Citat:
Ursprungligen postat av
Tommi-Tattoo
Melak och Rafaella har med sitt mord i princip garanterat att deras liv kommer bli ett helvete. Jag är inte helt övertygad om att dom själva förstått det ännu, men så kommer det bli.
Att döda någon är inte komplicerat. Att leva med det är däremot oerhört påfrestande och svårt. Även för avtrubbade och hårdbarkade kriminella.
Att dessutom döda med kniv under tortyrliknande former där mycket finns inspelat… det kommer tära ordentligt på deras psyken.
Vetskapen om vad man gjort, hur det påverkat andra, att det är oförlåtligt och att många genuint äcklas av deras existens är påverkar också.
Deras familjer kommer behöva skämmas.
Jag tror detta sammantaget skapar en bra grund för fördjupat missbruk för att döva sinnena. Och det kommer inte hjälpa fullt ut.
Inom fem år är minst en av tjejerna död i överdos eller självmord. Övriga vänkrets kommer växa upp, studera och skaffa familj, jobb och ett liv.
Melak och Rafaella kommer hamna på efterkälken.
Deras ekonomi kommer vara svår.
Deras sociala liv också.
Det mentala kommer spöka ordentligt.
Kommer bli beroende av kriminella killar och att sälja sex för att ens ha tak över huvudet.
Jag har svårt att se att det här är personer som har egen kapacitet eller stöd från sina familjer att vända sina liv.
Det beror väl på ens psyke, någon med en viss personlighetsstörningar/ personlighetssyndrom saknar empati, skuldkänslor eller ens ånger. Den känslomässiga reaktiviteten som de flesta tacksamt besitter saknas hos dem.
Så nej det är inte säkert alls att det är/kommer bli varken svårt eller påfrestande för någon av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Kan tänka mig att det absolut sista man vill som en förälder som precis förlorat sitt barn är att GMs föräldrar ska höra av sig eller ”gråta ut” o be om ursäkt offentligt. Dom bär ett stort ansvar för att det ens kunde hända så dom gör nog bäst i att hålla sig undan.
Eller hur. Med tanke på vad framgått om respektive föräldrar så hade en förlåtelse från någon av dem enbart varit ett hån. Tomma ord.
Detta är föräldrar som empatilöst struntat i sina barn och deras välfärd under många år, kanske redan från födseln (?).
Citat:
Ursprungligen postat av
Thecrafter
Om Soso är Ms mamma så lutar väl det inlägget att hon är den som är misstänkt för skyddande av brottsling.
S*s* är tjejen på TT- en i gruppen som heter S*heiyla (?) -
Suss*Suss* nicken bytte mamman till på sin FaceB för någon dag sedan.
Så de är inte samma person
*- o