Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2024-06-28, 14:56
  #92665
Medlem
Detta är en av de största bluffen i Svensk historia! Detta visar hur korrupt Sverige är
Citera
2024-06-28, 15:34
  #92666
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag ser nog två svartsjuka kvinnor snarare än en CIA honey trap. Men jag aldrig heller satt mig in i det speciellt djupt.
Eller en av varje? Det vore ju nästan underligt om han aldrig utsatts för en honungsfälla, givet hur aggressivt USA jagade honom.
Citera
2024-06-28, 16:32
  #92667
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Eller en av varje? Det vore ju nästan underligt om han aldrig utsatts för en honungsfälla, givet hur aggressivt USA jagade honom.

Det saknas trovärdighet och bevis. Jag hoppas att Assange nu själv ger en nykter syn på det hela när han slipper gömma sig bakom ev. "halvsanningar" som var hans enda försvar kanske, och gav sympatisörer fast inga bevis för eller mot fick prövas rättsligt som resultat av det hela.

Det är mest rykten och messiansk dyrkan av en ofelbar visselblåsare.
Vi får nog aldrig veta sanningen och jag ville visa här varför jag aldrig haft en bestämd åsikt som kunde byggas på något som var från den tillgängliga information som låg på bordet.

Men brukar USA släppa ett rättsfall bara såhär, eller fanns risken för ett bakslag mot deras rykte och förtroende som en rättsstat, från ett pinsamt llågt underättelsesrbete att sätta dit honom?

Jag skojar lite för att visa att jag inte är totalt utan ett kritiskt tänkande.
__________________
Senast redigerad av Psykonaut- 2024-06-28 kl. 16:35.
Citera
2024-06-28, 17:01
  #92668
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Det saknas trovärdighet och bevis. Jag hoppas att Assange nu själv ger en nykter syn på det hela när han slipper gömma sig bakom ev. "halvsanningar" som var hans enda försvar kanske, och gav sympatisörer fast inga bevis för eller mot fick prövas rättsligt som resultat av det hela.

Det är mest rykten och messiansk dyrkan av en ofelbar visselblåsare.
Vi får nog aldrig veta sanningen och jag ville visa här varför jag aldrig haft en bestämd åsikt som kunde byggas på något som var från den tillgängliga information som låg på bordet.

Men brukar USA släppa ett rättsfall bara såhär, eller fanns risken för ett bakslag mot deras rykte och förtroende som en rättsstat, från ett pinsamt llågt underättelsesrbete att sätta dit honom?

Jag skojar lite för att visa att jag inte är totalt utan ett kritiskt tänkande.
Det svenska fallet blev väl nedlagt 3ggr, så jag tror inte han vill slösa mer tid och energi på det. Det är nog mest vi svenskar som undrar vad sjutton som hände, vi som trodde att vi levde i den bästa av alla världar.
Citera
2024-06-28, 18:52
  #92669
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det svenska fallet blev väl nedlagt 3ggr, så jag tror inte han vill slösa mer tid och energi på det. Det är nog mest vi svenskar som undrar vad sjutton som hände, vi som trodde att vi levde i den bästa av alla världar.
Uttalande av chefsåklagare Eva Finné
Publicerad: 2010-08-23 10:37:00
Citat:
Julian Assange är inte misstänkt för våldtäkt. Jag ska gå igenom ärendet ytterligare i den delen för att bedöma om någon annan brottsrubricering kan vara aktuell eller inte. När det gäller den ursprungliga misstanken om ofredande har jag ännu inte gjort några bedömningar.

Mitt beslut om att häva anhållan på grund av att jag inte anser att han kan misstänkas för våldtäkt innebär ingen kritik av jouråklagarens beslut. Jag hade tillgång till mer information vid mitt beslut på lördagen än vad jouråklagaren hade på fredagen.

Assange blev ju anhållen för våldtäkt fredagen den 20 augusti 2010 och den upphävdes av Eva Finné några dagar senare.

Undrar vad för information Eva Finné hade lördagen den 21 som gjorde att hon lade ner våldtäktsärendet och som inte fanns föregående fredag. Är det någon som vet?
Citera
2024-06-28, 18:58
  #92670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Substansiera det du menar min "bias" är först då.

Din bias är just vad vi snackat om innan. Att du rör dig åt konspirationshållet utan några belägg för att det är den slutsatsen som passar in med din alltigenom cyniska världsbild. Du säger att du har belägg, men du har inte visat något.

Att namedroppa Tavistock och Esalen och inte redovisa hur de kopplingarna faktiskt är kopplade till fallet Assange och med Manning och Snowden är den stora bristen i ditt argument, men jag antar att det skulle finnas fler brister om du väl kom igång också. Du kan skapa en egen tråd om detta om du känner att du kommer få offtopic-varning. Det borde vara en rätt så intressant tråd ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Sluta prata med mig nu. Jag är less på det här.
Fred.

Finns inte så mycket mer att prata om gällande detta. Vi verkar inte prata om samma sak och förstår inte ens varandra. Känner inte för att gå igenom samtliga av mina punkter igen om du repeterar dig själv och visar att du inte tar in något, eller om du känner att jag inte förstår vad du försöker säga. Jag ville mest ha belägg för dina påståenden att de är disinfo-agenter eller kontrollerad opposition, men det fanns inte så mycket att hämta där.

Ingen har förväntat sig ett martyrskap varken av Assange eller av dig. Om något så är det du som förväntar dig ett martyrskap av Assange, Snowden och Manning för att anse att dom inte är disinfo-agenter. I mina ögon så har dom redan lidit på grund av läckorna, även om läckorna inte var nog för att revolutionera världen eller vad du förväntade dig, mest för att människor i gemen skiter i, och det är deras val, och det är konsekvenserna de får genomlida också.

Din cyniska mentalitet kommer leda till lidande för dig på ett personligt plan. Det finns en vits i att vara misantrop då människor är allmänt efterblivna, men även om världen är som du säger så finns det positiva saker att uppleva ur ett individuellt perspektiv. Låt mänsklighetens öde bestämmas av mänskligheten. You do you, boo.

Lycka till framöver!
__________________
Senast redigerad av dalavita 2024-06-28 kl. 19:05.
Citera
2024-06-28, 19:44
  #92671
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyingeagleeye
Detta är en av de största bluffen i Svensk historia! Detta visar hur korrupt Sverige är

Exakt vad visar hur korrupt Sverige är?

Jag förstår inte alls vad du menar.
Citera
2024-06-28, 19:52
  #92672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Exakt vad visar hur korrupt Sverige är?

Jag förstår inte alls vad du menar.

tja nog har vi några feta rättsskandaler allt. Men jag är faktiskt nyfiken på hur du förklarar varför han inte förhördes i London för att sedan väcka åtal.
Citera
2024-06-28, 19:53
  #92673
Medlem
För att vara tydlig att okommenterat upprepa åklagaren eller Fritz fraser är inget svar.
Citera
2024-06-28, 21:24
  #92674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Så allt de gör tillhör demokrati enligt dig? Anfalla länder som de fabricerar har atombomber?

Anfalla Libyen för Barack bara kände för det.

Sanktioner länder till höger och vänster.

Trycka in atomvapen mot svenska folketsvilja.

De äger och censurerar massmedia. 1-2 % äger allt där och resten slåss om smulorna. Tror inte riktigt du vet vad demokrati är för U.S.A är långt ifrån en demokratiskt stat.

Om ett land är i krig eller inte säger inget om dess styrelseskick (som demokrati vs diktatur). Begrunda sedan din egen kommentar i fetstil ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
Mata inte trollen. Fakbab är något av en komplett idiot.

Vad är det han påstår?
__________________
Senast redigerad av mtflash 2024-06-28 kl. 21:26.
Citera
2024-06-29, 01:20
  #92675
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Uttalande av chefsåklagare Eva Finné
Publicerad: 2010-08-23 10:37:00


Assange blev ju anhållen för våldtäkt fredagen den 20 augusti 2010 och den upphävdes av Eva Finné några dagar senare.

Undrar vad för information Eva Finné hade lördagen den 21 som gjorde att hon lade ner våldtäktsärendet och som inte fanns föregående fredag. Är det någon som vet?
SWs förhör. Under förhörets gång fick SW veta att Assange anhållits (i sin frånvaro). SW skickade då ett SMS till någon om detta, sen fortsatte förhöret, även om hon av Irmeli då beskrevs som för "okoncentrerad" för att svara på fler frågor. Mission accomplished?
__________________
Senast redigerad av outoftheblue 2024-06-29 kl. 01:27.
Citera
2024-06-29, 10:14
  #92676
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
SWs förhör. Under förhörets gång fick SW veta att Assange anhållits (i sin frånvaro). SW skickade då ett SMS till någon om detta, sen fortsatte förhöret, även om hon av Irmeli då beskrevs som för "okoncentrerad" för att svara på fler frågor. Mission accomplished?
Tänkte även att det kunde vara så att SW kontaktade Finné och sa att hon inte ville stå som anklagare av Assange för våldtäkt och ville ta tillbaka allt och Finné gick med på det. Men sedan när Claes Borgström tog över trycktes hårt på att det gällde ett "allmänt åtal" som skulle utredas oavsett om SW ansåg sig ha utsatts för brott eller inte.
__________________
Senast redigerad av Goulburn 2024-06-29 kl. 10:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in