2024-09-11, 12:37
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Det är kanske därför sosoAlm/B*sma inte svarade vidare på E's mamma eller på sin sida på TT.
Menar du M*y* i sista meningen? Soso hade väl inte lagt ut nåt?

Hmm…. Fanns det inte 2 som kallar sig soso?
En är i_i__04 Soso på TikTok som vi spånade om redan från början.
Sen en sosoalm som egentligen inte alls heter Soso eller Alm utan B*sma.
Citera
2024-09-11, 12:46
Medlem
limen2s avatar
Har det inte tagit lite väl lång tid nu för att starta en utredning kring de i chatten? Eller är det att det kommer ut först nu?

Kan man se vem som gör vad i filmerna? Jag vill inte se men undrar om båda använde våld? Fått uppfattningen att den yngsta inte riktigt velat detta eller har jag missuppfattat det?
Citera
2024-09-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hmm…. Fanns det inte 2 som kallar sig soso?
En är i_i__04 Soso på TikTok som vi spånade om redan från början.
Sen en sosoalm som egentligen inte alls heter Soso eller Alm utan B*sma.

Jo men ingen av dom hade videos vad jag vet. Vet bara att M*y* hade det, därav min fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av limen2
Har det inte tagit lite väl lång tid nu för att starta en utredning kring de i chatten? Eller är det att det kommer ut först nu?

Kan man se vem som gör vad i filmerna? Jag vill inte se men undrar om båda använde våld? Fått uppfattningen att den yngsta inte riktigt velat detta eller har jag missuppfattat det?

Ja! Båda har använt våld. Ena, den yngre efter uppmaning av 15-åringen slår E i ansikte och huvud och den andra säger att hon redan huggit en gång och kommer göra det igen om E inte är tyst ...nåt i den stilen.

Om det är dom från chatten så borde det även vara några av de okända för oss (Phillip*, N*lly,Kaj*a) vara dom.
Åtminstone att E skulle misshandlas visste nog samtliga i chatten. Innebär det inte också att de visste om kidnappning eller iallafall hålla någon mot sin vilja, hur det nu heter juridiskt.?
Citera
2024-09-11, 13:19
Medlem
limen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Jo men ingen av dom hade videos vad jag vet. Vet bara att M*y* hade det, därav min fråga.

Ja! Båda har använt våld. Ena, den yngre efter uppmaning av 15-åringen slår E i ansikte och huvud och den andra säger att hon redan huggit en gång och kommer göra det igen om E inte är tyst ...nåt i den stilen.

Om det är dom från chatten så borde det även vara några av de okända för oss (Phillip*, N*lly,Kaj*a) vara dom.
Åtminstone att E skulle misshandlas visste nog samtliga i chatten. Innebär det inte också att de visste om kidnappning eller iallafall hålla någon mot sin vilja, hur det nu heter juridiskt.?

Så den yngre agerade bara på uppmaning och var kanske mer som medberoende än med på själva idéen om grova misshandeln?

Tänker också att de i chatten åtminstone visste att hon skulle bli lurad till platsen och att det varit en hätsk stämning. De kanske inte förstod hur allvarligt det faktiskt skulle bli men om de fått en video så borde någon reagerat med att anmäla direkt.
Citera
2024-09-11, 14:00
Medlem
Citat:

Fast det kanske är ”bra” dvs att det finns få tveksamheter och luckor kring att de har deltagit.
Citera
2024-09-11, 14:39
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det intressanta är att de nytillkomna är misstänkta för medhjälp till grov misshandel enligt begäran om juridiskt biträde.
Ja, det tyder på att polisens huvudspår är att gärningen var planerad som en misshandel med flera delaktiga eller åtminstone medvetna om planeringen och/eller deltog aktivt med råd och instruktioner under misshandeln i chatten. Alltså inte att gärningen var planerad som ett mord ifrån början, i vart fall inte i samråd.

Det ändrar nog ingenting för de två direkt inblandade. Om mordet inträffade för att situationen spårade ur är det ändå ett mord och det är det den straffmyndiga kommer att bli åtalad och dömd för.
Citera
2024-09-11, 15:32
Medlem
Citat:

Nej, det tycker jag verkligen inte. Att det tagit lång tid. De behöver ju gå igenom materialet för att kunna styrka misstankar.
Sen vad vi tycker är en annan sak. Det är ett myndighetsarbete som står under lagar och som behöver tas tid, ingen akutverksamhet där man kan komma undan med ett "tycker det verkar så".
Citera
2024-09-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
2 i Hässleholm
1 Västerås
1 Mariestad
1 Huddiksvall

Låter som det är hela chattgruppen
HVB-mix
Citera
2024-09-11, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightofthewest
—-
Jag håller med dig till viss del, självklart kommer det vara svårt för henne att leva med det men hon blir ju inte dömd för något förutom att sitta på SIS nu.

Tror inte riktigt det blir jobbigt för henne att skaffa jobb eller så, men jag tror att båda får skyddade identitet.

Om hon ska må så dåligt som du beskriver att hon kommer göra när Karman slår in så förutsätter det att hon inte är en kallblodig psykopat utan känslor.

Jag tröstar mig själv med att hon kommer leva med detta även om de inte påverkar henne och att människor runt om henne förmodligen äcklas av henne - eller ja de gör ju typ hela Sverige så det är bra tröst.

Kanske hon tar livet av sig.
Citera
2024-09-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Här är listan på chattgruppens deltagare

M*alek
Raf
Sohei*la
Phi**ipa
Kaj*sa
Sund*
Nel*y
RR
Ma*a

Som ni ser finns både soso/sohei*la & soso/sund* med.
Men inte Basr@ @l M som skulle vara soso
Citera
2024-09-11, 18:06
Medlem
limen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Nej, det tycker jag verkligen inte. Att det tagit lång tid. De behöver ju gå igenom materialet för att kunna styrka misstankar.
Sen vad vi tycker är en annan sak. Det är ett myndighetsarbete som står under lagar och som behöver tas tid, ingen akutverksamhet där man kan komma undan med ett "tycker det verkar så".

Jo det är förstås bra att de är noggranna och ja det är en myndighet.
Min tanke var om de gjort kopplingen först nu, det har skrivits sen starten av denna tråd om deras chatt, eller om de har gått ut med informationen först nu.
Citera
2024-09-11, 19:01
Medlem
Citat:
Så den yngre agerade bara på uppmaning och var kanske mer som medberoende än med på själva idéen om grova misshandeln?

Tänker också att de i chatten åtminstone visste att hon skulle bli lurad till platsen och att det varit en hätsk stämning. De kanske inte förstod hur allvarligt det faktiskt skulle bli men om de fått en video så borde någon reagerat med att anmäla direkt.

Skulle kunna vara så men inte nödvändigtvis. Hon tar egna initiativ också. Om jag minns rätt är det hon som börjar spotta E i ansiktet. Hon virar silvertejp runt hennes armar och mun och hotar med att trä påse över hennes huvud.

Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Men inte Basr@ @l M som skulle vara soso

"kärt barn har många namn" Hon är också den som kallar sig själv Sundo, så nog är hon med alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in