Citat:
Ursprungligen postat av
Lailatjej
Jag vill säga att jag är mållös över hur blåsta såna som ni är men tyvärr är jag inte ens förvånad.
Jag känner inte till några som helst detaljer om solpaneler mer än att jag direkt och instinktivt kände att det för den genomsnittliga villaägaren var ren bullshit. Precis som det makalöst lukrativa erbjudandet att investera i en padelhall. Eller Teliaaktier. Men det är tur att ni finns, for the lulz som ungarna säger.
(FB) Idioter som köper solceller - Fattar de inte att vi bor i Norden?
Ja, dum i huvudet vet jag väl inte. Man kan ju få nytta av dom genom att ställa om värmesystem till att jobba dagtid och spara varmvatten till natten. Då har man gratis uppvärmning.
Sedan om man köper en elbil, kan man ladda gratis, då försvinner kostnader för drivmedel.
I preppersyfte är det både roligt och bra. Nu är jag inte konspiratoriskt lagd, men skulle samhället kollapsa kommer vi ju ha ström hela dagarna och värme på nätterna
Man höjer även värdet på fastigheten.
Så trots de dåliga avtalen och det (just nu) otroligt låga elpriset, så tror jag att det kommer löna sig i det långa loppet. Det gäller bara att komma på lösningar för att använda strömmen själv, inte sälja den.