Jag håller med journalisten John Pilger, att så kallade "
officiella sanningar är ofta kraftfulla illusioner".
Jag tror att det är kontroversiellt i samhället eftersom jag märker att det inte accepteras speciellt väl.
Det jag reagerat mot (förutom plandemin och det totalitära vaccinpasset), är "klimatförändringarna" som officiellt tydligen skall leda till ett "klimathot".
Jag brukar fråga människor runtom mig att VET du att det verkligen sker klimatförändringar som är så pass stora och negativa att ett hot mot klimatet är stundande? Nästan alla TROR, men ingen VET.
Det är därför massmedia bedriver propaganda kring klimatet eftersom det finns inga som helst vetenskapliga bevis på att koldioxid skulle orsaka något klimathot med den utsläppstakt vi har idag. En stor lögn kräver propaganda. Sanningen kan stå på egna ben.
Det är så att de flesta vill inte tänka själv, än mindre ändra sin världsbild. Den som ljuger först (massmedia) har en avgörande fördel, eftersom de formar världsbilden hos massor av människor. Sedan är det svårt att rucka på bilden eftersom den cementerats. Det beror på att hjärnan är lat hos de flesta.
Därför är det lättare att lura människor än att få de lurade att förstå att de blivit lurad.
Slutligen. Som jag skrivit tidigare, det finns absolut inga säkra vetenskapliga bevis på att koldioxid skulle orsaka något klimathot med den utsläppstakt vi har idag, utan tvärtom, koldioxid är livets gas. Utan koldioxid så dör i princip allt liv på jorden. Så när klimatsekten kämpar för noll koldioxid så bidrar de i oförstånd att utplåna allt liv på jorden. Grundläggande biologi då fotosyntesen ger upphov till nästan exakt allt liv på planeten (Tellus).
Citat:
Ursprungligen postat av
Gamsahaeyo
Ja. Att förintelsen är en bluff och att inga judar blev gasade till döds. Hitler var heller inte ond, utan ville endast rädda sitt land från judiska eliten.
Bra att du ifrågasatter det som inte skall få ifrågasättas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lyzza
Det gick inte hem på en fest att jag inte vaccinerat mig mot den senaste flugan. Va fn det nu hette.... äh, ni vet pandemin. Tre stora starka män glodde på mig som om jag bar på pesten och gick ifrån grillen där vi stod och tog vars öl.
Förresten har ingen i min familj tagit sprutan. Så vi har rent blod i ådrorna.
Din intuition sade kanske till dig att akta dig, mRNA-vaccinet betyder fara.
Jag gjorde samma beslut som du eftersom jag fattade direkt att allting var fejk och mycket ondskefullt.