Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-04, 09:16
  #37405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Han lever under press på grund av valen han själv valt att göra när det kommer till att inte göra rätt för sig. Sedan hur han beter sig runt sin lilla dotter är beklagligt, hur han pratar och beter sig. Använder droger och är allmänt otäck.
Jag tror han behöver en reality check och att någon faktiskt tar barnet ifrån den miljön för att han ska förstå att det är helt oacceptabelt. Han skyller sina problem på alla andra. Vad finns egenansvaret i det hela? Han är 35 år gammal. Det är riktigt sorgligt att se att han inte har mer vett i skallen.

Jag hade uppskattat mer om du kunde svara på den fetade texten
Vill Jocke driva Chrippa till självmord? Det är ju inte som att han bryr sig om sådana petitesser
När Jonna tog en överdos valde han att ragga på sitt ex istället för att befinna sig vid Jonna. Det om något är psykopatvarning

https://www.youtube.com/watch?v=M-jw...venskaBloggare

Eller varför inte hota om att förstöra en annan människas liv?

https://www.youtube.com/watch?v=-ErA...venskaBloggare
Citera
2024-05-04, 09:26
  #37406
Medlem
Jag tror att alla vill att Chrippa ska bli dömd för sina brott. Thats it.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag hade uppskattat mer om du kunde svara på den fetade texten
Vill Jocke driva Chrippa till självmord? Det är ju inte som att han bryr sig om sådana petitesser
När Jonna tog en överdos valde han att ragga på sitt ex istället för att befinna sig vid Jonna. Det om något är psykopatvarning

https://www.youtube.com/watch?v=M-jw...venskaBloggare

Eller varför inte hota om att förstöra en annan människas liv?

https://www.youtube.com/watch?v=-ErA...venskaBloggare
Citera
2024-05-04, 09:31
  #37407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Du borde kanske använda hjärnrötterna lite bättre, jag har slutat läsa era inlägg-givetvis har jag läst dom tidigare men tröttnat på era tragisks försök till manipulation likt Linnea att vrida och vända allt, det borde vara underförstått men du verkar inte så smart. Tönt.
Jag ska hjälpa dig, en gång för alla, så slipper du skriva till mig om dina fantasier om var jag står.
Jag ska försöka vara så ÖVERtydlig som jag bara kan.

Jag har ingenstans försvarat Chrippas olika beteenden - tvärtom.
Jag klev in i den här tråden (tror det va i december) av den enda anledningen att jag förfasades över hur den här människan beter sig. Jag ville veta hur snacket gick.
Jag har exakt samma åsikt idag, som då.

Liksom jag är av åsikten att Jocke står bakom drevet mot sin bror, vilket han har gjort mot så många andra genom åren.

Jag vill inte se den typen av vansinne på sociala medier mer, jag vill att Jocke ska synas utmed fotknölarna.

Jag beklagar att det är så många som inte ser igenom det hela, det är jättesorgligt.

Jag står inte bakom sådant Chrippa har gjort, liksom jag inte står bakom sådant Jocke, Anjo och Rask håller på med.

Lär dig att hålla isär begreppen, respektera åtminstone att andra klarar av att göra det.

Lägg ner att tillskriva mig en massa skit som du tror och hittar på.

Det finns massor som inte håller med mig i den här tråden, men de är åtminstone trevliga, till skillnad från dig.
Du verkar ta det här väldigt personligt, och varför du gör det kan ju bara du svara på.
Citera
2024-05-04, 09:39
  #37408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Jag tror att alla vill att Chrippa ska bli dömd för sina brott. Thats it.



Är inte det något för myndigheterna att utreda, om det finns några brott? Soc har lagt ner utredningen som Jocke driver vidare med en frenesi som är rent obehaglig. Varför? Soc anser ju uppenbarligen att det inte är någon fara för flickan att vara med Chrippa. Den här människojakten påminner om flydde tider, som inte hör hemma i modern tid.
Kan du då förklara vad det är du supportar?
Citera
2024-05-04, 09:49
  #37409
Medlem
Efter att ha försökt traggla mig igenom Cluees video med Chrippa,Julia och Linnea och hur de betedde sig blev det ännu tydligare vilken shitshow det är och vilken nivå av dysfunktionella människor det är som just nu sitter samlade i Spanien.
Sen om man dessutom sett Mirabelle Lundgrens video med Julia (del 2) då hon glatt och nästan skrytfullt satt och berättade om hur hon, Chrippa och hennes (fd) bästa vän haft trekant kan man ju bara tänka vad som händer där nu 😏😂😂
Citera
2024-05-04, 09:51
  #37410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Pojkvasker kallar du mig efter att jag sagt 20 gånger att jag är en kvinna ditt nöt. Lägg av med din skitdåliga attityd för att jag inte tycker som du. Du är som en fjortis som vill bestämma över andra i klassen om vad de ska tycka och tro.

Ja jag tycker Linnea är lite pinsam och hon gjorde bort sig igår och det var inte första gången. Varför stör det dig att jag tycker det? Hennes kärleksförklaringar tycker jag är opassande och kommer alltid när hon vill fokus ska riktas tilllbaka på deras förhållande som ingen längre bryr sig om. Jag ser bara en vuxen kvinna som tycker hon är lite viktigare än ett litet barn och det barnets familjeband , hon borde dragit sig ur för längesedan så hade situationen iallafall inte varit så onödigt strulig. Men hon envisas med att vara kvar och det ser dumt ut. Jag tror inte jag är den enda som tycker det.

Sluta nu svara mig och alla andra som inte tycker som du så nosigt.
Genom sig själv känner man andra.

Den enda som har en skitdålig attityd i den här tråden är du, du toppar det beteendet med hästlängder.
Och är det någon som inte klarar av att andra inte är av samma åsikt som dig, så är det du - och ingen annan.
Projicera inte dina egna tillkortakommanden på andra.
Det är inte dina åsikter som ser knas ut som man reagerar på, det är din attityd.

Tråden handlar om Chrippa och allt som är kring honom, inte oss skribenter.


Jag hoppas faktiskt att Chrippa gör en helhetsförrändring och tar tag i sina skulder och skapar en stabilitet kring dottern.
För Chloes skull, och det är inte försent.

Men Jocke och hans ’fans’ tycker att Chloe ska bli omhändertagen, gärna brutalt med polis och skicka henne till ett okänt hem.
Och inte nog med det, Chrippa ska låsas in, helst på livstid.

Jag har fruktansvärt svårt för den typen av hat.
Citera
2024-05-04, 10:00
  #37411
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du tycker det verkar så? Att man driver in en oskyldig människa till psykakuten, att en oskyldig familj lever under hot och trakasserier, och framförallt att ett barn riskeras bli omhändertaget med LVU
Vad i allt detta tycker du är roligt? Chrippa har i många år levt under press av sin s.k bror, men alla tror, till Jockes belåtenhet, att Jocke är brorsan alla vill ha, brorsan som alltid ställer upp. Nu när han har fått nog och drevet börjar, först mot Linnéa, och nu mot båda två, så är det ingen som ser några felaktigheter i det. Vad vill Jocke? Vad är hans mål i detta? Är det som Pallal skriver, att driva ytterligare en familjemedlem till självmord?
När det kommer till penningtvätt och skattebrott kan jag berätta att Jocke ligger långt sämre till än Chrippa, men vi kommer dit senare

Sådär låter det alltid hos Chrippa och Linnea och deras fanboys. ” vi kommer dit senare ” sen händer inget haha. Samma med videosarna de skulle släppa senare, de kom aldrig heller.
Citera
2024-05-04, 10:05
  #37412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det stämmer. Så hur i hela fridens namn kan folk står bakom att den här snubben inklusive sitt barns mamma medvetet ljuger ihop hemska anklagelser som innefattar deras barn, och går ut med det offentligt?!
Spelar ingen roll om det är Kräftan eller någon annan som gör det, handlingen i sig är sjuk, och rent av psykstörd.
Handlar inte om att vara någon "Chrippahatare". Faktum är att Kräftan erkänt att han ljugit ihop de mest bisarra anklagelserna och morsan till barnet har varit delaktig i det.

Står man bakom det eller kan borsta bort det, är man inte normal i skallen.
Snubben har för i helvete ljugit om att L skulle ha påstått att han var tänd på sitt barn!! Vafan är det för jävla äckel!!

Lögnerna är vidriga och jag har otroligt svårt att greppa hur man är funtad om man ljuger så brutalt.

Chrippas beteende är ju känt och har ju avhandlats genom hela den här tråden.
Det intressanta med Cluees video igår (tycker jag) är att Julia visade vem hon är.
Jag litar inte på henne öht.

Däremot så hoppas jag att dessa parter kan enas kring Chloe och göra om - och göra rätt.

Chrippa erkänner åtminstone sin del, till skillnad från vad Jocke någonsin har gjort.
Citera
2024-05-04, 10:06
  #37413
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Genom sig själv känner man andra.

Den enda som har en skitdålig attityd i den här tråden är du, du toppar det beteendet med hästlängder.
Och är det någon som inte klarar av att andra inte är av samma åsikt som dig, så är det du - och ingen annan.
Projicera inte dina egna tillkortakommanden på andra.
Det är inte dina åsikter som ser knas ut som man reagerar på, det är din attityd.

Tråden handlar om Chrippa och allt som är kring honom, inte oss skribenter.


Jag hoppas faktiskt att Chrippa gör en helhetsförrändring och tar tag i sina skulder och skapar en stabilitet kring dottern.
För Chloes skull, och det är inte försent.

Men Jocke och hans ’fans’ tycker att Chloe ska bli omhändertagen, gärna brutalt med polis och skicka henne till ett okänt hem.
Och inte nog med det, Chrippa ska låsas in, helst på livstid.

Jag har fruktansvärt svårt för den typen av hat.

Att Chrippa gör en helhets förändring och tar tag i sina skulder? Tror han är ganska körd på den punkten. Det är försent. Det handlar inte om några sketna skulder. Det här är brottsligt det han gjort och inte bara han. NÅGON måste ju ta hand om Lilla C eller hur?
Det är inte hat. Det handlar om lag och rätt. Tror inte han får livstid men en tid lär han få. Det kommer inte handla om 30 dagars avstängning från Youtube eller Twitch.
Citera
2024-05-04, 10:10
  #37414
Avstängd
Cha-Cha-Boyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Genom sig själv känner man andra.

Den enda som har en skitdålig attityd i den här tråden är du, du toppar det beteendet med hästlängder.
Och är det någon som inte klarar av att andra inte är av samma åsikt som dig, så är det du - och ingen annan.
Projicera inte dina egna tillkortakommanden på andra.
Det är inte dina åsikter som ser knas ut som man reagerar på, det är din attityd.

Tråden handlar om Chrippa och allt som är kring honom, inte oss skribenter.


Jag hoppas faktiskt att Chrippa gör en helhetsförrändring och tar tag i sina skulder och skapar en stabilitet kring dottern.
För Chloes skull, och det är inte försent.

Men Jocke och hans ’fans’ tycker att Chloe ska bli omhändertagen, gärna brutalt med polis och skicka henne till ett okänt hem.
Och inte nog med det, Chrippa ska låsas in, helst på livstid.

Jag har fruktansvärt svårt för den typen av hat.

Har du fått någon psykos på mig nu eller? Jag skriver inte i denna tråden dag och natt som du, rätt sällan numera faktiskt och är otrevlig mot de som behöver få känna på det och lever i nån fantasivärld där de tror ingen går emot dom, precis som dom gör mot de som vågar svara upp. Jag tror du riktar din frustration lite fel nu vännen, du ska kanske granska dig själv eller de två ”influenserna” C o L som får dig att uppehålla dig i tråden och skriva, försvara för de gör pinsamma misstag hela tiden och lägga din tid på det istället för att leva ditt liv.

Jag skiter i er 3-4 skribenter, jag bryr mig om barnet, Linnea hjälper inte till utan är gör situationen värre. Chrippa försöker vara en bra pappa, men det fallerar när hela grundstabiliteten med stabil ekonomi och en fast punkt i Sverige där barnets resterande familj finns, inte finns.

Fint att du poängterar att tråden handlar om Chrippa, trodde du mfl trodde den handlade om Jocke.

Hoppas din dag blir fin trots dina små utbrott!
__________________
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-05-04 kl. 10:22.
Citera
2024-05-04, 10:14
  #37415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Att Chrippa gör en helhets förändring och tar tag i sina skulder? Tror han är ganska körd på den punkten. Det är försent. Det handlar inte om några sketna skulder. Det här är brottsligt det han gjort och inte bara han. NÅGON måste ju ta hand om Lilla C eller hur?
Det är inte hat. Det handlar om lag och rätt. Tror inte han får livstid men en tid lär han få. Det kommer inte handla om 30 dagars avstängning från Youtube eller Twitch.

Det är möjligtvis ekonomiska brott och han har enorma skulder.
Men med den logiken så skulle inte de höga banktjänstemännen heller ha några barn hemma, med tanke på hur det fifflas och tvättas pengar.

Så att bli av med sitt barn av den anledningen vill jag inte hålla med om.
Citera
2024-05-04, 10:14
  #37416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Lögnerna är vidriga och jag har otroligt svårt att greppa hur man är funtad om man ljuger så brutalt.

Chrippas beteende är ju känt och har ju avhandlats genom hela den här tråden.
Det intressanta med Cluees video igår (tycker jag) är att Julia visade vem hon är.
Jag litar inte på henne öht.

Däremot så hoppas jag att dessa parter kan enas kring Chloe och göra om - och göra rätt.

Chrippa erkänner åtminstone sin del, till skillnad från vad Jocke någonsin har gjort.


Nu har ju Jocke inget med Chrippas barn att göra. Att vara farbror och Gudfar innefattar inga rättigheter. Jocke vill ha flickan LVU-placerad, förmodligen hos sig själv, eftersom dom pratade i dom termerna i podden. Han vill alltså vara den fantastiske brodern och fadern som splittrar en familj. Vart i detta är logiken. Julia är rädd, jag litar inte på henne heller, men hon är rädd. Hon har gått emot Jocke, och alla vet vad det leder till. Vad som inte kommer fram någonstans, varken här eller i Instagram, Tiktok eller va fan alla heter är Vad vill Jocke med människojakten, vad är det för slutresultat han vill ha?
När det gäller skattebrott, eller brott överlag, så finns det myndigheter som sköter sånt, och vad det gäller lilla c så är det redan avklarat. Jocke kan sluta ringa dit, dom vill inte ha med honom att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in