte varit med i denna s.k sekt, det är konstaterat sedan länge, bara ett sätt för Anjo att hålla sitt egna intresse uppe.
Citera
2024-04-30, 08:00
Avstängd
såg rask's video. där är jackes svärmorsa och tycker man inte ska hacka mer på kräftskärten. och jag fattar såklart ingenting. vafan hur ska han kunna lida av det? det är ju bara klent folk som mår dåligt enligt honom.

men det är klart. narcissister kan ju känna självömkan om det gäller dom själva. alla andra kan man pissa på som om dom vore skokartonger. fast... kräftstjärten spar nog alla sina skokartonger för att dom ska flashas upp i videos. han är ju ändå killen som skriver ut a4 ark med märken på och sätter upp på väggen.

sen gnäller han på rasks sovrum. jag skulle hellre hänga där. rask har ju faktiskt ett eget hem där saker och ting fungerar. medan han flyger runt med ryan air som en jäkla siggis.
Citera
2024-04-30, 09:39
Medlem
Är det någon som har kvar bilderna på rivmärkena han hade på handen?
Citera
2024-04-30, 11:11
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Det läskiga är.. Hur sjukt man än tycker det låter så kan det stämma.
Att det tystas ner. Folk skräms till tystnad. Förstår att dom vill vara anonyma.
Det där är riktigt läskiga människor.
Hörde i videon att ett namn läcktes ut. Hoppas inte denna person får lida för detta.
Det är lite som UFON.. När folk berättar vad dom sett så dör eller försvinner dom spårlöst.
Citera
2024-04-30, 11:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12
Är det någon som har kvar bilderna på rivmärkena han hade på handen?

Hoppas någon har den kvar. Den bilden var ju hemsk. Att en hundvalp skulle gjort det där
tror inte jag på. Jag är uppväxt med djur och har haft djur hela mitt liv. Har aldrig sett något liknande.
Såg mer ut som en gräsklippare kört över hans hand.
Citera
2024-04-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Tittade på Anjos senaste video och vilken rövarhistoria Julia drar om denna sekt igen.

Finns det någon normalt tänkande människa som går på och köper detta? Det var självmord och det var knivskärning. Förföljelse av de som lämnar och att de tvingar medlemmar att gifta sig med den de fattat tycke för, annars var de tvungna till självmord eller dödas av sekten mm mm.

Hör man inte hur dumt det här låter och så påhittat? Lurigt att Anjo går ut offentligt med sånt här nonsens, även om han försöker hålla sin egna rygg fri med att det var Julias ord. Gå inte ut med skiten då. Lämna det här med sekt och Linneas inblandad i detta nu, hon är inte och har inte varit med i denna s.k sekt, det är konstaterat sedan länge, bara ett sätt för Anjo att hålla sitt egna intresse uppe.

Tillsammans med vad Chrippa själv sa tidigare och min erfarenhet av sekter och lite till så är jag rätt säker på att denna gången hittar inte Julia på.

Du får jättegärna se på ditt sätt.
Citera
2024-04-30, 11:38
Medlem
Citat:
Tillsammans med vad Chrippa själv sa tidigare och min erfarenhet av sekter och lite till så är jag rätt säker på att denna gången hittar inte Julia på.

Du får jättegärna se på ditt sätt.

Hahahaha amen lägg av nu för fan, det är helt sinnessjukt att du tror på ALLTING som kommer från anjo. Hur gammal är du egentligen?
Citera
2024-04-30, 11:40
Medlem
Citat:
Det läskiga är.. Hur sjukt man än tycker det låter så kan det stämma.
Att det tystas ner. Folk skräms till tystnad. Förstår att dom vill vara anonyma.
Det där är riktigt läskiga människor.
Hörde i videon att ett namn läcktes ut. Hoppas inte denna person får lida för detta.

Det är lite som UFON.. När folk berättar vad dom sett så dör eller försvinner dom spårlöst.
Ja, det är fruktansvärt hur Jocke och hans legoknektsekt har förstört livet för så många människor.
Gått all-in för att krossa och driva bort dom oönskade kreatörerna och deras anhöriga (som inte ens figurerar på sociala medier) från plattformar, till vilket pris som helst, med människors integritet och liv som insats och mål.

Från att ha hyllat Chrippa i januari, till att tvärvända och försöka förstöra och ta ifrån honom precis allt, hans hem, bohag, inkomst och framförallt hans barn.
Han hånas av sin bror och hans anhängare, som gör allt för att skada honom.
Han anhölls, anklagad för massor av brott, att Jocke och Jonna inte skäms eller har någon skam i kroppen är uppenbart.
Deras duktiga idioter gör allt som önskas och lite till, så Jocke kan fortsätta sprida dynga bakom gardinen och delegerar ut det.
Ibland kommervnågon uppstickare som uppenbart inte lärt sig att man aldrig säger emot Joakim Lundell, då får dom veta att dom lever, se på Liam M, Cluee, Verz, Joz, Alexandra, Jessica, mfl
Det kostar att kritisera Jocke, Anjo eller Rask.

Hur många är det förutom Chloé, Christofer och Linnéa som drabbats i detta nu?
Linnéas släkt och familj. Christofers småsyskon och föräldrar.

Vem startade viskleken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in