2024-09-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Vill bara flika in och säga att jag har läst 3 olika storys på Es mammas IG. Där finns inga bevis som kan få den senaste S häktad. Jag tror att Es mamma är ute efter hämnd pga att dom troligtvis går fria. Detta är min teori. När inte polisen har häktad dom så tar hon tag i det själv, gissningsvis för att andra ska hata och misshandla dom/ henne En farlig väg att gå kan jag tycka och är orolig att det kan drabba henne själv i slutändan.
Första gången jag har läst att någon håller på som hon gör. Våld föder våld och den vägen löser man inga problem.

Att våld aldrig löser några problem är en innehållslös klyscha.
Annars hade vi ju talat tyska vid detta lag…
Hade mitt barn blivit tortyrmördat hade mitt begär efter någon form av rättvisa krävt våld eftersom samhället låter förövarna gå fria.
Så våld både kan/ska lösa problem i vissa lägen.
Citera
2024-09-06, 21:20
Medlem
På en av lillan583 videor skriver en Lydia till henne - due int lojal free sis
Varpå lillan583 svarar
-free min fkn syster raffe
Datum 0814
Alltså efter mordet.
Var inte denna lillan med i grupp chatten och visste att Emilia skulle bli misshandlad?
Citera
2024-09-07, 00:38
Medlem
pirimiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlu
Nu svarar jag inte i detalj på Magicas text men väljer ändå det pga att jag tycker att hens (jag vet ärligt inte) inlägg är av de mer sakliga härinne.
Här har funnits de sedvanliga rasisterna men de har ändå inte kunnat komma överens. Den ene rasisten skrev att det inte var viktigt alls då det bara var "blattar dödar blatte" eftersom BO bara var 25% svensk. Näste rasist slog fast att det var ett tydligt rasistiskt brott eftersom två blattar hade mördat en tjej som var hela 25% svensk. Sen fanns en sjuk människa som var besviken på att videomaterialet inte gav honom förväntad erektion. Jag skiter i dessa.

Däremot har det uttryckts i flera inlägg att de videoklipp som har spridits har varit mer uppslitande än förväntat. Jag kan inte uttala mig för andra men personligen vet jag att nånting inne i mig brast när jag hörde BO kvida "jag vill hem" när man vet att hon aldrig mera skulle få komma hem...och när hon genom silvertejpen framför "ska ni döda mig också?" när man vet att det är precis vad de kommer att göra. Jag vill hävda att själva våldet är underordnat, det är stackars flickans vanmakt och dödsångest som gör hela situationen så obeskrivligt grym och sadistisk.

Etnicitet, social bakgrund eller kön. Detta är ett bestialiskt mord som helt oaktat det nämnda är utan tidigare referens.
Vissa envisas med att skuldbelägga mamman. Seriöst? Känner ni nån som växt upp med "dåliga" föräldrar...har de haft en chans i livet? Jag känner flera. Vissa har kukat ur men vissa har fixat det oklanderligt. Känner ni nån som tvingats bo på 17 olika platser på nio år under sin uppväxt och som fixat det? Jag känner ingen (av nån gällande rekvisiten).
Samhället (representanter för Du och jag) grep in och sade att de kunde göra bättre. 17 placeringar plus att sammanföra flickan med sin mördare. Jag tror inte att det var en bättre ställföreträdare än mamman, hur illa ni än må vilja utmåla henne. JA, hennes förhållanden gav åtgärderna från början men det blev f-n inte bättre med samhället.

Väl skrivet. Det är vidrigt, och den vidrigheten finns också i GMs bakgrunder. Alla delar i det här fallet genomsyras av svek av samhället (mig och dig). Det ska inte vara så här.
Citera
2024-09-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Men det verkar ju vara denna kompis som kallats för hora iallafall pga E's mammas text..
MagicaDhex hade listan och då fanns ioförsig både Soso och någon Sund... nånting om jag minns rätt. samt Philippa, Kajsa (eller Kajasa) mfl Lägg gärna upp chattgrupplistan igen, hittade inte när jag sökte.

Vad rörigt det blev nu

Vad står * för i Sundo*s?

Här är listan på chattgruppens deltagare

M*alek
Raf
Sohei*la
Phi**ipa
Kaj*sa
Sund*
Nel*y
RR
Ma*a

Som ni ser finns både soso/sohei*la & soso/sund* med.
Citera
2024-09-07, 08:58
Medlem
Modigt att ha öppen profil på insta
Sohaila_soso*
*=0
—-
Den andra Soso sitter och hånar Emilias mamma på insta genom att kommentera.
Sosoalm0*
*=0
Citera
2024-09-07, 09:58
Medlem
Ser ingen som helst anledning till att man ska beskylla mamman eller BO bakgrund. Det spelar ingen roll att hon har kommit ifrån en dysfunktionell familj, hon har fortfarande blivit utsatt för ett makabert tortyrmod.
Citera
2024-09-07, 12:41
Medlem
Om jag förstått rätt är detta GM1 som sitter häktad?
https://www.flashback.org/leave.php?...-Instagram.jpg
Och detta är GM2 aka 13 åringen.
https://postimg.cc/9DkbWkVs
Senast redigerad av Lightofthewest 2024-09-07 kl. 12:57.
Citera
2024-09-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightofthewest
Modigt att ha öppen profil på insta
Sohaila_soso*
*=0
—-
Den andra Soso sitter och hånar Emilias mamma på insta genom att kommentera.
Sosoalm0*
*=0
Öppen ? Den är väl inte öppen. Inte sosoalm heller
Citera
2024-09-07, 12:54
Medlem
Citat:
Öppen ? Den är väl inte öppen. Inte sosoalm heller

Den var öppen imorse när jag sökte upp den.
Citera
2024-09-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightofthewest

Den var öppen imorse när jag sökte upp den.
Vad skrev hon den andra för något som hånade Es mamma
Citera
2024-09-07, 12:59
Medlem
Citat:
Vad skrev hon den andra för något som hånade Es mamma
—-
https://ibb.co/WW08gsSÄ
Citera
2024-09-07, 13:01
Medlem