Citat:
Ursprungligen postat av
Tommi-Tattoo
Melak och Rafaella har med sitt mord i princip garanterat att deras liv kommer bli ett helvete. Jag är inte helt övertygad om att dom själva förstått det ännu, men så kommer det bli.
Att döda någon är inte komplicerat. Att leva med det är däremot oerhört påfrestande och svårt. Även för avtrubbade och hårdbarkade kriminella.
Att dessutom döda med kniv under tortyrliknande former där mycket finns inspelat… det kommer tära ordentligt på deras psyken.
Vetskapen om vad man gjort, hur det påverkat andra, att det är oförlåtligt och att många genuint äcklas av deras existens är påverkar också.
Deras familjer kommer behöva skämmas.
Jag tror detta sammantaget skapar en bra grund för fördjupat missbruk för att döva sinnena. Och det kommer inte hjälpa fullt ut.
Inom fem år är minst en av tjejerna död i överdos eller självmord. Övriga vänkrets kommer växa upp, studera och skaffa familj, jobb och ett liv.
Melak och Rafaella kommer hamna på efterkälken.
Deras ekonomi kommer vara svår.
Deras sociala liv också.
Det mentala kommer spöka ordentligt.
Kommer bli beroende av kriminella killar och att sälja sex för att ens ha tak över huvudet.
Jag har svårt att se att det här är personer som har egen kapacitet eller stöd från sina familjer att vända sina liv.
Jag tror de där tjejerna genomlevt jävligt mycket skit redan, misshandlade och utnyttjade. Inte för att det på något sätt ursäktar eller rättfärdigar vad de utsatt E och säkert även andra för. Jag säger bara att om man våldtas av sin styvfarsa innan man är tonåring så pass att han ger en könssjukdom och ens egen mamma inte tycker det är skäl nog att kasta ut mannen, ja då blir man nog rätt fucked up.