Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-22, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Håller helt med dig i att alla inblandade ska stå till svars för det dem gjort.

Jag tror dock chrippa väljer medvetet att inte gå ut med sanningen just nu. Utan när han känner att det börjar gå utför med tittare, då kommer han släppa sanningen för att igen få uppmärksamhet och bli relevant.

Det nämndes tidigare i tråden att Kräftan har gett en förklaring till varför han blev häktad.
Den förklaring han uppgav är anmärkningsvärd, särskilt eftersom informationen inte direkt kommer från L.
Jag visste nämligen inte att det var möjligt att skicka iväg folk till häktet bara sådär för att man är rädd att förlora någon. Vanligtvis brukar det krävas mer underlag än så, men det kanske är nya tider?
Citera
2024-08-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariamusdotter
Ja, varför skriver du en massa dåligt om Chrippa som sekten fantiserat ihop?

Anjo lånar säkert Lisens BH:ar så han ska vara tyst om magi.

Vad skulle vara fantasier menar du?
Citera
2024-08-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariamusdotter
svart magi? Vad babblar du om din förrädare?

Vad i hela helvetet läser jag här!!
Menar du på fullaste allvar att du anser att någon som för sin egen talan är förädare!? Mot vem skulle förräderi begås mot?
Nu börjar det gå upp ett liljeholmens.
Citera
2024-08-22, 08:18
Medlem
mariamusdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vad i hela helvetet läser jag här!!
Menar du på fullaste allvar att du anser att någon som för sin egen talan är förädare!? Mot vem skulle förräderi begås mot?
Nu börjar det gå upp ett liljeholmens.

jag skojade bara. Sluta nu.
Citera
2024-08-22, 08:33
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Du har noll belägg för att Chrippa skulle vara en rasist eller sexist.
Citera
2024-08-22, 08:34
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Tänkte väl det, så kalla honom inte det!
Citera
2024-08-22, 08:45
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Tänkte väl det, så kalla honom inte det!
Jag har inte kallar honom för det.
Citera
2024-08-22, 08:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du har noll belägg för att Chrippa skulle vara en rasist eller sexist.
"Joakim Lundell om sina bröders rasism: "Blir ledsen""
https://nyheter24.se/noje/913052-joa...sm-blir-ledsen

Chrippa har bland annat kallat människor med utländsk bakgrund för "skadedjur".
Citera
2024-08-22, 08:57
Medlem
Citat:
Inte konstigt med tanke på allt chrippa gjort i livet och hur han beter sig. Klart folk kommer snacka då.

Det är ju just detta som engagerar och i vissa fall även provocerar människor.
Det verkar också att han gjorde Julia beroende av honom rent ekonomiskt och sedan klagade på att hon inte bidrar med pengar.
Nu verkar han göra samma mot Linnéa. Det är min tolkning dvs behöver inte vara sant.
Mina kvinnor ska inte arbeta sa han vid något tillfälle.
Senast redigerad av 111-111 2024-08-22 kl. 09:00.
Citera
2024-08-22, 09:14
Medlem
Citat:
Håller helt med dig i att alla inblandade ska stå till svars för det dem gjort.

Jag tror dock chrippa väljer medvetet att inte gå ut med sanningen just nu. Utan när han känner att det börjar gå utför med tittare, då kommer han släppa sanningen för att igen få uppmärksamhet och bli relevant.

Ja men precis, så han vill ju inte att det här dramat ska avta/sluta för han vet att han då kommer bli helt irrelevant. Men samtidigt ju längre han skjuter på det (nu har det ju egentligen redan gått för lång tid) så kommer ju trovärdigheten i det han kommer säga bara få fler och fler tvivlare.
Och vem vet, skjuter han på det för mycket kanske han inte heller kommer få möjligheten att berätta beroende på hur och om rättsväsendet jobbar i bakgrunden 🙄
Men han har åtminstone möjligheten att "vinna" mot de andra genom ord om han skulle vilja beroende på hur sanningen nu är. Och även om han skulle tvingas erkänna diverse brott så om han skulle visa att han tar ansvar för dessa så skulle ju mognadsgraden kring detta bli jobbig för Anjo och Rask mfl och om han skulle lägga korten på bordet så skulle det även ta ifrån så mycket från de övriga.

Men tyvärr visar bara Chrippas attityd mot allt och alla och nonchalans kring detsamma på att han är en feg liten pojke. Och att försöka få Anjo/Rask till ringen är ju bara ytterligare ett bevis på detta.
...plus om nu Jocke skulle vara "the mastermind/puppetmaster" kring detta varför har inte han fått utmaningen? (Även om han nu med all sannolikhet skulle tacka nej direkt)
Citera
2024-08-22, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ja men precis, så han vill ju inte att det här dramat ska avta/sluta för han vet att han då kommer bli helt irrelevant. Men samtidigt ju längre han skjuter på det (nu har det ju egentligen redan gått för lång tid) så kommer ju trovärdigheten i det han kommer säga bara få fler och fler tvivlare.
Och vem vet, skjuter han på det för mycket kanske han inte heller kommer få möjligheten att berätta beroende på hur och om rättsväsendet jobbar i bakgrunden 🙄
Men han har åtminstone möjligheten att "vinna" mot de andra genom ord om han skulle vilja beroende på hur sanningen nu är. Och även om han skulle tvingas erkänna diverse brott så om han skulle visa att han tar ansvar för dessa så skulle ju mognadsgraden kring detta bli jobbig för Anjo och Rask mfl och om han skulle lägga korten på bordet så skulle det även ta ifrån så mycket från de övriga.

Men tyvärr visar bara Chrippas attityd mot allt och alla och nonchalans kring detsamma på att han är en feg liten pojke. Och att försöka få Anjo/Rask till ringen är ju bara ytterligare ett bevis på detta.
...plus om nu Jocke skulle vara "the mastermind/puppetmaster" kring detta varför har inte han fått utmaningen? (Även om han nu med all sannolikhet skulle tacka nej direkt)

Intressant.
Den hade jag inte tänkt på. Men det stämmer att det är brorsan han ska boxa på om någon. Den som haft en färdig plan från start, sabbat hela hans liv och är boven i det hela.
Men å andra sidan så har han ju skrivit själv att det var L som satte han i häktet för att hon var rädd att förlora honom. Det kan då inte ha varit Jockes fel.
Många frågor dyker upp här.
Citera
2024-08-22, 09:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90

Jag tror inte chrippa vill att dramat ska fortsätta, jag tror inte att chrippa vill att dessa kreatörer ska göra sina videos om Chrippa och Linnea.
Jag tror dock han kanske håller på sanningen för att ha som ett ess att dra fram när intresset försvinner, så han får tittare igen.
Men jag tror inte chrippa vill ha dramat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in