Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-05-22, 12:08
  #85
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Så är det, och hudcancern visar sig inte efter ett år eller två utan den visar sig efter en betydligt längre tid, så länge som 10-20 år. Den ligger där och lurar och plötsligt ploppar den upp som cancer alltid gör. En lömsk sjukdom.

Att sitta i skuggan gör att risken minskar betydligt och sen blir man brun även i skuggan och mycket snyggare brun, än att pressa i solen.
Du blir väl brun av de få minuter du vistas i solen (ofta rörlig förmodar jag, ger finare bruna) och inte när du sitter i skuggan. Eller hur funkar det?
Citera
2024-05-22, 12:15
  #86
Medlem
Brmcs avatar
Vad jobbigt det måste vara att ha så mycket sand i fittan att du är arg på att folk gillar solen. Mannen...
Citera
2024-05-22, 12:38
  #87
Medlem
Håller med!

Det är nice när det är varmt, men då ska man vara i skuggan där det är behagligt

Äta utomhus är värdelöst; insekter, sol i ögonen, ev blåst osv. Vi har bostäder av en anledning.

Att sola för att bryta ner sin hud i förtid är direkt efterblivet.
Citera
2024-05-22, 13:06
  #88
Medlem
attvaramyras avatar
Jag tror det handlar om att extraverta människor gillar att ha en spotlight på sig själva hela tiden för att kunna synas inför varandra.
Först värmen (allt över ca 15 grader) och därefter solen har i vuxen ålder alltid varit mina största fiender.
Vuxna vill vara ute och leka. De får väl göra det men vi har att göra med vad jag anser vara bullshitmänniskor. Jag vill ha början av december månad året om men utan snö.
Citera
2024-05-22, 13:38
  #89
Medlem
bomhulls avatar
Huden åldras i förtid därför undviker jag att sola. Vill se ung och snygg ut så länge som möjligt
Citera
2024-05-22, 17:32
  #90
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du blir väl brun av de få minuter du vistas i solen (ofta rörlig förmodar jag, ger finare bruna) och inte när du sitter i skuggan. Eller hur funkar det?
När jag är ute och går brukar jag växla mellan skugg- och solsidan och när jag säger att sitta i skuggan menar jag inte ren skugga utan att sitta/ligga under ett träd, gärna vid vatten, som gör att jag får både skugga och sol som gör att jag får en mycket snyggare och lagom grundbränna än att börja sommaren med att bli bränd. Jag kan sitta i solen i kortare stunder för att det är skönt men blir trött och seg av det. Sedan tycker jag att solen har blivit starkare de sista 10 åren.

Ett solgalet ex som alltid skulle ut och sola som tvingade mig att ligga och pressa som gjorde att jag alltid blev bränd, det gjorde att jag inte är lika road av sola idag.
__________________
Senast redigerad av exoticspice 2024-05-22 kl. 18:10.
Citera
2024-05-24, 06:21
  #91
Medlem
- Skall vi passa på att gå ut nu när solen skiner?

- P̷ ̶R̷ ̶A̵ ̸I̷ ̸S̷ ̶E̸ ̴ ̵T̸ ̴H̶ ̵E̸ ̵ ̶S̵ ̴U̸ ̵N̶
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in