2024-06-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ingen planlegger et drap i s lang tid, med s mye mye og besvr, og velger kokain, av alle ting, til drepe sitt offer.
En overdose kokain gir ingen garanti for ddsfall, og det skal litt til for gi en overdose i utgangspunktet.

En annen ting er at det er svindyrt, s allerede der tror jeg vi ihvertfall kan utelukke at TH har benyttet det til drepe AE.

Jeg vet ikke.

Kan hende det var planlagt at AE skulle omkomme av hjerteinfarkt i badekaret. Og om det ble oppdaget at hun hadde tatt i kokain, s skulle det se ut som om hun hadde ruset seg frivillig, p egen hnd, uten at TH visste om det?

Men s greide han ikke f henne opp i badekaret uten at det ble mye styr frst? Det ble kanskje slssing, vold. Slik at levningene ikke kunne bli funnet.

At kidnappingsplottet var Plan B.

At de angivelige kidnapperne ikke svarte p kodemeldingene, kan jo tyde p Plan B?
Citera
2024-06-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Syntes han har brukt kort tid p bygge seg opp den store formuen.
Han var p konkursens rand i 1993 etter ha brukt 60 millioner p noe som ikke ga gevinst.
Etter hva jeg har hrt var det ville tilstander der oppe ved Lillehammer. Torpedo var involvert.
I 2006 fikk TH angivelig 100 millioner i "finders fee" for salget av Robstadjordene der Coka Cola og Posten kjpte omrdet for 388 millioner. En finnerlnn p 26 %.
Normalt ligger en provisjon hos en eiendomsmegler p 1-2 % av salgsprisen. S her er det jo noe som er litt pussig.
TH overtar s Futurum, der Posten tidligere var.
Og s 12 r etterp, i 2018, har han plutselig 1.7 milliarder i formue.
Futurum er et nringsbygg som er tilrettelagt for inn og utkjring med lastebiler.
Man kan se lasterampene p bildene.
Og s.. hvis man legger til at TH kjente en lensmann...
TH ble jo anmeldt for ha truet eks-svogeren med pistol, men saken ble henlagt. De ransaket ikke huset engang, og der ville de funnet pistolene.
Lensmannen er som jeg tidligere var inne p, medlem av Rotary. Dette kan man se p at han har mottatt en pris fra dem som heter Paul Harris Fellow.
Skal ikke se bort ifra at det er flere som har operert som Cappelen og Jensen.
Gunnar Evertsen (flydroppsaken) sa at det var flere polititopper som hadde vrt involvert med Cappelen, og ikke bare Jensen.
Dette er veldig interessant. Mitt inntrykk er at Hagen er en mann som gr over lik for tjene penger og for beholde det han har. I 1993 var han konkurs, og han hadde en del eiendommer rundt Lillehammer, og generelt nord for Gardermoen eller....? Og Gardermo-flyplassen kom i 1998, og der var det ogs noe rart som foregikk for f flyplassen p det "riktige" stedet.
Citera
2024-06-13, 18:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Dette er veldig interessant. Mitt inntrykk er at Hagen er en mann som gr over lik for tjene penger og for beholde det han har. I 1993 var han konkurs, og han hadde en del eiendommer rundt Lillehammer, og generelt nord for Gardermoen eller....? Og Gardermo-flyplassen kom i 1998, og der var det ogs noe rart som foregikk for f flyplassen p det "riktige" stedet.

I 1989 trykket Romerikes Blad en passende overskrift til en artikkel om hvordan
TH holdt p kjpe det gamle bygget til Elektrisk Bureau AS, som han senere
skulle kalle Futurum:

Citera
2024-06-13, 20:12
Medlem
Kokainsporet har nok mer relevans for saken enn mange kanskje tror.

Funnene er gjort p sentrale steder. Det er jo ikke funnet overalt i S4.
VG ville heller ikke ha fokusert p et ddt og uinteressant spor i saken.

Da ville i s fall vinklingen ha blitt en helt annen enn dagens reportasje.
Citera
2024-06-13, 20:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kokainsporet har nok mer relevans for saken enn mange kanskje tror.

Funnene er gjort p sentrale steder. Det er jo ikke funnet overalt i S4.
VG ville heller ikke ha fokusert p et ddt og uinteressant spor i saken.

Da ville i s fall vinklingen ha blitt en helt annen enn dagens reportasje.

Tja, jeg er usikker. Sprsmlet er jo om det ville vre gunstig for etterforskningen
om man publiserer opplysninger som kan vre relevante for en rettssak.
Litt som med kumkk-sporet. Interessant fordi det handler om et funn fra stedet, men
uten noen spesifikk kontekst sette det inn i.

Enn s lenge har ikke politiet noen som helst formening om hvem som faktisk har drept AE.
Det er ihvertfall det Milli sier i dagens Krimpodd.

En dans rundt grten som n har vart i over fem r.
Citera
2024-06-13, 21:17
Medlem
Citat:
Tja, jeg er usikker. Sprsmlet er jo om det ville vre gunstig for etterforskningen
om man publiserer opplysninger som kan vre relevante for en rettssak.
Litt som med kumkk-sporet. Interessant fordi det handler om et funn fra stedet, men
uten noen spesifikk kontekst sette det inn i.

Enn s lenge har ikke politiet noen som helst formening om hvem som faktisk har drept AE.
Det er ihvertfall det Milli sier i dagens Krimpodd.

En dans rundt grten som n har vart i over fem r.

Konteksten kommer hvis brikkene faller p plass
Citera
2024-06-13, 21:27
Medlem
Citat:
Det antydes at sporet p bukselommen kan vre fra hlen p de skoene som sto ved dusjen.
Tviler sterkt p at den som angrep henne satt igjen sine egne sko p stedet.
Som skrevet over, det br ikke vre noen heksekunst finne eieren av disse skoene.
Nrmeste kandidat er vel TH, som bor i huset. Deretter TEH, som passet hunden.

Det str at det ble funnet spor av koffein, nikotin og paracetamol.
Men ikke at det er funnet sammen med kokainet.
Apotekene selger Paracet med koffein. Nikotin er vel mest sannsynlig fra snus?

Men jo, kan vel tenkes at noen har kuttet stoffet med koffein-paracet, det gir absolutt mening.
Da er det vel ogs nrliggende tenke at den som er opphavet til kokainrestene de fant, ikke
er hyt oppe i noen kokainliga, men sannsynligvis en "festbruker".

Uansett langt fra sikkert at funnet kan relateres direkte til forsvinningen.
Mistenker nesten at denne nyheten er nok et "kjttbein" fra politiet for stagge publikum.

Jeg er veldig nysgjerrig p snnen, TEH, og uansett hva han vet. Etter hva som er skrevet her inne tidligere er han tilsynelatende kanskje ikke helt i vater? Litt rus/psykiatri inne i bildet (vet ikke om dette stemmer). Litt uklar i avhr, og selvflgelig nektet flere avhr etter at TH ble siktet.

Jeg husker ha sett hans FB og IG rett etter at det ble kjent at AEH forsvant, jeg husker reagere p flere forhold rundt IG`en hans. Mye psyko bilder og tekster. Bilder av hunden, av en krypto-dame-figur i stl, tekst med henvisning til The Mocking Bird, litt dope-like bilder, etc. kan jo bare vre veldig kunstnerisk sjel, men mye fikk meg til stusse. Akkurat som om det l skjulte budskap i bildene og tekstene

Kanskje kan en evt. henleggelse av saken mot TH medfre at man igjen kan innkalle TH og familiemedlemmene som vitner i saken. Kanskje kan det bidra til finne en lsning.?
Senast redigerad av Huml1 2024-06-13 kl. 21:51.
Citera
2024-06-13, 22:17
Medlem
Whitney Houston ble funnet dd i badekaret i feb 2012.
Houston's death was ruled as an accidental drowning with contributing factors of heart disease and cocaine use, according to the 42-page coroner's report. The toxicology report found that "cocaine and metabolites" contributed to her passing.
WH hadde ikke vann i lungene, s det er feil at hun druknet.

Musikeren Paul Simmons fra Lrenskog, funnet ddelig skadet i badekar i feb 2015.
Musikeren Paul Simmons var bare 25 r gammel da han ble forledet til innta en overdose med heroin. Han ble funnet bevisstls i et hotellbadekar p Comfort Hotel Brsparken, i nrheten av Oslo Brs, i februar 2015. Han ble kjrt til sykehus, men dde to dager senere.
VG 28. aug 2018
Eirik Vad og Marius Groth dmt for uaktsomt drap p Paul Simmons

De to ble dmt til hhv 10 og 15 rs fengsel, for grovt bedrageri og uaktsomt drap p PS. Etter anke ble straffen skjerpet.
To menn er dmt til 20 rs forvaring og 15 rs fengsel for forsettlig drap p musikeren Paul Simmons i et rom p Comfort Hotel Brsparken i sentrum. Straffen er kraftig skjerpet i ankesaken.
Lurer p om n eller begge disse sakene finnes blant avisutklippene funnet i S4.
Citera
2024-06-13, 22:32
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jax34
Alt dette henger jo sammen, monero, dark web, kokain.

Ja enig i det, men lurer p hvorfor det sto igjen et par sko ved dusjen? Plantet for forvirre? Eller tilhrer de noen i huset?
Citera
2024-06-13, 22:42
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Iflge TH, ja. En lite troverdig fortelling, spr du meg.
Men det burde vel vre en smal sak finne eieren av skoene?

Det m jo finnes DNA inni skoene?
Citera
2024-06-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det m jo finnes DNA inni skoene?

Vil da tro at politiet vet hvem skoene tilhrer
Citera
2024-06-13, 23:01
Medlem
Man kan jo sprre seg hvorfor det ikke fortelles hvem skoene p badet i 2. etg tilhrer.
Klrne p gulvet p toalettrommet i 1. etg legges det feks ikke skjul p hvem tilhrer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in