Citat:
Menar du peddo-looken? Man kan bara älska dessa selfies. I alla vuxna sammanhang fattar de flesta gäddor att man bara visar presentabla bilder på sig själv. Men just i ögonblicket när hjärnan slår om till pedofil slash grottmänniska är det som att allt vett bara ryker ur dem. Till barnen men inte till någon annan är det tydligen okej att visa sig flottig och ovårdad i pyjamas direkt uppstigen ur sängen, eller svettig och skitig i otvättade arbetskläder efter en lång dag med stålhätta i solen.
Alltså... Han har ju bilder där han ser ut som random kulturgubbe med hatt. Ingen man skulle reagera på om man såg på en uteservering på Söder. Finns ett flertal såna bilder i sociala medier och han skickar några till barnet. Så han vet ju hur man bör framställa sig på bild. Han har ju inte lagt upp bilder där han halvblundar och man ser hans okammade hårtestar. En del gäddor har ju inget filter (
![EEK!](https://static.flashback.org/img/smilies2/w00t.gif)
![Skamsen](https://static.flashback.org/img/smilies2/skamsen.gif)
I övrigt så är det svårt att säga nåt om hans hälsotillstånd tycker jag. Det är ju flera gäddor som betett sig väldigt märkligt vid konfrontationen. Det behöver inte handla om begynnande demens eller ALS. Det kan vara chocken. Han har en ganska svag röst, ja, men han verkar ju av sociala medier att döma leva ett ganska aktivt liv. Och det är klart att han blir förvirrad när Sara börjar surra om han att han jobbat inom vården.
Och det här med att vissa i tråden uttryckt att Dumpen borde pratat med anhöriga istället för ett publicera. De kontaktar väl bara eventuell partner? Om en gädda är ensamstående så kontaktas väl inte föräldrar och/eller vuxna barn? Kanske om det är nån som inte tillräknelig men Dumpen vet ju inte vilken relation en gädda har till barn/föräldrar. De kanske inte ens pratar med varandra mer än en pliktskyldig gratulation på födelsedagen. Jag uppfattar det som att de anhöriga de tar kontakt med är eventuell partner.
I videon säger Patrik att gäddan har haft kontakt med fler barnkonton och han säger själv att han "har chattat mest". Vad annars han har gjort vet vi ju inte. Men han gillar att prata med barn på nätet och har ett sexuellt syfte och i de publicerade loggarna så är han väldigt intresserad av att veta hur ung barnet han på måfå lagt till på Snap är. Och bara här ringer ju stora varningsklockor. Vilka 67-åringar trålar omkring på Snap? Vilka i den åldern använder ens Snap? Visst, för att skoja till det med filter och skicka till barnbarn kanske - men annars?
![Unsure](https://static.flashback.org/img/smilies2/unsure.gif)
Citat:
Jag fattar. Det var ju ett tag sen han var på tapeten och det jag minns är som sagt att han var svårhittad och jag trodde att han inte var ID:ad. #122
Citat:
Dessa inlägg borde kunna vara till hjälp:
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Micke går alltjämt inte att hitta på nätet. Han bor förmodligen utomlands, antingen i Norge eller i England där hans företag också var registrerat. Postboxen i Stockholm verkar han inte ha kvar. Jag hittar i alla fall inga spår av den.
Micke går alltjämt inte att hitta på nätet. Han bor förmodligen utomlands, antingen i Norge eller i England där hans företag också var registrerat. Postboxen i Stockholm verkar han inte ha kvar. Jag hittar i alla fall inga spår av den.
Micke med tungan är alltså ID:ad men går inte att hitta på söksidor eller annorstädes på nätet. Då fattar jag. Han kanske har skyddade uppgifter men troligast är väl, som du säger, att han är skriven utomlands. Jag har ingen koll på honom alls men han tycks ju vara en rätt skum typ. #122
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-08-06 kl. 06:54.
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-08-06 kl. 06:54.