Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-05, 16:31
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi-Tattoo
Inte otänkbart. Vissa Tiktok-alias var ju tidigt ute och försökte vilseleda om att detta handlar om närmast en olycka (uppenbart falskt) och E skulle få stryk av en av tjejerna hon förolämpat.
Eftersom E följde med Melak så kan vi anta att hon inte är den som haft den dåliga relationen med E.
E tänkte ändå att det var safe att haka på henne.
Då kvarstår att R skulle vara ”horan” och vilja hämnas.
Det är ju möjligt.

Men det är nog minst lika troligt att Melak och Rafaella fått för sig att man på uppdrag av en vän ska hämnas och bevisa att man gjort det.
För att få status osv.
Kanske är den personen fortsatt på något boende och kanske inte haft möjligheten att själv åka till Landskrona.

Tror det kommer bli tydligt i den tekniska undersökningen. Men har haft en stark känsla av att Melak och Rafaella filmat och delat för att visa någon annan att man varit duktiga och gjort något som ska imponera på denna tuffare person.

Mm håller med dig.
Precis som att de rapporterat in till någon annan.

"Titta så duktiga vi är" -typ

Sen tror jag fortfarande att det är MGM1 som är sadisten/sociopaten som var den drivande i både att skära och sen slutligen hugga ihjäl E.
Citera
2024-08-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
NEJ! Den hon skriver det till är inte pappan...

Det är exakt sånna här kommentarer som startar nya 100+ tals sidor för att du inte orkar läsa.

Mamman skriver det till sitt EX Iss*m som inte är pappan till R.
*- a

Du borde ha sett denna infon när du såg länkarna - då det har ju förklarats i de inläggen att det Inte gäller pappan utan 13-åringens mammas ex som hon har en yngre dotter med.
Vem är R pappa då?
Citera
2024-08-05, 16:45
Medlem
Citat:
Jag tror att han 18-åringen med afrikanskt påbrå som sitter och hetsar om "free 1,2 & 3 " - försöker vara "gangsta-wanna-be" och göra mord till något coolt - och därför går emot strömmen och vrålar "Fria mördarna".

Jag tror Soso (tjejen från TT- Sohe*la - *-y) är en av de fyra som primärt var med i mördarplansgruppen.

Jag såg dessutom en kommentar nyss gjord av Lindisen9112:
[b]
25 juli har Soso skrivit i kommentarer på TT
videon där Emili* och M*l*k dansar -
En skriver
"Vila i fred min fina jag vet att vi inte var bästa
vänner men du betyder fortfarande arande mycket mycket för
alla här
"
Soso svarar
Vene (vet inte)[/B]

Detta sista får mig att tro, att Soso är den som kallats hora.. innan misstänkte jag M*y* som var den som delade mycket på TT som också är en av de fyra första i gruppen.

Att så iskallt skriva "jag vet inte".. tycker jag visar ett fortsatt hat..

Så det kanske är Soso som är den som vi många kallat X innan - alltså den som kallats hora som MGM1 och MGM2 gick till försvar över.

Så det kan vara att Soso = i_i__04= Sohe*la ( *- y) är anstiftaren/beställaren av mordet.. = X= "Horan" (?)

Edit: Ny kommentar från SIXTEN14:

På sosO TT senaste video, är det någon som
kallar henne "chefen" hmmm.

Edit 2: Soheil* stavas det enligt andra
*- a

Jag håller med dig, tror också att det är hon som påstås ha blivit kallad hora. Man kan även se att MSG1 kommenterar mycket beundrande på hennes TikTok. Nästan som att hon ser upp till henne och beundrar henne.
Citera
2024-08-05, 17:00
Medlem
Wiiccityuknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av televinkeln
Jag snubblade in på en video igår. HEMSK de va väl någon minut. Såg inte klart. Men polisen lär väl ha filmerna?
Ja men menar du då att polisen har de andra filmerna som inte har publicerats än? För man kanske inte dela alla direkt och så hann polisen få tag på de som inte är delade än.
Citera
2024-08-05, 17:01
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Jag tror att han 18-åringen med afrikanskt påbrå som sitter och hetsar om "free 1,2 & 3 " - försöker vara "gangsta-wanna-be" och göra mord till något coolt - och därför går emot strömmen och vrålar "Fria mördarna".

Jag tror Soso (tjejen från TT- Sohe*la - *-y) är en av de fyra som primärt var med i mördarplansgruppen.

Jag såg dessutom en kommentar nyss gjord av Lindisen9112:
[b]
25 juli har Soso skrivit i kommentarer på TT
videon där Emili* och M*l*k dansar -
En skriver
"Vila i fred min fina jag vet att vi inte var bästa
vänner men du betyder fortfarande arande mycket mycket för
alla här
"
Soso svarar
Vene (vet inte)[/B]

Detta sista får mig att tro, att Soso är den som kallats hora.. innan misstänkte jag M*y* som var den som delade mycket på TT som också är en av de fyra första i gruppen.

Att så iskallt skriva "jag vet inte".. tycker jag visar ett fortsatt hat..

Så det kanske är Soso som är den som vi många kallat X innan - alltså den som kallats hora som MGM1 och MGM2 gick till försvar över.

Så det kan vara att Soso = i_i__04= Sohe*la ( *- y) är anstiftaren/beställaren av mordet.. = X= "Horan" (?)

Edit: Ny kommentar från SIXTEN14:

På sosO TT senaste video, är det någon som
kallar henne "chefen" hmmm.

Edit 2: Soheil* stavas det enligt andra
*- a
Har tänkt i samma baner sedan jag såg det där med ”chefen”. Är väl antagligen samma starka hierarkier på SIS som på kåken. Är det en ledarfigur som blivit kallad hora så kunde det förklara att det blev alla mot en, de åtta i chatten mot offret. Dessutom har jag inte gjort kopplingen förut bland alla nick att Soso = i_i__04, alltså att det var hon som fick det kryptiska meddelandet på sitt TT-konto och själv svarade Free free.
Citera
2024-08-05, 17:08
Medlem
Är det nån som vet om dom i chatgruppen har varit in på förhör?
Citera
2024-08-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
Vem är R pappa då?

REs pappa finns i detta inlägget:

(FB) Flicka mördad, tre är misstänkta för inblandning i mordet, Landskrona (2024-07-23)
Citera
2024-08-05, 17:13
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Tack
"Let's agree to disagree " om din komplimang.

(Och jag förstår att man inte orkar läsa Allt när man varit iväg och jobbat.
Jag är själv tillfälligt sängbunden pga en olycka- så har all tid i världen att lusläsa kommentarer, kolla på serier och "leka Nancy Drew"). 😅

You go och krya! 💪🏻 😊
Tänker f.ö. att polisen nog har koll på åttamanna-chatten, de övriga ev inblandade osv. Blir intressant att läsa fup sen om den inte maskas helt.
Kanske utredningsarbetet tar extra lång tid då det är många de behöver höra.
To be continue.
Citera
2024-08-05, 17:38
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
You go och krya! 💪🏻 😊
Tänker f.ö. att polisen nog har koll på åttamanna-chatten, de övriga ev inblandade osv. Blir intressant att läsa fup sen om den inte maskas helt.
Kanske utredningsarbetet tar extra lång tid då det är många de behöver höra.
To be continue.

Tack snälla 🙏🏼😊

Det tror jag med att polisen har.

Håller med, men om det nu är så att det försöks läggas på 15-åringen/drar åt det är 15-åringen som är den primära mördaren så kommer FUP-en nog inte vara lika maskad.. eller?
Har inte full koll på sånt.

To be continued...
Citera
2024-08-05, 17:42
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Har tänkt i samma baner sedan jag såg det där med ”chefen”. Är väl antagligen samma starka hierarkier på SIS som på kåken. Är det en ledarfigur som blivit kallad hora så kunde det förklara att det blev alla mot en, de åtta i chatten mot offret. Dessutom har jag inte gjort kopplingen förut bland alla nick att Soso = i_i__04, alltså att det var hon som fick det kryptiska meddelandet på sitt TT-konto och själv svarade Free free.

Tack, inte ens funderat på det tills du tog upp det.

Ja fy fan, det är så sjukt.
Om det stämmer att hon är 16 år som någon kryptiskt skrev i tråden, så kan hon bli dömd för anstiftan till mord.
Citera
2024-08-05, 17:47
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag håller med dig, tror också att det är hon som påstås ha blivit kallad hora. Man kan även se att MSG1 kommenterar mycket beundrande på hennes TikTok. Nästan som att hon ser upp till henne och beundrar henne.

100%, enorm beundran för henne.

De kallar varandra mamma/pappa hela tiden med.

SoSo - Mamma - "the nurturer"
MGM1- Pappa - "the diciplinarian"

I.e. spekulativt och simplifierat:

Det verkar som 13-åringen inte direkt haft en "mamma" som gett henne det som mammor bör.
Hon lär känna Soso som tar henne under sina vingar och "ger det som saknats".

Inte för att jag tror Soso har ett empatiska ben i sin kropp, utan för att hon ser att här har hon en liten admirer som hon kan styra.

Den lilla soldaten/"pappan" som kan dicipliner den som vågat kränka henne och hennes roll/position och kalla henne hora.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 17:53.
Citera
2024-08-05, 17:54
Medlem
Citat:
Mm håller med dig.
Precis som att de rapporterat in till någon annan.

"Titta så duktiga vi är" -typ

Sen tror jag fortfarande att det är MGM1 som är sadisten/sociopaten som var den drivande i både att skära och sen slutligen hugga ihjäl E.

Tror du det ändå trots att på det långa klippet är det MGM2 som driver på MGM1 att slå mer o slå hårdare o är den som säger att hon ska hugga BO i halsen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in