Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-24, 09:09
  #97
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Du har inte funderat på att dra till Tyskland och mysa lite på något ”badhus”? Där finns det gott om tjejer som kan hjälpa dig med självförtroendet.
Citera
2024-09-24, 09:14
  #98
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Muskler är överskattat. Går du till ett gym så verkar halvdelen vara singlar där.

Karriär och pengar alltså hög status gör kvinnor kåta.

Ensamhet kan lösas genom en resa till Filippinerna, östeuropa eller sydamerika. Vem orkar förresten stadga sig med svenska/västerländska feminist kvinnor?
Det säger bara den som inte har några, för TS skulle lite Tren-testo kunna göra underverk både vad gäller självförtroende och för att väcka damernas intresse.
Citera
2024-09-24, 09:16
  #99
Medlem
svensson1970s avatar
Läser i tråden en sak som förekommer då och då.
Det är att: en dag så kommer hon som en klar blixt från himlen!
Men hur stor är chansen när TS är mellan 30-40 år?
Citera
2024-09-24, 09:16
  #100
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Hej.
Mina intressen är väl träning och filosofiska frågor typ. Inget att hänga i granen alltså.

"Började dejta."
Det är ju vad jag har försökt med redan.

Angående fula killar som har tjejer: ja jag vet, det är för att de har en bra personlighet. Vilket jag tyvärr inte har.
Men jag är nog inte jätteful.
Meh! Filosofiska frågor är väl visst att hänga i granen. Det känns som att du isf letar efter dom där ytliga typerna 🫤 Och dom är inget att hänga i granen.

Och som jag skrev tidigare. Var inte så hård mot dig själv.
Citera
2024-09-24, 09:19
  #101
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
När man slutar leta så dyker ingen upp...

Det svaret du är ute efter är att TS behöver arbeta på sin desperation, söker man desperat efter vem som helst så är man extremt oattraktiv för precis alla. Så första prioritet är att arbeta med sin självkänsla, känna att man är bra, att man duger och därefter kan man leta efter någon man faktiskt vill vara med.

Så mitt råd till TS är: lägg ner letandet ett tag, tag i ditt liv, se till att du hittar något som gör att du känner dig nöjd med dig själv. Arbeta på din hälsa/kondition / satsa på karriären / leta upp någon hobby/kurs eller något och bli bra på det. Sök hjälp om allt bara känns mörkt/omöjligt och arbeta uppåt därifrån. När du är nöjd med dig själv, då kan du återuppta sökandet efter någon att dela livet med då kommer det gå bättre.
Jag är väl tvärtom till desperat eftersom jag inte söker alls, eftersom jag har gett upp.
Som sagt så kan man aldrig göra rätt.
Att söka är fel, och att inte söka är fel också.

Att vara kräsen är fel, och att ta vem som helst är också fel.

Grejerna som du skriver låter bra på pappret men i verkligheten funkar/hjälper inget av det.
Det låter bra att säga: "jobba på din självkänsla!"
Men i verkligheten är det omöjligt att bygga upp en bra självkänsla.
Citera
2024-09-24, 09:20
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Det säger bara den som inte har några, för TS skulle lite Tren-testo kunna göra underverk både vad gäller självförtroende och att väcka damernas intresse.

Har gjort mitt i gymmet. Mycket bättre att lägga den energin på att jobba extra istället och få pengar till att investera.
Citera
2024-09-24, 09:20
  #103
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Förstår inte hur någon kan tro på det där.
Hur föddes den där myten egentligen.
Den föddes för att för i tiden där umgängeskretsar och enskilda personer inte kunde nyttja sig av Internet så var alternativen att man umgicks i person, vilket ofta medförde att en kompis av en kompis följde med och man träffade nytt folk på det sättet. Då det även inte fanns möjlighet för kvinnor att sitta med en dejtingapp där de kan välja och vraka mellan 100-tals perfekta män över hela staden och även utanför, så blev det helt enkelt så att man fick spela på den planen man hade runt omkring sig.

Kontentan är att "myten" antar att du har en umgängeskrets eller stöter på kvinnor titt som tätt, och att när du släpper desperationen av att träffa någon så blir det mer naturligt. Myten har betydligt mindre funktion idag och än mindre om man är i en sits där man inte stöter på kvinnor ofta.
Citera
2024-09-24, 09:21
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Det säger bara den som inte har några, för TS skulle lite Tren-testo kunna göra underverk både vad gäller självförtroende och att väcka damernas intresse.

Lite träning skadar inte men gym bro livet är slöseri med tid. Mycket bättre att lägga den energin på att jobba extra istället och få pengar till att investera.
Citera
2024-09-24, 09:23
  #105
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Har gjort mitt i gymmet. Mycket bättre att lägga den energin på att jobba extra istället och få pengar till att investera.
Det ena utesluter inte det andra, tvärtom så kan ts med både pengar och en god fysik och därmed ett bättre självförtroende öka sina möjligheter drastiskt.
Citera
2024-09-24, 09:25
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.

Och vad skall vi göra med den informationen ? Har du försökt se lite utanför dig själv ?
Har du försökt bjuda på dig själv för någon annans skull någon gång ?
Eller gör du bara saker för andra för att få bekräftelse själv och stärka ditt ego ?
Fundera lite över din egen roll i sociala sammanhang så har du nog svaret där.
Citera
2024-09-24, 09:26
  #107
Medlem
Karmans avatar
Börja jobba som säljare. Sen vet du hur du ska sälja in dig hos det motsatta könet!
Citera
2024-09-24, 09:26
  #108
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Läser i tråden en sak som förekommer då och då.
Det är att: en dag så kommer hon som en klar blixt från himlen!
Men hur stor är chansen när TS är mellan 30-40 år?
Snick snack. Många har sin bästa tid då. Jag själv till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in