Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Nej, den handlar om varför SVT inte nämnde 3:e tornet.

Nej, jag vet inte heller vad som är 3:e tornet. Svjv är det 2 torn och en hel bunt höghus.
Om det var en false flag är det väl ganska självklart varför inte SVT gräver i det.

"And in a report just before the 2000 election that would bring Bush to power, the group predicted that the shift would come about slowly, unless there were "some catastrophic and catalyzing event, like a new Pearl Harbor."

That event came on Sept. 11, 2001. By that time, Cheney was vice president, Rumsfeld was secretary of defense, and Wolfowitz his deputy at the Pentagon.

The next morning — before it was even clear who was behind the attacks — Rumsfeld insisted at a Cabinet meeting that Saddam's Iraq should be "a principal target of the first round of terrorism," according to Bob Woodward's book Bush At War."
https://www.google.com/amp/s/abcnews...=128491&page=1
Citera
2024-05-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Om det var en false flag är det väl ganska självklart varför inte SVT gräver i det.
Om det inte var en false flag är det väl ganska självklart varför inte SVT gräver i det.
Citera
2024-05-19, 10:40
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Det är inte bara SVT, det tycks enligt min uppfattning att nästan alla har glömt av WC3, det tredje tornet som sympati rasa efter dom två tornen rasa.
Det var tre stycken torn inte två.
Kommer vi få någonsin få en förklaring vad som hände med wc3??

https://www.svtplay.se/video/32175515/11-september

Instämmer i att, i mitt fall SR, gärna mörkar det 3:e tornet.

Tomas Tengby satt för en tid sedan i skendemokratiprogrammet Ring P1 o talade med en kvinna, som talade om WTC och att de "2 tornen" rasat.

Tengby korrigerade henne inte utan fortsatte själv tala om händelsen som att det bara var 2 torn på ett sätt som uppenbart var avsiktligt.

Hela skiten är ju en 100% kontrollerad insidergrej och det 3:e tornet ställer verkligen till det för tvångsavgiftsbelagda "Publik Service".
Citera
2024-05-19, 10:41
Medlem
Citat:
Om det inte var en false flag är det väl ganska självklart varför inte SVT gräver i det.
Där håller jag verkligen inte med dig.
Det finns väldigt mycket som skulle kunna grävas i, många oklarheter och märkliga omständigheter.
Citera
2024-05-19, 10:45
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Finns det något bra argument för att det INTE var en false flag?

Jag tycker definitionen false flag är undermålig när det kommer till 9/11.
Vi skulle kunna enas om att det är en konspiration då flera individer har konspirerat mot andra.
En invecklad sådan där flera intressen har agerat för att få ut så mycket man kan av det.

Huruvida den amerikanska underrättelsetjänsten har känt till attackerna i förväg och låtit det ske för att ha en förevändning om krig i diverse länder kan man ta och fundera på om man vill slösa bort sin dyrbara tid. Var och en kan tänka för sig själv och vill man verkligen veta mer så kan man försöka att ansluta till psykopaterna och börja lägga sitt puzzel på egen risk.

"Jag utmanade starka krafter, som jag inte hade en aning om" - Håkan Juholt
Citera
2024-05-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Jag tycker definitionen false flag är undermålig när det kommer till 9/11.
Vi skulle kunna enas om att det är en konspiration då flera individer har konspirerat mot andra.
En invecklad sådan där flera intressen har agerat för att få ut så mycket man kan av det.

Huruvida den amerikanska underrättelsetjänsten har känt till attackerna i förväg och låtit det ske för att ha en förevändning om krig i diverse länder kan man ta och fundera på om man vill slösa bort sin dyrbara tid. Var och en kan tänka för sig själv och vill man verkligen veta mer så kan man försöka att ansluta till psykopaterna och börja lägga sitt puzzel på egen risk.

"Jag utmanade starka krafter, som jag inte hade en aning om" - Håkan Juholt
En så kallad false flag karakteriseras ju av att man anfaller sitt eget folk.
Att bara låta något ske är inte en false flag.
Citera
2024-05-19, 10:49
Medlem
Citat:
Där håller jag verkligen inte med dig.
Det finns väldigt mycket som skulle kunna grävas i, många oklarheter och märkliga omständigheter.

Säkert, men jag tänker då inte betala för det. Och vill därför inte att SVT skall göra det. Men du får gärna göra det hur mycket du vill. Men du kommer inte komma vidare på FB så gå ut och gräv på.
Citera
2024-05-19, 10:52
Medlem
Citat:
Säkert, men jag tänker då inte betala för det. Och vill därför inte att SVT skall göra det. Men du får gärna göra det hur mycket du vill. Men du kommer inte komma vidare på FB så gå ut och gräv på.
Jag har inget intresse av att utmana starka krafter, som Juholt så poetiskt uttryckte det.
Citera
2024-05-19, 10:54
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
En så kallad false flag karakteriseras ju av att man anfaller sitt eget folk.
Att bara låta något ske är inte en false flag.

Nejdå inte alls. En false flag defineres som sådan:
"A false flag operation is an act committed with the intent of disguising the actual source of responsibility and pinning blame on another party. The term "false flag" originated in the 16th century as an expression meaning an intentional misrepresentation of someone's allegiance."
Citera
2024-05-19, 11:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

"And in a report just before the 2000 election that would bring Bush to power, the group predicted that the shift would come about slowly, unless there were "some catastrophic and catalyzing event, like a new Pearl Harbor."

That event came on Sept. 11, 2001. By that time, Cheney was vice president, Rumsfeld was secretary of defense, and Wolfowitz his deputy at the Pentagon.

The next morning — before it was even clear who was behind the attacks — Rumsfeld insisted at a Cabinet meeting that Saddam's Iraq should be "a principal target of the first round of terrorism," according to Bob Woodward's book Bush At War."
https://www.google.com/amp/s/abcnews...=128491&page=1
Cherrypicking. Rapporten handlade om att flytta pengar från byggandet av hangarfartyg till forskning för att på lång sikt kunna behålla sitt militära försprång.
To preserve American military preeminence in the coming decades, the Department of Defense must move more aggressively to experiment with new technologies and operational concepts, and seek to exploit the emerging revolution in military affairs. Information technologies, in particular, are becoming more prevalent and significant components of modern military systems.
...
Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor. Domestic politics and industrial policy will shape the pace and content of transformation as much as the requirements of current missions. A decision to suspend or terminate aircraft carrier production, as recommended by this report and as justified by the clear direction of military technology, will cause great upheaval.
Citera
2024-05-19, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Nejdå inte alls. En false flag defineres som sådan:
"A false flag operation is an act committed with the intent of disguising the actual source of responsibility and pinning blame on another party. The term "false flag" originated in the 16th century as an expression meaning an intentional misrepresentation of someone's allegiance."
False flag enligt mig
"Falsk flagg var ursprungligen en sjökrigsterm där en aktör seglade under en annan flagga än sin egen som en krigslist. I modern tappning beskriver termen specialoperationer som lagts upp så att det framstår som om de utförs av en viss aktör snarare än den som faktiskt planerade och utförde den. Andra världskriget startades genom att tyska soldater iklädda polska uniformer anföll Tyskland, Gleiwitzincidenten, vilket användes som ursäkt för Tyskland att anfalla Polen."
Citera
2024-05-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Cherrypicking. Rapporten handlade om att flytta pengar från byggandet av hangarfartyg till forskning för att på lång sikt kunna behålla sitt militära försprång.
To preserve American military preeminence in the coming decades, the Department of Defense must move more aggressively to experiment with new technologies and operational concepts, and seek to exploit the emerging revolution in military affairs. Information technologies, in particular, are becoming more prevalent and significant components of modern military systems.
...
Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor. Domestic politics and industrial policy will shape the pace and content of transformation as much as the requirements of current missions. A decision to suspend or terminate aircraft carrier production, as recommended by this report and as justified by the clear direction of military technology, will cause great upheaval.
Givetvis. En falsk flagga är ju otänkbart, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in