2024-07-30, 10:36
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Alla som klagar på " staten" eller " samhället " gjort misstag eller givit dåligt omhändertagande
borde först själva ställa upp som familjehem eller börja jobba på HVB boende eller SIS.
Innan det kan ni eller dom dom bara hålla käften för ni vet ingenting om hur det är.
Pappa staten kan vi ju endå skuldbelägga eftersom att Soc ser ut som det gör.
Hela poängen med välfärd är ju att staten ska hjälpa och stötta oss när vi behöver, i det här fallet har man ju misslyckats med både offer och förövarna.
Citera
2024-07-30, 10:39
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Nu kan jag inte jättemycket om anatomi. Men säg att det stämmer att hon dog via knivskador på benen. Visst är det då så att man knappast förblöder av att man snittar någon på ytan på benet, som man kan tänka sig att man gör om man vill skrämmas? För att man ska dö av knivskador på benen så måste man väl skära djupt eller hugga?

Jag köper inte att man var ute efter att bara skrämmas, utan angriper man på det sättet så menar man minst att allvarligt skada.

Måste väl handla om lårbensartären, som är en del av stora kroppspulsådern. Blir man allvarligt skadad där kan man förblöda. Tror knappast man blöder så allvarligt av ytliga skador att man förblöder och dör av det. Antingen har de huggit/skurit djupt över kroppen på måfå eller så har de vetat var på kroppen de skulle rikta in sig på...
Citera
2024-07-30, 10:40
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Alla som klagar på " staten" eller " samhället " gjort misstag eller givit dåligt omhändertagande
borde först själva ställa upp som familjehem eller börja jobba på HVB boende eller SIS.
Innan det kan ni eller dom dom bara hålla käften för ni vet ingenting om hur det är.

Jag skrev "(Sen om det är för att "deras händer varit bakbundna" eller om det krasst bara varit försumlighet - ja det är väl en helt annan diskussion)."

Finns en person här inne som verkar väldigt insatt i hur det fungerar, och hon (?) påtalar att det det finns brister och försumlighet på dessa hem.

Sen kan man ju bara söka på nätet också och se vad som sker.
Eller menar du att all media har fel i allt de skriver om Hvb/SIS- hem, och även personal som uttalar sig om hur illa det kan vara på de olika hemmen.

Alla har fel, och du har rätt.. 🤔
Citera
2024-07-30, 10:42
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Jag är inte heller någon expert på anatomi men "djupt" behöver man inte skära, finns stora artär i benen. Om nu motivet är en sån skitsak som att E ska ha kallat någon för hora och de ska misshandla/förnedra henne p.g.a. det så har de här tjejer nog ingen större kontroll över sig själva. Så nån blir lite för upphetsad/taggad/upprörd under misshandel och råkar sätta in kniven benet, eller så visste vederbörande inte om att man faktiskt kan dö av knivhugg i benen, det rör sig ju om unga tjejer.

Skrevs det inte i någon tidning att hon skurits på halsen med?
Citera
2024-07-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är som vanligt: man måste alltid ta Aftonbladets artiklar med en skopa salt..

Ingen av dessa ungdomar är normala. Ingen av deras föräldrar heller är normala..

Det handlar om djupt problematiska ungdomar med missbruksproblematik och hemförhållanden som heter duga. Ingen av dessa föräldrar har klarat av sin föräldrauppgift. Det enda de klarar av är att figurera i media.

Expressen gjorde ett undantag den här gången och rapporterar sanningsenligt 🙌

Jag har inte sett några föräldrar i media mer än BO mamma! Så det är väl knappast sanningen som aftonlögnen rapporterat om! Vinklat som det passar dem I deras egen agenda.
Citera
2024-07-30, 10:43
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Pappa staten kan vi ju endå skuldbelägga eftersom att Soc ser ut som det gör.
Hela poängen med välfärd är ju att staten ska hjälpa och stötta oss när vi behöver, i det här fallet har man ju misslyckats med både offer och förövarna.

Exakt!
Citera
2024-07-30, 10:46
Medlem
Citat:
Nu kan jag inte jättemycket om anatomi. Men säg att det stämmer att hon dog via knivskador på benen. Visst är det då så att man knappast förblöder av att man snittar någon på ytan på benet, som man kan tänka sig att man gör om man vill skrämmas? För att man ska dö av knivskador på benen så måste man väl skära djupt eller hugga?

Jag köper inte att man var ute efter att bara skrämmas, utan angriper man på det sättet så menar man minst att allvarligt skada.

Man kan ju undra vilka droger som figurerat i huvudet på dessa dårar och deras föräldrar.
Citera
2024-07-30, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Måste väl handla om lårbensartären, som är en del av stora kroppspulsådern. Blir man allvarligt skadad där kan man förblöda. Tror knappast man blöder så allvarligt av ytliga skador att man förblöder och dör av det. Antingen har de huggit/skurit djupt över kroppen på måfå eller så har de vetat var på kroppen de skulle rikta in sig på...
.
Citera
2024-07-30, 10:49
Medlem
MaeWests avatar
Citat:

Troligtvis så har de träffat lårbensartären som sitter vid insidan i låret. Kanske försökte de sätta kniven i underlivet på Emilia, missar, o kniven hamnar i låret.

Min förhoppning är att dessa miserabla snärtor åker på däng av universum, och karma serverar dem en retur på det de utsatt Emilia för.

Ser att jag är 2:an på pucken...
Citera
2024-07-30, 10:51
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Skrevs det inte i någon tidning att hon skurits på halsen med?
Skrapsår vill jag minnas att det nämnts i tråden, minns dock inte om det var från TT M*y*a eller tidningar.
Citera
2024-07-30, 10:53
Medlem
Citat:

Jag vet hur det är! Allt ligger på lata politiker som skiter i det hela. Politiker och myndighetspersoner. Personalen på dessa hem är för det mesta bara jävligt outbildade och rädda. Många misstag görs på vägen av dessa okunniga och färgade individer! Personal som många gånger är partisk! Men allt börjar inte när det är försent! Allt börjar innan barnet fötts! Ta bort allt vad droger heter så kommer allt att ordna sig till slut!
Citera
2024-07-30, 10:54
Medlem
vattenskoterns avatar
Citat:

Spelar ingen roll hur HVB/SIS sköts, snorungarna som hamnar där är misslyckade och kommer från lika misslyckade whitetrash föräldrar - Dom är redan förlorade människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in