2024-10-12, 18:01
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Hedarv var där som gäst till den person som var inbjuden. Har du problem med att processa detta på rätt vis? Det är inte arrangören (Åkesson) som bjudit in killen. Är det verligen så svårt att acceptera? Faller ditt bedrägliga narrativ då?

Det är så det går till i Sverige och i resten av världen. Att du aldrig blivid bjuden på någon formell tillställning förklarar antagligen saken, men du kan kanske i alla fall nicka som bekräftelse på att du förstått om du inte vill erkänna formellt att du inte hade en aning om vad du pratade om?

Obildade tölpar. Släpp det här nu. Han var inte bjuden.
https://www.vogue.co.uk/arts-and-lif...-one-etiquette
Börjar bli lite löjligt inse att ursäkten 1+1 är rent trams svårt att acceptera det hela verkar det som
Klara problem med att processa information uppenbarligen
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-12 kl. 18:04.
Citera
2024-10-12, 18:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Nej, jag behöver inte visa något. Det är Acta Publica som behöver visa vad dessa 88 personers "nära relation till en person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng" består av. Fattar du verkligen inte det här? Det smått fantastiska är att du inte inser hur patatetisk en "rapport" av det slaget är eller att rapporten inte har ett skit substans. Tomma påståenden. Du suger och sväljer hela satsen utan att ens fatta när jag påpekar att man inte redovisar ett endast dugg.

Tomma påståenden är viktiga i den här typen av retorik. Metoden är att lägga till något som om det vore sant och som andra ska förhålla sig till. I detta fall att Åkesson tycker att det är okej att en gängkriminell är på festen då den kriminelle bevisligen var där. Därmed kan man hävda att Åkesson ljuger när han säger att han inte visste. Blotta närvaron av en kriminell på fester vid några tillfällen visar att Åkesson accepterar en sådan person och tar aktiv del i att bjuda in denne.
Citera
2024-10-12, 18:09
Avstängd
Citat:
Jag förstår att du tror att "fakta" är det som står i Expo och Aftonbladet. Men nu ägnar vi oss åt fakta. Och fakta i det här fallet är att Hedarv inte var inbjuden. Fakta är att både Åkesson och Hedarv kategorisk förklarat att dom inte umgås, att dom inte känner varandra och att dom bara sagt "hej" till varandra. Fakta är också att det inte finns någonting som tyder på att dom skulle ljuga som saken. Att du och andra från vänstern "tror" att dom ljuger något du får spekulera i hur du vill, men det är inte "fakta" som du fått för dig. Släpp det här nu. Hedarv var inte inbjuden och är inte nära vän med Åkesson.

Varför pudlar Jimmie då i media hela veckan? "Vår" pitbull blev en Pudel 🐩 Var tragiskt att se denna ledare gå ner på knä och ta den i munnen offentligt
Nu känner jag nästan att jag lämnar dig som ett sådant där lördags luder. Slutat jobbet och kommer in på FB kanske i nästa vecka.
Men kolla gärna in Jimmies andra bekanta kriminella som kommit fram. Och du ska nog inte gissa människors partier. Det verkar inte vara din grej. Haha
Du behöver alltså inte svara på detta. Lika bra att förtydliga då du inte verkar ha de vassaste knivarna i lådan ❤️
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Börjar bli lite löjligt inse att ursäkten 1+1 är rent trams svårt att acceptera det hela verkar det som
Klara problem med att processa information uppenbarligen
Det verkar som du har insett att du hade fel nu. Välkommen till verkligheten. Hedarv var inte inbjuden, han var på brölloppet som gäst till den person som var inbjuden. Släpp det här nu.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det är fullt möjligt, ja. Kanske redan nästa år när han suttit i 20 år, vilket är väldigt lång tid som partiledare.
Om JÅ inte redan har avgått innan riksdagsvalet 2026 så gör han definitivt det då. Detta eftersom SD (av uppenbara skäl) inte kommer att hamna i regeringen då heller, och i det läget har JÅ redan lovat att SD ska gå i opposition. Då är det läge för en nystart med en ny partiledare med ny omgivning. Det blir en slutgiltig sorti för herrar Åkesson, Jomshof och Karlsson! (Kom ihåg var ni läste det först!)
Precis. En MC-klubb tar över och de nazister eller Afs-are som finns i partiet kommer att få hembesök med frågan om de verkligen tycker sig vara värda sin fullmäktigeplats.
Citera
2024-10-12, 18:10
Medlem
Citat:
Personer från extremvänstern (inte minst dom som gillar våld) har varit verksamma i mer än 20 år innan dom bildade Acta Publica. Du kanske upplever att du har problem med svenska språket, men jag tycker SFI gjort ett bra jobb i ditt fall. Personen ifråga har inte blivit inbjuden. Kan du inte släppa det här nu?
Ska JAG släppa?? Det var ju du som började fråga efter hjälp från mig, 10 sidor bakåt, för att tolka rapporten??
Vill du jag ska sluta svara så sluta fortsätta att fråga då.

Så, Acta Publica är en vänster-extrem politiskt motiverad anti-demokratisk organisation, med främsta syfte att sänka Sverigedemokraterna som parti? Då måste man ju säga dom gör ett otroligt dåligt jobb isf.

Du har i alla fall nästan ensam lyckats lyfta den här tråden, från 5e platsen på Flashbacks mest aktiva tråd, till 2a platsen, på bara några timmar. Gissar att JÅ känner sig väldigt smickrad över all exponering du ger honom i det här
Citat:
Det jag efterlyser är vilken koppling dessa 88 personer har till kriminella MC-gäng.
Eh jaha? Så du fortsätter fråga mig om hjälp ändå nu???

Ok, ok. I vilken form vill du ha dom uppgifterna i? Beskriv gärna detaljerat hur det ska gå till, i praktiken, och vad syftet för det är?
Eftersom alla enskilda fall är totalt olika varandra, så vill du alltså ha .. typ samtliga omständigheter och detaljer redovisade i skriftlig form (på ett papper som vem som helst kunnat kratta ihop från fantasin), gällande samtliga fall, totalt gissningsvis 100,000 sidor?
Senast redigerad av Robbinist 2024-10-12 kl. 18:14.
Citera
2024-10-12, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Varför pudlar Jimmie då i media hela veckan? "Vår" pitbull blev en Pudel 🐩 Var tragiskt att se denna ledare gå ner på knä och ta den i munnen offentligt
Nu känner jag nästan att jag lämnar dig som ett sådant där lördags luder. Slutat jobbet och kommer in på FB kanske i nästa vecka.
Men kolla gärna in Jimmies andra bekanta kriminella som kommit fram. Och du ska nog inte gissa människors partier. Det verkar inte vara din grej. Haha
Du behöver alltså inte svara på detta. Lika bra att förtydliga då du inte verkar ha de vassaste knivarna i lådan ❤️
Så vi är äntligen överens om att Åkesson inte bjudit in personen. Att det skall behöva ta så lång tid för er att fatta att om man är på en tillställning som +1 så är man inte inbjuden, man är där som gäst till den person som var inbjuden? Skönt att vi äntligen är där så du kan släppa det här.
Citera
2024-10-12, 18:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Du har i alla fall nästan ensam lyckats lyfta den här tråden, från 5e platsen på Flashbacks mest aktiva tråd, till 2a platsen, på bara några timmar. Gissar att JÅ känner sig väldigt smickrad nu
Eh jaha? Så du fortsätter fråga mig om hjälp ändå nu???

Ok, ok. I vilken form vill du ha dom uppgifterna i? Beskriv gärna detaljerat hur det ska gå till, i praktiken, och vad syftet för det är?
Det allra enklaste hade varit att Acta Publica skrivit i rapportern vilken koppling dom respektive personerna hade till MC-gäng. Men uppenbarligen vill man inte redogöra det. "Rapporten" framstår närmast som en bloggpost tagen ur en Wordpress-publikation på yttersta vänsterkanten. Rent spekulativt trams. Fattar du verkligen inte det?
Citera
2024-10-12, 18:17
Citat:
Det verkar som du har insett att du hade fel nu. Välkommen till verkligheten. Hedarv var inte inbjuden, han var på brölloppet som gäst till den person som var inbjuden. Släpp det här nu.

Du kan ju inte bara vara lite vanligt dum i huvudet utan du måste ju vara fullständigt riktigt komplett idiot i huvudet?'
Han var ju bjuden som +1 hur JÄVLA svårt skall du ha för att ta in det i din autistiska hjärna. Vi har förklarat detta för dig konstant hela dagen men lik förbannat upprepar du dig som en dålig skiva.
Hedarv var bjuden och han har varit bjuden till Åkesson vid andra tillfällen så långt bak som 2016.
Dessutom har Hedarv suttit i SD kommunfullmäktige så du tror fortfarande inte Åkesson visste om detta?

Dessutom kände Säpo till det, Men som jag sade samma dag som det kom ut så är det inte Säpo s jobb utan deras jobb är Åkesson säkerhet!!
Men de tyckte nog också att det var väldigt olämpligt att BJUDA.. ja BJUDA in Hedarv till bröllopet.

Läs detta nu igen och var sedan vänlig och håll käften för vi har förklarat detta för dig om och om igen.

Det är DU som skall släppa det här nu och acceptera Hedarv VAR bjuden och han och Åkesson har varit bundisar så långt bak i tiden som 2016!!! Då han varit på Åkessons högst intima fester (läs glitterfesten).

HEDARV VAR BJUDEN SOM 1+
Citera
2024-10-12, 18:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
...och du tror att Åkesson utgick från att den här tjejen skulle ta med sig sitt ex Mattias Karlsson?
Kom in i verkligheten nu. Åkesson hade full koll men trodde han skulle komma undan genom att bara ge listan med de som fått inbjudan till SÄPO. Att han sedan spelar oförstående som vanligt ju bara ett modus operandi för honom.
Citera
2024-10-12, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Det är DU som skall släppa det här nu och acceptera Hedarv VAR bjuden och han och Åkesson har varit bundisar så långt bak i tiden som 2016!!! Då han varit på Åkessons högst intima fester (läs glitterfesten).

HEDARV VAR BJUDEN SOM 1+
Nej, Hedarv var inte bjuden, han var där som gäst till en person var bjuden. Om jag säger så här då för att du skall fatta: Om Eva Boll + 1 var inbjuden till Åkessons bröllop, hade då Anders Grus blivit insläppt om han dykt upp i dörren och sagt (jag är inbjuden som +1 till Eva Boll)? Hedarv var inte bjuden. Släpp det här nu.
Citera
2024-10-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Folk som säger att Hedarvs inte är dömd för något allvarligt, hur tänker ni?

Var Gambino en hedersam kille? Gambino som ledde Gambino-familjen, en av de fem stora maffiafamiljerna i New York, under flera decennier, lyckades undvika allvarliga åtal under hela sin karriär. Han styrde sitt imperium med en låg profil och kunde undvika rättsliga konsekvenser genom sin strategi att hålla sig borta från offentliga konfrontationer och rättsliga utredningar. Trots hans inflytande över organiserad brottslighet i USA åtalades han aldrig formellt för några större brott.

Citat:
Jag förstår att du tror att "fakta" är det som står i Expo och Aftonbladet. Men nu ägnar vi oss åt fakta. Och fakta i det här fallet är att Hedarv inte var inbjuden. Fakta är att både Åkesson och Hedarv kategorisk förklarat att dom inte umgås, att dom inte känner varandra och att dom bara sagt "hej" till varandra. Fakta är också att det inte finns någonting som tyder på att dom skulle ljuga som saken. Att du och andra från vänstern "tror" att dom ljuger något du får spekulera i hur du vill, men det är inte "fakta" som du fått för dig. Släpp det här nu. Hedarv var inte inbjuden och är inte nära vän med Åkesson.
Lite märkligt då att Hedarv har personligen varit inbjuden både till ”glitterfest” och surströmmingsskiva hos JÅ? Ända sedan 2016. Det är ju möjligt att JÅ inte pratar med sina inbjudna gäster, men jag tror sanningen är att det är två personer här som har allt att vinna på att spela ned sin vänskap…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in