Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det är helt uppenbart att polisen (Gason) agerat partiskt och att det finns utrymme för ordentlig förändring. Ni kan inte hålla på på det här sättet. Men någonstans måste förändring börja och det måste alltid börja med att man erkänner bekymret.
Det där om partiskhet är något som ofta återkommer som kritik mot moderatorer. Det som är intressant är att kritiken ofta kommer från båda hållen i ett diskussionsämne. Alltså att båda sidor påstår att moderatorerna är partiska i den andra sidans favör.
Jag vet att du har en ganska digital syn på världen. Antingen är det svart/vitt, rätt/fel ofta med en slagsida åt att allt du anser är den absoluta sanningen och alla andra har helt fel.
Nå, så är iaf inte livet och det går helt enkelt inte att ha regler och är så sinnessjukt tydliga att alla tänkbara scenarion står i klartext. Det ÄR en bedömningsfråga, och ibland kommer moderatorer att missförstå och göra fel.
Och även om det är lögn i helvete att få dig att tro på det så pågår det väldigt ofta diskussioner, flera gånger per dag, bakom kulisserna om bedömningar som moderatorerna inte är överens om. Vilket leder till justeringar av varningar, avstängningar osv.
På samma vis som det dagligen görs justeringar av raderingar, varningar genom att användaren PMar moderatorn i fråga med vettiga argument.
Men under här fallet är det ingen tvekan, varningen är helt korrekt och jag tror väldigt få moderatorer och användare skulle säga något annat. Argumentet "men dom då!! Det var de som började!" är irrelevant för DIN varning. Har du åsikter om andra inlägg så rapporterar du dem, sedan kan du ta en diskussion med moderatorerna i det forumet om varför de inte raderas om de inte försvinner. Men det är inget som har med din varning att göra.
Du efterlyser en diskussion med moderatorerna, men du är inte intresserad av diskussion, vare sig i detta eller ute på forumet. Du diskuterar ALDRIG, du vill trycka till folk och fä dem att hålla käften så du får rätt punkt slut.
Den stilen kanske fungerar som diktator på en arbetsplats med svaga medarbetare, men den stilen kommer aldrig fungera här. Vare sig mot moderatorer eller användare. Så ge upp. Försvinn helst helt från forumet om jag får säga min personliga mening