Citat:
Ursprungligen postat av
beitos
Jag tycker det var bra att Finland vann i år, dessutom inför hemmapublik. Jag tror det är bra för Finnkampen om Sverige inte "alltid" vinner.
Dessutom tog väl Finland inga medaljer alls i OS? Kul då att de fick vinna Finnkampen!
Finland 🇫🇮 vann välförtjänt och motivation slår klass alla dagar i veckan! 🔥
Sedan orkar man inte bry sig om alla svenska ”nej, tack” längre, om man vill tävla, likt Ståhl, så löser man det, att kritik riktas mot t.ex. Kramer, Montler och även Bengtström är helt befogat, då de verkar vara enorma individualister utan lagtänk!
Det är för mesigt, egentligen borde vi ha förlorat Finnkampen på herrsidan redan förra året (på hemmaplan), när Andreas och Thobias också svek, men lyckades då göra en mirakulös vändning på slutet, tack vare att t.ex. Wall och Samuelsson överpresterade strax innan ”mållinjen”..
Edit: Varför i hela helsike kan inte Kramer masa sig till Helsingfors och göra sitt jobb, borde vara minimikrav på att han gör minst ett lopp iaf, antingen 800 m eller 1500 m!
Även Bengtström som var på plats borde vara tvungen att välja, antingen 400 m eller 400 m häck, du kan ju för fanken inte stå över båda distanserna! Vad gjorde han under dessa lopp, satt på arenan och agerade åskådare likt Börje, 92 år hemma i TV-soffan, eller?
Fattar dessa individer inte att deras beslut är helt avgörande för om Sverige 🇸🇪 eller Finland 🇫🇮 vinner, detta hade jag kunna sagt på förhand!
Min känsla är att det saknas riktig vinnarskalle som förr i tiden, där allt handlar om att vinna!
Ser även detta inom fotbollen, man är mer intresserad av sin image och varumärke än att vilja vinna till varje pris, kosta vad det kosta vill..