2024-08-06, 06:17
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Menar du peddo-looken? Man kan bara älska dessa selfies. I alla vuxna sammanhang fattar de flesta gäddor att man bara visar presentabla bilder på sig själv. Men just i ögonblicket när hjärnan slår om till pedofil slash grottmänniska är det som att allt vett bara ryker ur dem. Till barnen men inte till någon annan är det tydligen okej att visa sig flottig och ovårdad i pyjamas direkt uppstigen ur sängen, eller svettig och skitig i otvättade arbetskläder efter en lång dag med stålhätta i solen.

Alltså... Han har ju bilder där han ser ut som random kulturgubbe med hatt. Ingen man skulle reagera på om man såg på en uteservering på Söder. Finns ett flertal såna bilder i sociala medier och han skickar några till barnet. Så han vet ju hur man bör framställa sig på bild. Han har ju inte lagt upp bilder där han halvblundar och man ser hans okammade hårtestar. En del gäddor har ju inget filter () och använder såna som profilbild men inte #459. Till barnet skickar han dock en selfie där det ser ut som att han sitter och fipplar med luren och av misstag tagit en bild. Den skickar han dessutom i ett raggningssyfte.

I övrigt så är det svårt att säga nåt om hans hälsotillstånd tycker jag. Det är ju flera gäddor som betett sig väldigt märkligt vid konfrontationen. Det behöver inte handla om begynnande demens eller ALS. Det kan vara chocken. Han har en ganska svag röst, ja, men han verkar ju av sociala medier att döma leva ett ganska aktivt liv. Och det är klart att han blir förvirrad när Sara börjar surra om han att han jobbat inom vården.

Och det här med att vissa i tråden uttryckt att Dumpen borde pratat med anhöriga istället för ett publicera. De kontaktar väl bara eventuell partner? Om en gädda är ensamstående så kontaktas väl inte föräldrar och/eller vuxna barn? Kanske om det är nån som inte tillräknelig men Dumpen vet ju inte vilken relation en gädda har till barn/föräldrar. De kanske inte ens pratar med varandra mer än en pliktskyldig gratulation på födelsedagen. Jag uppfattar det som att de anhöriga de tar kontakt med är eventuell partner.

I videon säger Patrik att gäddan har haft kontakt med fler barnkonton och han säger själv att han "har chattat mest". Vad annars han har gjort vet vi ju inte. Men han gillar att prata med barn på nätet och har ett sexuellt syfte och i de publicerade loggarna så är han väldigt intresserad av att veta hur ung barnet han på måfå lagt till på Snap är. Och bara här ringer ju stora varningsklockor. Vilka 67-åringar trålar omkring på Snap? Vilka i den åldern använder ens Snap? Visst, för att skoja till det med filter och skicka till barnbarn kanske - men annars?

Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
I början på året så var det en devglan och även en rebus så det var därifrån jag fick ID.

@HassanVonEssen kanske kan reda ut det för Hassan har koll.

Jag fattar. Det var ju ett tag sen han var på tapeten och det jag minns är som sagt att han var svårhittad och jag trodde att han inte var ID:ad. #122

Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Dessa inlägg borde kunna vara till hjälp:

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Micke går alltjämt inte att hitta på nätet. Han bor förmodligen utomlands, antingen i Norge eller i England där hans företag också var registrerat. Postboxen i Stockholm verkar han inte ha kvar. Jag hittar i alla fall inga spår av den.

Micke med tungan är alltså ID:ad men går inte att hitta på söksidor eller annorstädes på nätet. Då fattar jag. Han kanske har skyddade uppgifter men troligast är väl, som du säger, att han är skriven utomlands. Jag har ingen koll på honom alls men han tycks ju vara en rätt skum typ. #122
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-08-06 kl. 06:54.
Citera
2024-08-06, 10:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Vilken gädda är detta?

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-0...fter-sexchatt/

Mannen chattade med en person som utgav sig vara en 14-årig flicka. Han lockades i en fälla av en sajt som hänger ut misstänkta pedofiler. När informationen nådde arbetsgivaren Lunds kommun blev han omedelbart avstängd.
Citera
2024-08-06, 10:19
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vilken gädda är detta?

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-0...fter-sexchatt/

Mannen chattade med en person som utgav sig vara en 14-årig flicka. Han lockades i en fälla av en sajt som hänger ut misstänkta pedofiler. När informationen nådde arbetsgivaren Lunds kommun blev han omedelbart avstängd.

Sannolikt #458.
Citera
2024-08-06, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tycker mest synd om gädda #459. Kanske man inte borde men ser inte ut att vara någon ondskefull person. Folk sitter redan och hoppas på suicid i tråden, ondska är till synes ett relativt begrepp.

Kommer naturligtvis bli påhoppad nu, men so be it.
Du står inte ensam i den åsikten.
Citera
2024-08-06, 10:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Sannolikt #458.
Ok, tack!
Citera
2024-08-06, 11:38
Medlem
rex144s avatar
Han jobbar på en förskola... han talar dålig svenska så ha kan inte vara förskolelärare,
troligen nån sorts assistent.
Konstigt att en sådan person som jobbar med barn pratar så vulgärt med flickan: "vill du knulla"

En sådan raggningsteknik skulle inte ens fungera på en 50 årig kvinna.

PS

Jag tror att många pedofiler och andra utger sig för att vara flickor på dessa sajter och blir dels själva kåta av att prata med pedofiler eller gör det för att retas.
Senast redigerad av rex144 2024-08-06 kl. 11:41.
Citera
2024-08-06, 13:24
Medlem
tindravargs avatar
Vilken gädda är det som avses i denna artikel?

https://alltomnorrtalje.se/skolperso...pad-av-dumpen/
Citera
2024-08-06, 13:27
Medlem
ValentinoBladssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Vilken gädda är det som avses i denna artikel?

https://alltomnorrtalje.se/skolperso...pad-av-dumpen/
455
Citera
2024-08-06, 13:29
Medlem
F3ttans avatar
Kom någon fram till vem denna gädda var?

https://dumpen.se/2024/06/25/elscoot...-433-goteborg/
Citera
2024-08-06, 13:42
Medlem
Grejsimojsas avatar
Om man drabbas av den där tycka synd om-grejen för gädda #549 är det ju bara att läsa lite av chattloggarna. Ja, han framstår som en tillrättavisad svag morfar eller så i videon men han skriver ju till vad han tror är en 13-åring att hon ska gränsla honom och gnida hans gubbkuk? Det är...rätt tydligt att han snarare är en av de som är störda på riktigt-riktigt, vilket inte förvånar mig öht med tanke på att det är en kulturgubbe. Fan mer regel än undantag at såna är och äcklar sig med obehagligt mycket yngre.
Citera
2024-08-06, 16:57
Medlem
MorgNThorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Kom någon fram till vem denna gädda var?

https://dumpen.se/2024/06/25/elscoot...-433-goteborg/

Nä, inte sett något om det. Han borde ju inte vara svåridentifierad.
Känns också som om han har rätt hög fallhöjd.
Citera
2024-08-06, 17:44
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Han jobbar på en förskola... han talar dålig svenska så ha kan inte vara förskolelärare,
troligen nån sorts assistent.
Konstigt att en sådan person som jobbar med barn pratar så vulgärt med flickan: "vill du knulla"

En sådan raggningsteknik skulle inte ens fungera på en 50 årig kvinna.

PS

Jag tror att många pedofiler och andra utger sig för att vara flickor på dessa sajter och blir dels själva kåta av att prata med pedofiler eller gör det för att retas.

Garanterat barnskötare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in