Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-08, 16:10
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Mjligen borde Trump anstndigtvis frklarat sig besegrad, men p lngre sikt och med tanke p det hr valet var det frmodligen rtt strategiskt att hvda fusk och stta hrt mot hrt. Aldrig vika sig fr kritiken och medge fel utan alltid attackera om man blir attackerad.

Strategiskt fr honom personligen, ja.

Demokraterna borde ha struntat i att tala Trump fr allt mjligt. Det gjorde att han var tvungen att stlla upp fr omval vid 78 rs lder. Strategiskt var det en miss av Dems.
Citera
2024-11-08, 16:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Nej vi har redan haft en lnk om Pennsylvania .
Amish folket hll p att bli trakasserad fr att jaga bort dem frn sina jordbruk
De f strsta aktre accepterar inte andra p marknaden n sig sjlva .
Drfr rstade 180 000 Amish folk fr frsta gng och de rstade p Trump
Det frklaras hr

https://www.youtube.com/watch?v=eNbDbaF9Hvc

Det finns inte 180k amisher i Pennsylvania. Och det ndrar inte faktumet att islamisterna brjade hjlpa Trump s fort de fattade att Harris inte skulle vinna. Islamisterna i Pennsylvania fick order att rsta Trump.
Citera
2024-11-08, 16:14
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
ven om de inte r uttalat mot wokekulturen s r det nog mnga av dem som rstade mot Harris snarare n fr Trump som grna ser att den skiten minskar i betydelse. Det var knappast en dealbreaker fr att rsta p Trump, att han (eventuellt) bromsar in p woke och underlivspolitiken. Mnga drar nog en lttnadens suck om de slipper ltsas att man kan vlja kn, att det finns 100 kn eller att en man kan fda barn.

Det hller jag med om. Men woke i Sverige r fortfarande starkt.
Citera
2024-11-08, 16:25
Medlem
Citat:
En stor seger fr demokratin i vrlden generellt att lawfare inte lnade sig som ett stt att stoppa en populr kandidat.

Japp, det finns en uppfattning om att ett folkligt std kan ses som en reaktion p upplevda politiskt motiverade rttsprocesser samtidigt som detta vcker frgor om rttsstatens integritet och hur juridiska frgor pverkar politiken.
Citera
2024-11-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit

ven i USA naturligtvis men toppen r nog ndd. Det kommer avta nu p bda sidor Atlanten. Oerhrt f p vnstersidan ser dessa frgor som avgrande nr de gr till valurnan. De flesta vet att det egentligen bara finns tv kn men har accepterat att ltsas att s inte r fallet fr att de ogillar hgerpolitik av andra skl.
Citera
2024-11-08, 16:31
Medlem
MyJustices avatar
Korrupta mnniskor har mrka dagar framfr sig ..
https://x.com/SpartaJustice/status/1854659468765626764
Citera
2024-11-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit

Citat:
ven i USA naturligtvis men toppen r nog ndd. Det kommer avta nu p bda sidor Atlanten. Oerhrt f p vnstersidan ser dessa frgor som avgrande nr de gr till valurnan. De flesta vet att det egentligen bara finns tv kn men har accepterat att ltsas att s inte r fallet fr att de ogillar hgerpolitik av andra skl.
Woke i Sverige r som vardaglig antyder, inte starkt i Sverige.

Media ger en bild men verkligheten bland vanligt folk r ngot helt annat.

Woke har inte ftt ngon strre slagkraft p universiteteten i Sverige utan det r fortfarande prglat av vanlig jmstlldhet och ett vetenskapligt frhllningsstt i frgor.

Aldrig hrt talas om konflikter dr arbetare krver att de ska bli tilltalade efter ett visst pronomen utan folk anvnder de namn som de jurdisk stt heter och r anstllda som.

Knns mer som att det blivit ngon grej p ett ftal frskolor och skolor runt om i Stockholm.
Dr samma sak hade lsts med att lrare tilltar eleven med namnet som de r inskrivna som.
Citera
2024-11-08, 17:19
Medlem
Citat:
S du tror p fullt allvar att nu kommer Putler med kavalleriet och snart fr du bara dricka vodka och titta p Russia Today? P fullt allvar?

Det r din dubbel standard! Det r ok fr ukraina att ge upp mark fr fred. Men inte sverige.
Citera
2024-11-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Det r din dubbel standard! Det r ok fr ukraina att ge upp mark fr fred. Men inte sverige.

Vi kan ge bort Gotland tycker jag om vi ska ge bort ngot
Citera
2024-11-08, 17:24
Citat:
Jo jag menar att en eskalering av Ukrainakonflikten r det enda scenario dr Sverige skulle kunna hamna i fara. Det extremt osannolika scenariot att Putte anfaller Natolandet Sverige (finns andra krnvapenmakter n USA), dessutom) bygger ju p att han frst sopat rent Ukraina med lite krigskassa kvar att satsa p att ta verja vad? Jrnmalmsbrytningen i Kiruna?

Fr att komma s lngt mste han allts frst genomfra sin omjliga seger. S om han d i ett svagt gonblick trycker p rda knappen lr han vara helt bindgalen s de missilerna skulle vl flyga t alla hll. Du kan kallt rkna med att USA, srskilt under Trump, knappast kommer avst frn att sl tillbaka. Poff! Inget Ryssland.

S tnkte jag. Sannolikheten r vl i stil med 0,0000001. Men strre n att Putte pltsligt samlar ihop vapnen i Ukraina och brjar marschera mot Sverige.

S det jag menar r att de som gr runt och tror att Trumptillsttningen reellt betyder att Putin skall anfalla Norden, de r rejlt vilseledda och uppskrmda helt i ondan. Det kommer inte att hnda.

Nr Trump vann frra gngen satt numera avlidne Olle Wstberg i SVTs valvaka och sade att nu skulle Putin ta ver stersjn. F verkar minnas detta men jag minns att jag tnkte att det lt extremt osannolikt och s var det ju. ven den gngen.

Tja, vad har Ukraina som inte vi har? Vi har ett bttre lge lngre t vst om han vill utka territorium, och det hade varit en ideologisk seger infr sitt folk d Sverige stuckit ut hakan som bst i vrlden p mnskliga rttigheter i mnga r
Citera
2024-11-08, 17:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Japp reportern p SvD str med hakan i golvet nr svarta mn sger fel saker. Det r kul fr eftersom de r svarta kan inte pk-journalisterna skriva svavelosande hatartiklar om patriarkatet och vita mn som ter ktt:
De menar att en kvinna inte klarar av jobbet som president d hon anses vara knslostyrd. Eller att det r fr tidigt att lta en kvinna bli verbeflhavare och bestmma om att avfyra krnvapen.

Vi vill ha en alfahanne som ledare fr landet. En man som blir skjuten i rat men reser sig och fortstter att kmpa. Det r Amerika, sger 28-rige lagerarbetaren Corey Cambell som sitter och fr hret trimmat.
Ojooj inte bra. Reportern fr lite panik och bestmmer sig fr att ljuga s de skall sga ngot dligt om Trump:
Hur ser du p Trumps uttalanden som klassas som rasistiska och kvinnofientliga?

De spelar ingen roll. Trump kan sga vad han vill i Amerika bara fr att han r Trump.

En man med lnga dreadlocks som vntar p klippning i lderstolen bredvid, 29-rige bartendern Armand, nickar instmmande.

Jag bryr mig inte om Trump syn p ras. Jag vljer inte en president fr hans moral. Han kan sga nigger till mig och jag bryr mig inte, bara han fixar landet och frbjuder aborter, sger han.

Lika viktigt r skatterna, tillgger Armand som jobbar p en bar i Atlanta. Srskilt skatten p dricks, menar han. Trump har sagt att han tnker avskaffa skatten p dricks, vilket anses srskilt attraktivt fr mnga svarta som jobbar inom servicenring.
https://www.svd.se/a/o319LV/jag-vill...om-styr-landet

S enkelt kan det vara. De skiter i om Trump r rasist. Kanske fr att de vet att han inte ens r det. Han har aldrig sagt ngot nedsttande om afroamerikaner. Reportern ljuger fr den hon intervjuar.

Undrar hur det hr skall landa om gammelmedia nu ven skall brja peka finger t svarta amerikaner i fyra r. De kommer vl vinkla det i stil med att de r de vita mnnens fel och socioekonomiska faktorer.
Svarta och Latinos r bara outbildade om de rstar p Trump enligt msm.
Citera
2024-11-08, 17:41
Medlem
enfindams avatar
Man frgar sig hur hela hbtq rrelsen i USA kommer att pverkas av det hr valet, det blir spnnande att flja. Det blir helt klart ett tuffare USA fr kvinnor, minoritetsgrupper och illegala invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in