Citat:
Ursprungligen postat av
ledarliljan
Fått starkt intresse i idén om tidigare liv.
Dels tanken på att tidigare trauman kan påverka ens nuvarande liv.
Men främst, hur vet man och hur gör man för att fördjupa sin egna själs historia?
Jag är inte religiös, troende eller liknande.
Tror knappt på andar osv.
Skulle väl kalla mig själv agnostiker.
Men tanken på att man levt förut, tänder något i mig!!
För det känns så starkt.
Jag är tex övertygad om (men kan inte förklara alls vad den övertygelsen kommer ifrån) att jag tidigare levt i Anderna, för jag är utan egentlig anledning otroligt dragen och intresserad av den kulturen.
Det sker nästan en fysisk reaktion, jag har svårt att beskriva den..
Skulle vara intressant att gå till ett medium, även om jag inte tror på dom för fem öre, men tänk om de skulle säga att jag levt i just Anderna!
Finns det något annat sätt att "forska" i sina eventuella tidigare liv, känner att jag är helt grön i ämnet..
Tidigare liv? Hur skulle det gå till när det är föräldrarna som avlar fram ett barn ett liv, växer upp och till slut dör som vi alla gör, ingen hamnar uppåt när vi dör vi alla hamnar neråt alltså i marken där vi glöms bort efter ett tag, det finns inget kvar som kan prata eller göra något man blir aska eller jord inget annat.
Då är det 100% omöjligt att återföras, spöka, prata med dom som tror är medium.
Om man fortfarande inte förstår hur människor blir till frågar någon hur sexualkunskap funkar, vem man ska fråga vad som händer efter man är avliden och nergrävd är sunt förnuft hur livet fungerar och tror man att man som avliden kan spöka prata komma till himmelriket kan prata med psykvården det finns hjälp att få.