Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-14, 02:04
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Maxim och Alva var ju på Gränslandet samtidigt, när deras lag skickades dit efter den första Robinson-tävlingen så Ramia menade att dessa två kanske var nära vänner sedan dess.

Såklart. Helt glömt bort det
Citera
2024-11-14, 03:14
Medlem
Kan inte produktionen ta bort urnorna. De kan ju hur lätt som helst styra dessa, tex nu kunde alla vara blodshämnd för de vill ha duellerna till sammanslagningen tex.

Värdelös moment.
Citera
2024-11-14, 06:17
Medlem
Citat:
Tre ormar i Syd tog sig till sammanslagningen med varsin immunitet.

Undrar om Ali förstod att Monireh röstade på Ramia.

En av ormarna gjorde det dessutom genom en ormtävling, Victor.
Citera
2024-11-14, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Kan inte produktionen ta bort urnorna. De kan ju hur lätt som helst styra dessa, tex nu kunde alla vara blodshämnd för de vill ha duellerna till sammanslagningen tex.

Värdelös moment.

Jag tycker att urnorna är intressanta, de gör att det inte är över förrän det är över.
Citera
2024-11-14, 06:46
Medlem
Kan någon sammanfatta torsdagens avsnitt? Kom Alva in? Vem skickade hon isf? Vem åkte ut i örådet?
Citera
2024-11-14, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelfyra
Kan någon sammanfatta torsdagens avsnitt? Kom Alva in? Vem skickade hon isf? Vem åkte ut i örådet?

Nej, Alva fick åka tillbaka till Gränslandet. Victor vann immuniteten och Ida hittade en immunitet. Eftersom Maxim skulle ta Oliver vid en eventuell duell så övertygade Oliver resten att ändra sina röster mot Ramia istället.

Lag Nord skickade Monira och Ali till Örådet, det stod mellan om de ville rädda Oliver eller lägga varsin röst på Maxim. De kom överens om att lägga rösterna på Maxim, men inne i rummet körde Monira eget race och skrev Ramia. Oavsett Monieras röst så hade Ramia flest röster och kände sig riktigt besviken på Ida, Tove och Victor som hade tittat henne i ögonen och ljugit. Ramia gav blodshämnden till Ida.

På Gränslandet vann Amanda eldskampen mot Lena.
Senast redigerad av Ahlborg40 2024-11-14 kl. 07:04.
Citera
2024-11-14, 07:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCee
Jag är inte Alva. Däremot tycker jag alla hemska påhoppen i tråden om henne, plus rasistiska kommentarer, är oerhört störande och stötande. Det ger verkligen en tråkig och skrämmande bild av det Svenska folket.
Vilka är de hemska påhoppen på Alva? Det enda jag kan se är att det spekuleras i att det är en man och det med alla rätt. Länka lite lite bilder från hennes sociala medier i stället för det kan väl inte vara så att man är så anonym på nätet och ändå ställer upp i en såpopera i TV?
Citera
2024-11-14, 08:51
Medlem
Citat:
Tre ormar i Syd tog sig till sammanslagningen med varsin immunitet.

Undrar om Ali förstod att Monireh röstade på Ramia.
De är klart han borde förstått, du såg ju i slutet hur chockad han såg ut, dom hade ju speciella lappar med svart runt.
Citera
2024-11-14, 08:54
Medlem
Citat:
Är jag ensam om att fortfarande inte förstå att ormen Tove fick sin plats oerhört lätt i år? Andra år har när som helst folk kunnat komma in, men i år är det extremt svårt att komma in ens från Gränslandet (måste vinna över ett helt lag för att ta en plats i Robinson). Ormen Tove däremot kom in bara så där efter några mycket avgörande tävlingar däribland en tävling som skickade ett helt lag till Gränslandet direkt.
Ja blir så irriterad när jag ser Tove dyka upp i tv:n.
Som idag när jag kollade och hon å Ramia stod å pratade, så klarade inte ens Tove av att kolla Ramia i ögonen när hon berättade att hon skulle rösta på Maxim, de va väl för att hon ljög och dom hade redan bestämt sig för att rösta på Ramia.
Förstår att hon fick flytta till Italien inför denna säsongen, folk kommer såklart börja hata henne ännu mera.
Citera
2024-11-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Tar för givet att hon blev castad för att hon är släkt med Linn (som också var trökig tv) som har varit med 2-3 gånger.

Man ska aldrig underskatta nepotismen på TV4 och inte fan har hon sprudlat i någon ansökan, minns när hon skulle få lagen att plocka henne från Gränslandet;

"Med mig så får man en rolig och härlig stund. ."

Hon sa att hon var bra på att laga mat också. Har vi sett henne åstadkomma något ätbart vid lägerelden?
Citera
2024-11-14, 10:28
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcontinen123
Ja blir så irriterad när jag ser Tove dyka upp i tv:n.
Som idag när jag kollade och hon å Ramia stod å pratade, så klarade inte ens Tove av att kolla Ramia i ögonen när hon berättade att hon skulle rösta på Maxim, de va väl för att hon ljög och dom hade redan bestämt sig för att rösta på Ramia.
Förstår att hon fick flytta till Italien inför denna säsongen, folk kommer såklart börja hata henne ännu mera.

Alltså jag är inte heller Toves största fan direkt, men denna säsong har hon väl inte utmärkt sig något särskilt. Det hör ju till spelet att inte avslöja sina drag i förväg. Tove sitter på en hemlig immunitet som hon förmodligen vill ha med sig in i sammanslagningen, hon gör rätt i att hålla en låg profil, inte stöta sig för mycket med folk och bara försöka glida genom öråden utan att hamna i blickfånget.

Nu hoppas jag att någon annan vinner, men man kan inte sticka under stolen med att hon verkar köra en smartare taktik denna säsong och faktiskt inte har betett sig direkt värre än andra.
Citera
2024-11-14, 11:27
Medlem
Vore roligt om någon som förlorat och får åka hem sa något i stil med: " Men gud va härligt. nu skall jag åka hem till sköna sängen, biffen och biran."
Men jag tror att dom har skrivit på avtal att dom inte får uttrycka sig så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in