Citat:
Ursprungligen postat av
löl
Ser p MSM nu hur de brjat leta vems fel det r.
Latinos och svarta mn rstade runt 45% p Trump. Det gr inte att skylla p dem fr d r de rasister.
Vita kvinnor var det 52% och dr gr det inte heller.
Eller att det r Bidens fel.
Slutligen att det r fr att Kamala r frgad kvinna.
Men oj oj vad de frsker hitta vinklar p varfr dessa grupper rstande p Trump.
Hrde en sga uneducated people 🤣
Det kommer nog bli rasist angrepp nd till slut. Fr de mste hitta vems fel det r
Vilken cirkus
Japp reportern p SvD str med hakan i golvet nr svarta mn sger fel saker. Det r kul fr eftersom de r svarta kan inte pk-journalisterna skriva svavelosande hatartiklar om patriarkatet och vita mn som ter ktt:
De menar att en kvinna inte klarar av jobbet som president d hon anses vara knslostyrd. Eller att det r fr tidigt att lta en kvinna bli verbeflhavare och bestmma om att avfyra krnvapen.
Vi vill ha en alfahanne som ledare fr landet. En man som blir skjuten i rat men reser sig och fortstter att kmpa. Det r Amerika, sger 28-rige lagerarbetaren Corey Cambell som sitter och fr hret trimmat.
Ojooj inte bra. Reportern fr lite panik och bestmmer sig fr att ljuga s de skall sga ngot dligt om Trump:
Hur ser du p Trumps uttalanden som klassas som rasistiska och kvinnofientliga?
De spelar ingen roll. Trump kan sga vad han vill i Amerika bara fr att han r Trump.
En man med lnga dreadlocks som vntar p klippning i lderstolen bredvid, 29-rige bartendern Armand, nickar instmmande.
Jag bryr mig inte om Trump syn p ras. Jag vljer inte en president fr hans moral. Han kan sga nigger till mig och jag bryr mig inte, bara han fixar landet och frbjuder aborter, sger han.
Lika viktigt r skatterna, tillgger Armand som jobbar p en bar i Atlanta. Srskilt skatten p dricks, menar han. Trump har sagt att han tnker avskaffa skatten p dricks, vilket anses srskilt attraktivt fr mnga svarta som jobbar inom servicenring.
https://www.svd.se/a/o319LV/jag-vill...om-styr-landet
S enkelt kan det vara. De skiter i om Trump r rasist. Kanske fr att de vet att han inte ens r det. Han har aldrig sagt ngot nedsttande om afroamerikaner. Reportern ljuger fr den hon intervjuar.
Undrar hur det hr skall landa om gammelmedia nu ven skall brja peka finger t svarta amerikaner i fyra r. De kommer vl vinkla det i stil med att de r de vita mnnens fel och socioekonomiska faktorer.