2024-08-05, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Skrev ett inlägg som var menat som citering men blev något fel.

Mamman har ändrat omslagsbild i sent på kvällen 31 juli så hon lär inte vara i häkte.

Varför skulle hon vara häktad? Det är bara 1 person häktad o det är MGM2 M. O ingen annan har varit häktad eller ens anhållen kopplat till fallet.
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-05 kl. 00:21.
Citera
2024-08-05, 00:27
Medlem
Nu har jag läst mycket av tråden, inte allt dock pga "bruset" som är. Men jag funderar på det här med kläderna. Är det bara en teori än att de klädde av henne? Eller var det som dykarna hitta när de dök?
Citera
2024-08-05, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Finns lite bilder där
Ok märkligt för jag ser en nolla på antal inlägg

Har någon länk till tjejernas fb konon?
Citera
2024-08-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan85
Nu har jag läst mycket av tråden, inte allt dock pga "bruset" som är. Men jag funderar på det här med kläderna. Är det bara en teori än att de klädde av henne? Eller var det som dykarna hitta när de dök?

De sa något i stil med "ska vi klä av henne" i filmen. Men om det verkligen skedde vet man inte. Faktum är att trots alla dessa inlägg så är det som du säger, mest brus. Vi vet väldigt lite och mycket är spekulationer.
Citera
2024-08-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan85
Det har inte stått någonting om att Emilia var avklädd Polisen letade Emilias väska som mördar tjejerna gjorde sig av med
Citera
2024-08-05, 00:47
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja.

Ja exakt. 112 är vad hon bör ha ringt om det fanns någon medkänsla eller ånger kring det hela. Media vinklar alltid de absolut grymmaste individerna förutom om det är nazister. Först då är det monster. Flickornas ånger, skriver de omedelbart och det beror på att det inte är blonda, blåögda flickor.

Ingenting i det här har visat något annat än grymhet.

Tack men rörande borderline så har du faktiskt fel.
Det är antisociala beteenden och när vi ställer diagnoser så sker det ofta genom sexistiska föreställningar. Jag är övertygad om att för få män får borderline och istället antisocial personlighetsstörning diagnostiserad och tvärtom, för få kvinnor som får den antisociala diagnosen utan istället kan kallas borderline.

Jag har haft flera med borderline i mitt liv och det är inte typiskt för dem att uppträda antisocialt. De har ångest, mår dålig, utövar sjäkvskadebeteen osv medan flickor med psykopatiska drag angriper andra och då främst, jämnåriga flickor.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Uppf...est%C3%B6rning

Kan säker vara som du säger. Borderlinetjejer är oftast fruktansvärt manipulativa dock.
Citera
2024-08-05, 00:55
Medlem
Tommi-Tattoos avatar
Melak och Rafaella har med sitt mord i princip garanterat att deras liv kommer bli ett helvete. Jag är inte helt övertygad om att dom själva förstått det ännu, men så kommer det bli.

Att döda någon är inte komplicerat. Att leva med det är däremot oerhört påfrestande och svårt. Även för avtrubbade och hårdbarkade kriminella.
Att dessutom döda med kniv under tortyrliknande former där mycket finns inspelat… det kommer tära ordentligt på deras psyken.
Vetskapen om vad man gjort, hur det påverkat andra, att det är oförlåtligt och att många genuint äcklas av deras existens är påverkar också.
Deras familjer kommer behöva skämmas.

Jag tror detta sammantaget skapar en bra grund för fördjupat missbruk för att döva sinnena. Och det kommer inte hjälpa fullt ut.
Inom fem år är minst en av tjejerna död i överdos eller självmord. Övriga vänkrets kommer växa upp, studera och skaffa familj, jobb och ett liv.
Melak och Rafaella kommer hamna på efterkälken.
Deras ekonomi kommer vara svår.
Deras sociala liv också.
Det mentala kommer spöka ordentligt.
Kommer bli beroende av kriminella killar och att sälja sex för att ens ha tak över huvudet.

Jag har svårt att se att det här är personer som har egen kapacitet eller stöd från sina familjer att vända sina liv.
Citera
2024-08-05, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi-Tattoo
Melak och Rafaella har med sitt mord i princip garanterat att deras liv kommer bli ett helvete. Jag är inte helt övertygad om att dom själva förstått det ännu, men så kommer det bli.

Att döda någon är inte komplicerat. Att leva med det är däremot oerhört påfrestande och svårt. Även för avtrubbade och hårdbarkade kriminella.
Att dessutom döda med kniv under tortyrliknande former där mycket finns inspelat… det kommer tära ordentligt på deras psyken.
Vetskapen om vad man gjort, hur det påverkat andra, att det är oförlåtligt och att många genuint äcklas av deras existens är påverkar också.
Deras familjer kommer behöva skämmas.

Jag tror detta sammantaget skapar en bra grund för fördjupat missbruk för att döva sinnena. Och det kommer inte hjälpa fullt ut.
Inom fem år är minst en av tjejerna död i överdos eller självmord. Övriga vänkrets kommer växa upp, studera och skaffa familj, jobb och ett liv.
Melak och Rafaella kommer hamna på efterkälken.
Deras ekonomi kommer vara svår.
Deras sociala liv också.
Det mentala kommer spöka ordentligt.
Kommer bli beroende av kriminella killar och att sälja sex för att ens ha tak över huvudet.

Jag har svårt att se att det här är personer som har egen kapacitet eller stöd från sina familjer att vända sina liv.
Jag tror de där tjejerna genomlevt jävligt mycket skit redan, misshandlade och utnyttjade. Inte för att det på något sätt ursäktar eller rättfärdigar vad de utsatt E och säkert även andra för. Jag säger bara att om man våldtas av sin styvfarsa innan man är tonåring så pass att han ger en könssjukdom och ens egen mamma inte tycker det är skäl nog att kasta ut mannen, ja då blir man nog rätt fucked up.
Citera
2024-08-05, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det har inte stått någonting om att Emilia var avklädd Polisen letade Emilias väska som mördar tjejerna gjorde sig av med
Släktingen skrev det.
Citera
2024-08-05, 01:13
Medlem
Wiiccityuknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Släktingen skrev det.
Vart?
Citera
2024-08-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Är inte mgm1 Rafaella?
Hennes tog dom ju direkt. Var det inte Melak som åkte därifrån och som polisen grep senare?

Jo.
Citera
2024-08-05, 01:45
Medlem
Vet någon ifall GM föräldrar har gått ut och bett om ursäkt på facebook eller något liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in