Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-04, 07:46
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stbckhblm
Äh, det fixar man med lite rökelse och en schman som håller trumsession.

Det var iofs upprörande med Plötzes vissna cannabis, men det kommer man över.

Tror det är dåligt med bra internet? Då går det inte
Hur var det upprörande för dig och hur löser du det med lite rökelse, etc?
Känner du någon tillräknelig schman (sic!)?
Citera
2024-09-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Om de inte är tillåtna, hur kom det sig då att L. Bladh (rip!) flitigt begagnade sig av sådana, som intagen här och där?

Försökte forska lite i detta nu. Det verkar som om det skiljer sig åt mellan olika inrättningar/avdelningar beroende på vilken säkerhetsklassning som gäller. Jag har tyvärr inte hittat någon uppgift om säkerhetsklassning på Mörtens avdelning.

”På avdelningar med säkerhetsklass ett och två är det förbjudet för patienter att ha egna mobiltelefoner eller datorer. Det här bestämde riksdagen år 2014.

På avdelningar med säkerhetsklass tre, med en godtagbar säkerhet, ska patienter ha rätt till egna mobiler och datorer med internet. Men det är inte tillåtet med kamera i mobiltelefonen eller datorn. Det här är för att ingen ska kunna fotografera dig och ”hänga ut dig” på nätet.”

https://www.riksforeningenpar.se/reg...kiljer-sig-at/
Senast redigerad av Mirko.Kostelic 2024-09-04 kl. 16:54.
Citera
2024-09-22, 08:26
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maffewendin
Ingen som vet var han faktiskt sitter?

Karolinska Sjukhuset
M4 Huset, plan 6 Avd.M66
14186 Huddinge

Tel 0812349471

Visst var du och dina kompisar lite sugna på att ta kontakt med honom? Isåfall bör ni kontakta avdelningen så får de kolla med honom om han vill ha besök. Om det är tillåtet med besök på den avdelningen förstås.

Det vore intressant med en rapport om hur han har det.
Senast redigerad av Sonny00 2024-09-22 kl. 08:29.
Citera
2024-10-28, 09:47
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Försökte forska lite i detta nu. Det verkar som om det skiljer sig åt mellan olika inrättningar/avdelningar beroende på vilken säkerhetsklassning som gäller. Jag har tyvärr inte hittat någon uppgift om säkerhetsklassning på Mörtens avdelning.

”På avdelningar med säkerhetsklass ett och två är det förbjudet för patienter att ha egna mobiltelefoner eller datorer. Det här bestämde riksdagen år 2014.

På avdelningar med säkerhetsklass tre, med en godtagbar säkerhet, ska patienter ha rätt till egna mobiler och datorer med internet. Men det är inte tillåtet med kamera i mobiltelefonen eller datorn. Det här är för att ingen ska kunna fotografera dig och ”hänga ut dig” på nätet.”

https://www.riksforeningenpar.se/reg...kiljer-sig-at/

Oj, så det skiljer sig åt!? Kunde någon ens ha föreställt sig ett sådant scenario?
Fast han befinner sig väl inte i ett "regelrätt" fängelse?
Innebär säkerhetsklass tre alltså tänkt lägre eller högre säkerhet, än de övriga två?
Säkerhet för vem, mer exakt?
Citera
2024-10-28, 10:49
Medlem
Messerschmitts avatar
Nu är han inte längre folkbokförd på Rättspsyk utan saknar folkbokföringsadress helt och hållet enligt Ratsit. Är han kanske utskriven och har återgått till tillvaron som hemlös? Spänningen är olidlig.
Citera
2024-10-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Nu är han inte längre folkbokförd på Rättspsyk utan saknar folkbokföringsadress helt och hållet enligt Ratsit. Är han kanske utskriven och har återgått till tillvaron som hemlös? Spänningen är olidlig.

Inte riktigt.
Citera
2024-10-28, 12:53
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Inte riktigt.

OK! Vet du något?
Citera
2024-10-28, 13:47
Medlem
Ja att spekulera kring en tysk luffare är aningen intressantare än stirra på torkad färg på väggen.
Citera
2024-10-28, 13:50
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ja att spekulera kring en tysk luffare är aningen intressantare än stirra på torkad färg på väggen.

Då tycker jag att du ska sprida dina visdomsord i en annan tråd.
Citera
2024-10-29, 23:06
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Jag spekulerar hellre kring en tysk luffare än ser på färg när färg torkar .
Är han kvar i Sverige finns det någon som har fakta?
Citera
2024-10-30, 00:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Inte riktigt.

Jo!

Mört-Bert tittade väl på den här tråden någon gång.
När lägger du upp en ny video på YouTube Bert?
Jag antar att du har ett och annat att berätta?
Träffade du några pedofiler på rättspsyk?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-10-30 kl. 00:28.
Citera
2024-11-01, 22:59
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Då tycker jag att du ska sprida dina visdomsord i en annan tråd.
Tack för att du anser mitt ord vara visdom, men vill du fortsätta följa mig så blir det i den här tråden.

Något nytt om Mörten, jag funderar lite över grabbarna från en skola som träffade mörten om dom har haft kontakt med honom nyligen?

Oj kan inte riktig släpa att du tar dig tid att läsa mina visdomsord söker du fler så är jag övertygad om att Peter kan ge dig goda råd hur du skall förhålla dig här i livet i förhållande till medmänniskor för att få respekt. Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in