2024-08-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Skulle absolut kunna vara det med tejpen, för de andra två lät lite enerverade.
Och R tejpar ju hennes händer sen igen.

Jag tror inte E sliter upp tejpen, isf har dom tejpat jävligt dåligt.
Citera
2024-08-09, 16:46
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag tänker att en chattgrupp kan de bilda oavsett om de planerat att misshandla eller mörda. R kan inte få något straff oavsett om hon misshandlar eller dödar någon, så hon bryr sig nog inte om ifall det upptäcks och anmäls eller inte. M är straffmyndig men så unga personer brukar inte få så långa straff. Dessutom blir det vanligtvis inte fängelse utan sluten ungdomsvård i max 4 år. Därtill kan ju R och M ha kommit överens om att R tar på sig huvuddelen av brottet för att M bara ska kunna dömas till medhjälp. Så om det var mord de planerat kan R säga att hon dödade E och att M bara var med och hotade/filmade samt eventuellt misshandlade. Om det nu är så att R är den som sitter på E i filmerna så kanske det finns en anledning till det. Det är helt enkelt så man vill att det ska se ut.

Håller med dig allt du skrev.

Jag läste på TT en diskussion (från senvåren) mellan R och andra. Och hon hade koll på straff osv inklusive mord var på tapeten i diskussionen.

Och ja" tror definitivt det finns en anledning till det" som du skrev.

Jag tror inte enbart R var den som högg ihjäl henne för sin ålders skull- utan för att hon ville göra det.
Citera
2024-08-09, 16:48
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Jag tror inte E sliter upp tejpen, isf har dom tejpat jävligt dåligt.

Jag vill inte titta på klippen igen, men det såg ut i ett av dem att E dels dragit ner tejpen över sin mun, samt fått händerna fria.

Men jag är osäker.
Citera
2024-08-09, 16:49
Medlem
Citat:
Jag vill inte titta på klippen igen, men det såg ut i ett av dem att E dels dragit ner tejpen över sin mun, samt fått händerna fria.

Men jag är osäker.

Det stämmer, hon hade händerna fria.
Citera
2024-08-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag tänker att en chattgrupp kan de bilda oavsett om de planerat att misshandla eller mörda. R kan inte få något straff oavsett om hon misshandlar eller dödar någon, så hon bryr sig nog inte om ifall det upptäcks och anmäls eller inte. M är straffmyndig men så unga personer brukar inte få så långa straff. Dessutom blir det vanligtvis inte fängelse utan sluten ungdomsvård i max 4 år. Därtill kan ju R och M ha kommit överens om att R tar på sig huvuddelen av brottet för att M bara ska kunna dömas till medhjälp. Så om det var mord de planerat kan R säga att hon dödade E och att M bara var med och hotade/filmade samt eventuellt misshandlade. Om det nu är så att R är den som sitter på E i filmerna så kanske det finns en anledning till det. Det är helt enkelt så man vill att det ska se ut.

Kan mycket väl vara som du säger.
M borde ju vara intresserad av att få så kort straff som möjligt även fast hon "inte får nåt straff".

Nu tror jag att detta brott inte kommer att dömas som ett vanligt mord.
Tror dom kommer att titta på helheten med frihetsberövande, tortyr, misshandel och psykisk terror, filmat brott och förnedring.
Vistt säkert inga höga straff, men jag tror att det kommer att kännas åtminstonde för M.
Citera
2024-08-09, 16:52
Medlem
Citat:

Men jag är osäker.

Nån som skrev att E sa nåt i stil med att hon inte fick nån luft.
Vet inte om hon drog ner tejpen eller nån av mgm.

Det har mest varit mummel när E sagt nåt.
Citera
2024-08-09, 17:01
Medlem
[quote=PartyOlof|89153385]
Citat:

I 02.01 klippet, vilket kommer i ordningen nr 2 bland klippen, 1.03 min in. Hör man nör hon tar sig loss. Man hör en smäll el ett "popp" typ. Trodde först de slog henne. Men har analyserat sönder dessa klippen. Så såg sen att E faktiskt lyckades bräcka upp tejpningen och fick händerna fria. Så de hade inte det lätt med E. Hon kämpade. Och efter det hör man mer panik i E. Precis som om hon blivit skadad mer allvarligt. Det finns även blod på pannan och hon ser inte "slagen" ut där. Blodet måste komma nånstans ifrån. En annan teori är att strax innan detta klippet. Har de huggit henne. För i början har E riktig panik och R säger - sluta skaka- och försöker lugna henne. Det ser ut som om bloddroppen finns på pannan när detta klippet börjar. Skorna är fortfarande på.

01.33 klippet är det första. Man hör hur andfådda de är, speciellt M och verkar precis ha fått ner henne på marken och lyckats tejpa munnen. De är upprörda allihop. Blod droppen verkar finnas här med. Skorna är på.

I 0.40 klippet. Börjar de ta av henne. De är mer lättsamma i sitt prat och verkar glada. Som om de "äntligen" fått henne plats och har övertaget. Misshandeln börjar på riktigt.

Klippet där hon tar upp den trasiga mobilen. Vet jag inte riktigt var jag ska få in, emellan vilka klipp? Har inte den sparad så har inte hunnit analysera den.

Rättar mitt tidigare påstående om vad de säger om påsen. Det hörs som hon säger - jag har påsen redo om du inte ligger.... .Sen blir hon avbruten. Tror det skulle bli....-om du inte ligger still.

Tror inte en 13 åring bänder upp händerna som är tejpade med silvertejp såvinda inte det är jävligt dåligt tejpat.
Citera
2024-08-09, 17:02
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag hör iaf att R säger detta:
"du går och kallar mina fucking vänner hora, du har gått och kallat mig hora bakom min fucking rygg"

Jag lyssnade igen och det stämmer som du skrev att R säger mina fucking vänner ".
Inte som jag tyckte hon sa Min.
Citera
2024-08-09, 17:07
Medlem
Citat:
Jag lyssnade igen och det stämmer som du skrev att R säger mina fucking vänner ".
Inte som jag tyckte hon sa Min.

Ligger filmen kvar, hittar den inte.
Citera
2024-08-09, 17:08
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Nån som skrev att E sa nåt i stil med att hon inte fick nån luft.
Vet inte om hon drog ner tejpen eller nån av mgm.

Det har mest varit mummel när E sagt nåt.

Lyssnade igen för att försöka få klarhet i om R sa min eller mina vänner. Och det är mina fucking vänner " som hon sa.

Man hör E's förtvivlan när hon säger "Jag vill hem"

[Och släpp mig så låtsas vi som ingenting] - typ

- Ska ni döda mig hör man också.

Och [jag har gjort (eller gör) allt för dig till R.

Och R: (olika segment):
- Förlåt Emili@
- Vi måste göra detta
- [Minns du när jag sa jag skulle slå sönder dig ] - typ

Och E säger något som lät som [du har slagit mig]
Citera
2024-08-09, 17:10
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är möjligt men mycket ovanligt. Har skrivit om det tidigare att det här borde vara ett sådant fall där man skulle kunna utdöma fängelse dels med hänsyn brottets beskaffenhet men även för precis som du säger statuera ett exempel. Det bästa för samhället vore nog rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Ja, båda, kanske speciellt 13-åringen som verkar livsfarlig i det som framkommit i tråden, borde genomgå en fördjupad psykiatrisk utredning. Nog inte bara np-diagnoser här. Lite, lås in och kasta bort nyckeln.
Förlåt, jag vet att det handlar om barn men det finns riktigt farliga barn också som bör hållas inlåsta länge.
Citera
2024-08-09, 17:25
Medlem
Citat:
Lyssnade igen för att försöka få klarhet i om R sa min eller mina vänner. Och det är mina fucking vänner " som hon sa.

Man hör E's förtvivlan när hon säger "Jag vill hem"

[Och släpp mig så låtsas vi som ingenting] - typ

- Ska ni döda mig hör man också.

Och [jag har gjort (eller gör) allt för dig till R.

Och R: (olika segment):
- Förlåt Emili@
- Vi måste göra detta
- [Minns du när jag sa jag skulle slå sönder dig ] - typ

Och E säger något som lät som [du har slagit mig]

Jag beundrar dig som orkar titta/lyssna om o om igen för o hitta detaljer. O egoistiskt tacksam att jag slipper göra det o kan ta del av det du skriver istället…
Jag vet inte varför just det här tog mig så illa att jag tittade 2ggr sen radera allt, jag ”borde” vara van vid all skit jag sett/läst/hört i form av våld o övergrepp mot barn, men dom här filmerna tog hårt. Så tack, o va rädd om dig så du inte tar för illa vid dig…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in