Citat:
Ursprungligen postat av
Nochills
Du gnäller mycket... vet du?
Klarna är till för folk som har problem med det ekonomiska tänket och företaget tjänar pengarna på att sälja förfallna fakturor till inkasso.
Jag märker själv att de som ringer in till mig som kundservice-tjänsteman många gånger, blir nöjda när jag löser deras problem.
'Foundever' är ett amerikanskt företag och vad har det för betydelse vilken etnicitet det är som jobbar på de olika avdelningarna?
Det är fortfarande problem-lösning vi snackar om här där kunden har svårt för att få sin ekonomi att gå ihop.
Däremot så märker jag av att organisationen och arbetspsykologin sviktar rejält när mina kollegor plötsligt blir sjuka eller rent av slutar på jobbet.
Jag undrar vad du syftar på exakt när du svarade mig "detta stämmer" i ditt första svar, då nämner annat konkret än det jag skrev. Sedan behöver jag ingen förklaring om vad Klarna är till för, då Klarna är till för efterblivna figurer. Du anger sedan även olika aspekter av jobbet du är på, vilket tydligen är för Klarna, genom Foundever, men jag har redan nämnt
roten till problemet. En del av det du skrev (om strukturen på jobbet/företaget det gäller etc) hänger ändå ihop med det jag skrev, och anledningen är den jag skrev och kan utveckla lite mer nu då.
För det första delar jag med mig egen info och andras info om att Klarna är ett värdelöst företag, precis som Foundever, t ex (speciellt de Amerikanska företagen som etablerat sig i Europa) som används som host för olika avdelningar för de värdelösa Klarna. Det är inte gnäll, det är bara en sanning jag delar med mig av. Har självklart aldrig varit användare av Klarna heller, och infon jag delar med mig är på grund utav annan anledning.
Du förvrängde det jag skrev om mixade och homogent folk. Ja, tredje världs-etniciteter är ju inget att hurra för, men sedan så syftade jag som sagt på att det borde vara homogent, dvs, oavsett om det är i Grekland eller Lettland, bortsett från Sverige, som supporten befinner sig i, och att det borde vara Svenskar, Greker, Polacker, Finnar, för vilken marknad det än gäller för. Det finns även ett par Europeiska företag som har hand om support för andra företag, men även där så är agendan fortfarande vänster-vriden, och därmed den låga kvalitén. I dessa företag så anställs i majoritet, bortsett från annat från tredje världen, förvirrade mixade personer, säg halv Svensk halv det ena och det andra, istället för homogena etniciteter, vilka faktiskt även kan vara från tredje världen, typ säg Filipinerna etc. Jag samarbetar helst med en Filippinsk person, som även förstås håller sig till sin identitet också, än mixat folk, även av Europeiskt ursprung.