2024-08-05, 15:16
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hmm?
"Free melak Free raffe Free soso”
De 3 MGM i så fall och hon borde veta säkert!?
R@faella
Mel@k
Raf@ellas mamma Soso

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Om du nu är så tvärsäker på att det inte är mamman som avses, så har du då något förslag på varför soso nämns med de misstänkta och ska som dem då frias?

Är det detta du syftar på när du frågar om förslag - han som citeras längst upp har beskrivits som en [18-åring] som hetsar på TT eller om det var IG.. minns inte.
Citera
2024-08-05, 15:22
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celibat
Tycker du ger bra uppdatering, lätt att följa med när man ej kan sitta och följa med hela tiden.
Har där kommit upp loggar från chatten för oss att se?

Vad jag vet finns det två filmer som cirkulerar här, den andra är bara en skröna.

Jag tror att alla finns bland hennes ”vänner” på Tt .

Tack ska du ha

Jag har inte sett några chattloggar utöver den fejkade som "påstås var från 15-åringens IG konto- click bait".

Har fått uppfattningen pga att det finns flera olika beskrivningar av scenarion - att där bör finnas minst 6 klipp av vad som hände på mordnatten.
Citera
2024-08-05, 15:26
Medlem
Minnesstund för Emilia idag på Stora Torg i Kristianstad kl 17.
Citera
2024-08-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det med att tolka ur kontext.

Jag har Aldrig sagt eller påstått att MGM3 INTE är R's mamma.

Vad jag skrev i min kommentar är:

Se stavning:

SoSo är TT tjejen som är med i chattgruppen högst troligen

Susso Susso är 13-åringens mammans nya nick på FaceB.

"Mitt förslag" är att folk läst namnen på dem båda och blandar ihop dem då de låter lika.

Med 5000 namn här inne så finns det en trolig risk att folk slarvar när de läser kommentarerna och gör antagande utifrån hur de själva läst och minns namnet.

Slutligen så spekuleras det kring de båda som jag nämner ovanför:
- en utifrån att hon kan vara från chatt-gruppen och
- den andra för skydd av brottsling

[i]Så "enligt tråd-spekulationer " är de båda misstänkta.. för olika saker - men likförbannad "misstänkta"[/I]

Voilà

Ja, jag tror att det är för att namnen är så lika som de blandas ihop. Jag har nog läst alla inlägg i tråden, möjligen missat ett par, men blandade ändå ihop när jag läste. Så jag tror att det är därför.
Citera
2024-08-05, 15:30
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoyoshi
Tycker denna i_i__04 på tiktok borde granskas noggrannare. Enligt kusinen till BO så har denna tjej varit med i gruppchatten samt så sitter hon i sina tiktok kommentarer och svarar på någon som skrivit ”Free melak Free raffe Free soso” med ”Free free”.

Denna nivå av känslokyla är så äcklig att jag tappar orden.

Citat:
Är det detta du syftar på när du frågar om förslag - han som citeras längst upp har beskrivits som en [18-åring] som hetsar på TT eller om det var IG.. minns inte.
Ja, ovan är när det nämns första gången i tråden.
Citera
2024-08-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Facebook

Rafellas mamma : Susso Susso
Mammans man som har flytt landet ifrån henne och deras lilla gemensamma barn : Issam Karbaja
Rafaella : Rafaella Eliasson

Väldigt intressanta kommentarer på issams facebook ifrån susso på hans 2 senaste profilbilder på Facebook

Fy vilken vidrig kvinna. Vilken vuxen kvinna kallar en man för hora? Och att hon svänger så i sina kommentarer mellan ”jag älskar er, kom tillbaka” och det tyder definitivt på någon farlig störning. Tycker synd om GM *lite*
Citera
2024-08-05, 16:01
Medlem
Tommi-Tattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Minnesstund för Emilia idag på Stora Torg i Kristianstad kl 17.

Det kommer säkert vara en och annan Quisling där.
Infinner sig någon som medverkat i chattgruppen så hoppas jag innerligt att Emilias riktiga vänner berättar vad man tycker och ber personen lämna platsen.
Om så inte sker är det acceptabelt att nyttja våld.
Citera
2024-08-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan kanske vara dessa FB-profiler.

https://www.facebook.com/issam.karbaja.3/

https://www.facebook.com/Silviabellalove/
Pappan verkar inte finnas i dotterns liv längre? Han har flytt och man kan se på kommenterana att S*sso S*sso är väldigt arg och ber honom komma tillbaka

*u *u
Citera
2024-08-05, 16:13
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hmm?
Free melak Free raffe Free soso”
De 3 MGM i så fall och hon borde veta säkert!?
R@faella
Mel@k
Raf@ellas mamma Soso

Citat:

[....SoSo är TT tjejen som är med i chattgruppen högst troligen

Susso Susso är 13-åringens mammans nya nick på FaceB.

"Mitt förslag" är att folk läst namnen på dem båda och blandar ihop dem då de låter lika....]

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Jag tror inte du förstod min fråga. Tycker du inte det är i ett konstigt kontext soso nämns? Varför ska hon frias tillsammans med de misstänkta och i så fall från vad? Att stavningen stämmer bättre överens med tjejen i chatgruppen än med mamman är en sak men uttalet är väldigt snarlikt och att folk skriver som det uttalas är inte ovanligt. Så i min värld är det öppet vem som avses, kontexten talar för mamman men stavningen talar för tjejen i chatgruppen.

Jag tror att han 18-åringen med afrikanskt påbrå som sitter och hetsar om "free 1,2 & 3 " - försöker vara "gangsta-wanna-be" och göra mord till något coolt - och därför går emot strömmen och vrålar "Fria mördarna".

Jag tror Soso (tjejen från TT- Sohe*la - *-y) är en av de fyra som primärt var med i mördarplansgruppen.

Jag såg dessutom en kommentar nyss gjord av Lindisen9112:
[b]
25 juli har Soso skrivit i kommentarer på TT
videon där Emili* och M*l*k dansar -
En skriver
"Vila i fred min fina jag vet att vi inte var bästa
vänner men du betyder fortfarande arande mycket mycket för
alla här
"
Soso svarar
Vene (vet inte)[/B]

Detta sista får mig att tro, att Soso är den som kallats hora.. innan misstänkte jag M*y* som var den som delade mycket på TT som också är en av de fyra första i gruppen.

Att så iskallt skriva "jag vet inte".. tycker jag visar ett fortsatt hat..

Så det kanske är Soso som är den som vi många kallat X innan - alltså den som kallats hora som MGM1 och MGM2 gick till försvar över.

Så det kan vara att Soso = i_i__04= Sohe*la ( *- y) är anstiftaren/beställaren av mordet.. = X= "Horan" (?)

Edit: Ny kommentar från SIXTEN14:

På sosO TT senaste video, är det någon som
kallar henne "chefen" hmmm.

Edit 2: Soheil* stavas det enligt andra
*- a
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 16:25.
Citera
2024-08-05, 16:17
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
Pappan verkar inte finnas i dotterns liv längre? Han har flytt och man kan se på kommenterana att S*sso S*sso är väldigt arg och ber honom komma tillbaka

*u *u

NEJ! Den hon skriver det till är inte pappan...

Det är exakt sånna här kommentarer som startar nya 100+ tals sidor för att du inte orkar läsa.

Mamman skriver det till sitt EX Iss*m som inte är pappan till R.
*- a

Du borde ha sett denna infon när du såg länkarna - då det har ju förklarats i de inläggen att det Inte gäller pappan utan 13-åringens mammas ex som hon har en yngre dotter med.
Citera
2024-08-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semmelier
Soso är väl i_i__04's nickname på TT? Står överst på hennes profil. Dålig koll på TT, men man verkar alltså ha både ett username och nickname.

Citat:
Ursprungligen postat av yoyoshi
Soso är tikokkontots ägares smeknamn, smeknamn för S*h*ila

*=o
*=a

Hon kan ju vara av intresse för utredarna, hon var ju med i gruppchatten.
Dom har nog identifierat & förhört henne rejält om hennes del i gruppchatten.
Finns ju med vem som sagt vad och vem som vetat både det ena & andra.
Kan bli så att hon själv kommer få ett mindre straff & prick i registret för sitt deltagande.
För enligt vissa källor är denne Soso nu 16år & därmed straffmyndig.
Citera
2024-08-05, 16:25
Medlem
Tommi-Tattoos avatar
Citat:
Jag tror att han 18-åringen med afrikanskt påbrå som sitter och hetsar om "free 1,2 & 3 " - försöker vara "gangsta-wanna-be" och göra mord till något coolt - och därför går emot strömmen och vrålar "Fria mördarna".

Jag tror Soso (tjejen från TT- Sohe*la - *-y) är en av de fyra som primärt var med i mördarplansgruppen.

Jag såg dessutom en kommentar nyss gjord av Lindisen9112:
[b]
25 juli har Soso skrivit i kommentarer på TT
videon där Emili* och M*l*k dansar -
En skriver
"Vila i fred min fina jag vet att vi inte var bästa
vänner men du betyder fortfarande arande mycket mycket för
alla här
"
Soso svarar
Vene (vet inte)[/B]

Detta sista får mig att tro, att Soso är den som kallats hora.. innan misstänkte jag M*y* som var den som delade mycket på TT som också är en av de fyra första i gruppen.

Att så iskallt skriva "jag vet inte".. tycker jag visar ett fortsatt hat..

Så det kanske är Soso som är den som vi många kallat X innan - alltså den som kallats hora som MGM1 och MGM2 gick till försvar över.

Så det kan vara att Soso = i_i__04= Sohe*la ( *- y) är anstiftaren/beställaren av mordet..

Inte otänkbart. Vissa Tiktok-alias var ju tidigt ute och försökte vilseleda om att detta handlar om närmast en olycka (uppenbart falskt) och E skulle få stryk av en av tjejerna hon förolämpat.
Eftersom E följde med Melak så kan vi anta att hon inte är den som haft den dåliga relationen med E.
E tänkte ändå att det var safe att haka på henne.
Då kvarstår att R skulle vara ”horan” och vilja hämnas.
Det är ju möjligt.

Men det är nog minst lika troligt att Melak och Rafaella fått för sig att man på uppdrag av en vän ska hämnas och bevisa att man gjort det.
För att få status osv.
Kanske är den personen fortsatt på något boende och kanske inte haft möjligheten att själv åka till Landskrona.

Tror det kommer bli tydligt i den tekniska undersökningen. Men har haft en stark känsla av att Melak och Rafaella filmat och delat för att visa någon annan att man varit duktiga och gjort något som ska imponera på denna tuffare person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in