Citat:
I USA existerar det knappast liknande skyddsnät som vi har här i Sverige, och där utbildar och arbetar/ försörjer många kvinnor sig själva. Det är en underlig föreställning du har att bara för att vi skulle slopa välfärdssystemet i Sverige så skulle kvinnor sluta arbeta och förlita sig på "produktiva män" i högre grad. Bara för att du tar bort offentlig sektor försvinner inte behovet av skola och vård, till exempel. Många kvinnor arbetar som sjuksköterskor och läkare, samt inom skolvärlden. Utöver detta arbetar även kvinnor i privata näringslivet. Så, hur tänker du när du gör ett sådant påstående egentligen?
Det kan vara så att antalet hemmafruar skulle bli fler, framförallt under småbarnsåren, men det är knappast så att Sveriges kvinnor generellt skulle sluta arbeta. Vad du dessutom missar är att det finns gott om män som lever på välfärden i Sverige eller arbetar inom offentliga arbeten de också. Du verkar lida av tunnelseende gällande just vad kvinnor gör och inte gör.
Formuleringen här säger mycket om din inställning till kvinnor. Ta dig en funderare.
Det kan vara så att antalet hemmafruar skulle bli fler, framförallt under småbarnsåren, men det är knappast så att Sveriges kvinnor generellt skulle sluta arbeta. Vad du dessutom missar är att det finns gott om män som lever på välfärden i Sverige eller arbetar inom offentliga arbeten de också. Du verkar lida av tunnelseende gällande just vad kvinnor gör och inte gör.
Formuleringen här säger mycket om din inställning till kvinnor. Ta dig en funderare.
Trådens ämne är 4B. 4B är en kvinnorörelse, därför diskuterar jag kvinnor, inte män.
Jag förstår inte din poäng angående offentlig sektor. Antingen har du missförstått mig eller så förstår inte jag dig. När jag pratar om att lägga ner offentlig sektor så menar jag inte att jobben skulle försvinna, självklart finns det behov av läkare även utan skattefinansierad sjukvård, de kommer vli anställda privat. Det jag menar är att alla parasiter, män som kvinnor skulle bli tvugna att hitta sätt att betala för sig eller sänka sina levnadskostnader. Min tes är att vi i ett samhälle utan offentlig sektor skulle ty oss till varandra mer istället för för att lägga all vår tillit till myndigheter, regioner och andra institutioner. I den världen försvinner 4B