Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det håller jag med om, det är undantaget som bekräftar regeln.

Är väl dock inte lätt att få utskrivet i Sverige som i ex USA där var och varannan person verkar dopa sig.
Fast är TRT doping?
Citera
2024-11-29, 16:10
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Fast är TRT doping?
Ja vad skulle det annars vara menar du?
Citera
2024-11-29, 17:34
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Otroligt viktigt. Sätter sig på dina njurar rejält om du går med högt bt för länge. Det vill du inte.

Precis, ett högt blodtryck påfrestar njurarna rejält och under en längre tid kommer ett obehandlat högt blodtryck förstöra njurarna. Blodtryck och njurarna hör ihop då det är njurarna som reglerar blodtrycket och får njurarna sämre funktion kommer de få svårare att reglera blodtrycket. Efter denna process kommer blodtrycket spåra ur helt vilket i sin tur leder till en stor risk att drabbas av kardiovaskulära sjukdomar.
Citera
2024-11-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neloshredx
Jag har tappat 3 cm på armarna och 4 cm på bena hittils. Har haft lunginflammation och annat i 7 veckor också, men jag körde lite knäböj på gymmet idag. Jag klara 180 för 8 reps, men innan gjorde jag en 10 på 200kg och en 1 på 260kg

Måste bara säga det, men det där är elite siffror om du inte väger mer än 100, jävligt imponerande om du åstadkommit dom siffrorna. 2x kroppsvikt x 10 är elite enligt Larry Wheels själv.
Citera
2024-11-29, 22:07
Medlem
Neloshredxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Måste bara säga det, men det där är elite siffror om du inte väger mer än 100, jävligt imponerande om du åstadkommit dom siffrorna. 2x kroppsvikt x 10 är elite enligt Larry Wheels själv.
Vägde 80kg isch
Citera
2024-11-29, 22:18
Medlem
Citat:
Vägde 80kg isch

Imponerande. Se till att få ordning på blodtrycket och börja tävla.
Citera
2024-11-29, 23:01
Medlem
Neloshredxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Imponerande. Se till att få ordning på blodtrycket och börja tävla.
Tack, ja många på mig har tjatat på mig att jag ska börja tävla, men har alltid bara försökt bygga muskler :P
Citera
2024-11-30, 00:20
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Tack, ja många på mig har tjatat på mig att jag ska börja tävla, men har alltid bara försökt bygga muskler :P

Otroligt starkt, med den kroppsvikten är det elitnivå. Ska du tävla i styrkelyft så är dopningskontrollerna stenhårda och du kommer även tvingas att betala böter till förbundet om du skulle torska. Har koll på blodtrycket bara, ännu är det inte försent
Citera
2024-11-30, 00:56
Medlem
Neloshredxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Otroligt starkt, med den kroppsvikten är det elitnivå. Ska du tävla i styrkelyft så är dopningskontrollerna stenhårda och du kommer även tvingas att betala böter till förbundet om du skulle torska. Har koll på blodtrycket bara, ännu är det inte försent
Aa jag får göra det verkligen Men ska inte ljuga, jag vill redan gå på igen, pga det mentala och att man ser mycket av sina musklerna försvinna. Träningen nu är helt annorlunda, och det känns inte som jag är mig längre. Jag är en helt ny person känns det som.
Citera
2024-11-30, 09:38
Medlem
Citat:
Aa får göra det om det inte blir bättre. Jag ska kolla hur det blir att vara av nu, för att se om håret/blodtrycket blir bättre. Men jag tror ärligt talat att jag kommer gå på igen asså, svårt det här med mentala att se man bli mindre och få mer fett, sen så är min hobby borta inom träning borta, om man väljer köra naturligt, inte samma sak. Käkar mkt vitaminer och kör cardio efter varje pass, samt går ute endel. Kommer ihåg när jag käkade dbol i 8 veckor sen efter 100 mg anadrol i 100 dagar och mina lever värden var inom det höga normala. men det är nått med mitt blodtryck som alltid ska vara högt. Det ligger oftast runt 150-165/100-110, men nu när jag gick av helt och hade lunginflamation lågt det på 180/110
Som de andra skriver är detta oroande läsning.
Har själv gränshögt blodtryck i perioder vilket jag kan medicinera ner.
Ditt blodtryck är såpass högt så det behövs antagligen en kombination av fler mediciner.
Du måste gå till en läkare direkt och få kontroll på detta innan du ens tänker på att kura något mer.
Vad ska du med snyggt hår och en muskulös kropp till om du pajat njurarna och hjärtat?
Citera
2024-11-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ja vad skulle det annars vara menar du?
TRT = Medicinska nivåer administrerat av sjukvården.
Citera
2024-12-15, 16:35
Medlem
.ermins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BFG9000
16 är relativt lågt. Jag hade börjat med testo vid den nivån i din ålder oavsett. Vilka symptom har du? Även SHBG är relevant som folk nämnt.

Tjena
Jag hade 24 i S-SHBG
(nmol/L)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in