2024-11-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Jag undviker henne mycket....men jag har bara .plötsligt insett hur jävla elak hon är...hon får massor av hjälp av grannar..pga av att hon knappt klarar av att fixa saker

Stanna inte vid att undvika henne mkt, undvik henne helt. Vill hon vara elak får hon vara det själv liksom.
Citera
2024-11-04, 16:21
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Hög igenkänning på detta. Det finns människor som vill göra sig intressanta, ha något spännande att berätta. Jobbigt att lyssna på allt negativt de berättar om andra.
Ett sätt att få tyst på dem är att lite stillsamt fråga ”känner du inga trevliga grannar” eller ”brukar du prata illa om mig också”

Människor med låg självkänsla har ofta ett behov av att prata skit om andra med andra.
Citera
2024-11-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Människor med låg självkänsla har ofta ett behov av att prata skit om andra med andra.
Tyvärr har nog rätt i det.
Citera
2024-11-04, 17:32
Medlem
Lyzzas avatar
Nästa gång hon kommer och vill ha hjälp så bara säg:

- Nu får du ingen mer hjälp av mig för jag har hört att du pratar skit om mig bakom min rygg.

Börjar hon protestera och säger:

- Vem har sagt det?

Så svara:

- Jasså har du pratat med så många att du inte ens kan hålla reda på vem du sagt det till?

- Fy faan för skvallerkärringar.

Du ska se att hon dryper av omgående. Och sen går hon hem och funderar på vem som angett henne.
Citera
2024-11-04, 17:55
Medlem
Bjud in grannarna på fika så du kan få reda på om och vad hon skvallrar om dig.
Skit i att hjälpa henne mer.
Citera
2024-11-04, 18:32
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Denna nån behöver kanske vara du. Du kan också säga ”om man inte har trevliga saker att säga om andra så tycker jag att man ska vara tyst”. Lite elakt kanske, men det är tydligt vad du menar.

Det är inte alls elakt, snarare hjälpsamt skulle jag säga.

Förtal drabbar den omtalade, den tilltalade och den talande. Så man kan gott ta sig rätten att be en skvallerkärring hålla käften, med ord man själv väljer...
Citera
2024-11-04, 19:30
Medlem
Hon försöker skapa en relation till dig via skvaller och något ni har gemensamt.

Du kan ju säga att det inte känns bra för dig att prata om andra grannar när de inte hör vad som sägs och ta upp något annat samtalsämne.
Citera
2024-11-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Försöker undvika henne .men ibland behöver hon hjälp med allt möjligt
Säg nej.
Citera
2024-11-04, 19:38
Moderator
pbos avatar
Grannar brukar diskuteras i bodtadsforumet.

Relationer och samlevnad --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2024-11-04, 19:45
Medlem
zombie-nations avatar
Min nya granne knackade på och undrade om ljud kom från min t ex dunsar och barnskrik. Jag sa nej och att det just nu inte bor många här. Vi gick upp till honom men det var helt tyst. Mitt hjärta sjönk lite för jag hade en granne under innan som hotade mig för att han tyckte att jag drog omkring möbler om natten. Denna granne trodde likadant. Men när vi pratat så fattade han att det inte var jag, delvis för att jag inte varit hemma. Är ändå lite rädd att han ska ändra sig och skylla på mig.

Jag gör inga ljud, men lämnar jag lägenheten slutar de, och jag hör dem inte själv.

Han sa att han var jättekänslig för ljud. Jag sa herregud, här som är så lyhört. Jag berättade dock vad han kunde förvänta sig av mig.

Jag har inte lyssnat efter ljud men den natten gjorde jag det, och det kom tre dunsar som lät som från hans lägenhet, bara att han bor ensam och dunsarna kom i rask följd från olika rum.

Iallafall, när jag var uppe hos honom så pratade vi om ljuden och tänkte på vad det kunde vara, pratade lite om hyresvärden, men sedan började han berätta om sitt personliga liv och ville inte sluta. Efter ett tag så sa jag att jag måste gå hem. Han verkade inte glad. Han är inte fientlig som förra grannen, men jag nojar ändå. Typ om han blev arg för att jag avbröt och gick, eller om han börjar tro att jag stör. Ändå bra att han pratade med mig och inte gick till hyresvärden. Han verkade vara en ångestpatient, han sa att han sov med fläkten på för att inte höra andra ljud, han utstrålade inte mental hälsa.

Smyger nu omkring igen, men det verkar ju inte göra nytta om konstiga ljud hörs, t ex när jag inte är hemma eller sover. Ska jag be honom spela in om det låter igen?
Citera
2024-11-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Säg nej.

TS är väl rädd att hon ska börja skvallra om TS ifall TS säger nej...
Citera
2024-11-04, 20:28
Medlem
Såna där intorkade kärringdjävular finns överallt. Hade en som trodde sig veta allt om alla i området där jag bodde innan. Sög sig dessutom fast som en blodigel med sitt pladder så fort man passerade. Efter något år började jag bara titta förbi henne när hon kom, låtsas att hon inte fanns och fortsätta gå när kärringen satte igång. Det funkade ta mig fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in