Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
P Kraken kan du kpa Monero.

Varfr vill du kpa krypto med swish?

Nja kndes bara smidigt! Men antar man kan betala med kort p kraken?
Citera
2024-07-29, 12:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londononthetrack
Nja kndes bara smidigt! Men antar man kan betala med kort p kraken?
Ja. Och om du r ute efter anonymitet s r ju sjlva valutan anonym s att du behver skicka in bild p ID (som jag tror man behver gra p Kraken) pverkar ju inte anonymiteten srskilt mycket. Jag kper (lagliga saker tro det eller ej) p darknet som jag kr Kraken till Cake wallet och sen till darknet.
Citera
2024-07-29, 19:27
Medlem
DaddyCool64s avatar
Citat:
Ja. Och om du r ute efter anonymitet s r ju sjlva valutan anonym s att du behver skicka in bild p ID (som jag tror man behver gra p Kraken) pverkar ju inte anonymiteten srskilt mycket. Jag kper (lagliga saker tro det eller ej) p darknet som jag kr Kraken till Cake wallet och sen till darknet.

ven om valutan r "annonym" s ser Kraken alla transaktioner som sker p deras platform, skickar du Monero frn deras platform till en address utanfr s vet dom vilken address som du skickade till.

Det r drfr du alltid frst mste skicka till en cold wallet innan du skickar vidare. Vart du sedan frn din cold wallet vljer att skicka vidare till kan dom inte se.
Citera
2024-07-30, 23:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
ven om valutan r "annonym" s ser Kraken alla transaktioner som sker p deras platform, skickar du Monero frn deras platform till en address utanfr s vet dom vilken address som du skickade till.

Det r drfr du alltid frst mste skicka till en cold wallet innan du skickar vidare. Vart du sedan frn din cold wallet vljer att skicka vidare till kan dom inte se.
Varfr skulle Kraken bry sig om jag skickar till exempelvis cake wallet? Vad ska de gra med den informationen? Att skicka direkt till darknet r dumt och ja kanske extra skert att skicka till en cold wallet men bara en annan plnbok frst borde vara skert nog.
Citera
2024-08-03, 21:34
Medlem
Citat:
Varfr skulle Kraken bry sig om jag skickar till exempelvis cake wallet? Vad ska de gra med den informationen? Att skicka direkt till darknet r dumt och ja kanske extra skert att skicka till en cold wallet men bara en annan plnbok frst borde vara skert nog.

Ska du ver till darknet med XMR rcker du mellanlandar dem ngonstans. Den enda transaktionen som "syns" r adressen du skickar till, och det beror enbart p att Kraken vet vilken adress du matat in. Det kommer inte synas i blockchain som r fallet med t.ex. BTC. S det r fr Krakens skull det kan vara bra att mellanlanda, inte fr att XMR gr att "spra".
Citera
2024-10-01, 21:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Monero r giftig att befatta sig med som ett fretag som frsker se serisa ut. Lite det jag frskt ptala hela tiden.
Frdelarna att ha den p sin exchange r vldigt sm jmfrt med nackdelarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Precis vad jag frskt gra alla XMR fresprkare uppmrksamma p. Det finns inget stort use case fr ngot som samhllet anser vara giftigt att ta i.

Monero r som kryptovrldens DC++
Bitcoin r Spotify.

Som sagt...
(FB) Kraken slutar med Monero (XMR)
Citera
2024-10-01, 21:19
Medlem
Tragiskt. Fr backa tillbaka till fysiska kontanter igen.
Citera
2024-10-07, 12:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Var kper man Monero nu d? Jag kpte p mig en del BTC p Kraken som jag hoppas hinner vxa en del fram tills slutet av mnaden och sen vxla till Monero innan sista oktober och sen skicka det vidare till cake wallet. Problemet med den idn r ju att Monero antagligen strtdyker i vrde i slutet av oktober och r inget jag ska kpa med Monero nu. Men om ett halvr kanske jag behver Monero. Hur gr man d? Jag har dlig koll utanfr de strre exchanges som finns.
Citera
2024-10-08, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m020d024
Tragiskt. Fr backa tillbaka till fysiska kontanter igen.

Japp, som alla andra som trodde Monero skulle vara "The shit" s gr dom till andra medel.
Citera
2024-10-08, 11:05
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Var kper man Monero nu d? Jag kpte p mig en del BTC p Kraken som jag hoppas hinner vxa en del fram tills slutet av mnaden och sen vxla till Monero innan sista oktober och sen skicka det vidare till cake wallet. Problemet med den idn r ju att Monero antagligen strtdyker i vrde i slutet av oktober och r inget jag ska kpa med Monero nu. Men om ett halvr kanske jag behver Monero. Hur gr man d? Jag har dlig koll utanfr de strre exchanges som finns.

Haveno, decentraliserad P2P-marknad. Knns lite lskigt att handla med privatpersoner tycker jag. Har inte testat nn affr n. Men generellt r ju folk plitliga och det finns "arbitrators" som kan lsa ev konflikter. Det funkar ju bra p darknetmarknader.
Citera
2024-10-08, 13:37
Medlem
Fungerar inte KuCoin? eller swap p atomic wallet? (Har inte testat)
Citera
2024-10-23, 13:33
Medlem
Citat:

Finns ju massa olika swapsidor som uniswap och liknande dr du kan vxla bitcoin mot monero.
ven metamask och exodus har ju swap funktion inbyggd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in