Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Enligt min mening så får du inget rus alls av Iktorivil. Däremot dålig kroppsmotorik, kass balans, sluddrigt tal och blir dessutom jävligt seg och vid allt för hög dos så slocknar man bara.
Xanor är totalt annorlunda och visst fasen kan man däcka på en monsterdos där med men det är en mycket mer psykisk Bensodiazepin som förutom att radera ut ångest totalt dessutom ger en viss eufori vilket gör den till de flesta pundares favoritbenzo konstigt nog då effekten av vanlig hederlig alkohol är så mycket bättre och dessutom lagligt att köpa på bolaget för alla över 20 som inte råkar sitta på ett Xanor recept.
Detta är individuellt och stämmer absolut inte in det minsta på mig. Jag tycker det är kul att dricka ibland i sociala sammanhang, eftersom hämningarna minskar och det sociala samspelet underlättas, men någon eufori får jag absolut inte. Benso (liksom opioider och t.o.m. zolpidem/zopiklon, även om zolpidem av någon anledning gav mig långt mer eufori när jag var yngre - typ 18- till 25-årsåldern, medan zopiklon aldrig varit väldigt euforisk för mig) tar jag gärna däremot gärna väldigt gärna ensam, egentligen oavsett om jag för stunden lider av ångest eller inte.
Avslappningen (ffa. den psykiska men även muskelavslappningen) är ofta i sig på något sätt euforisk, och vissa bensodiazepiner (framför allt Halcion, som jag inte längre har tillgång till men länge hade) är även för mig mer euforiska än andra. Att vara full ensam är däremot (för mig) mest en deprimerande och ironiskt nog ofta vagt ångestladdad upplevelse.
Jag har dock i stort sett samma upplevelse av klonazepam som du, dvs. att den (speciellt vid låga, "rimliga" doser, som man kan upprätthålla över längre perioder) gör sitt jobb i bakgrunden utan att märkas. Ofta blir jag besviken av "utebliven effekt" efter att många timmar har passerat (för mig tar klonazepam absurt lång tid att kicka in, typ 4 timmar) och måste närmast i efterhand (räcker med ned några timmar efter att effekten satt in på allvar, men då menar jag
utöver de fyra timmarna efter intaget) konstatera att ångesten och oron faktiskt är borta. Vid höga doser däckar jag till slut också helt enkelt, åtminstone om jag ligger ner.
Sluddrigt tal eller dålig balans får jag däremot inte ens av rätt höga doser. Tar jag mycket höga doser kan jag få problem med balansen, men vid det laget har jag redan däckat för länge sedan. M.a.o. är dålig balans orsakat av klonazepam bara något jag upplever när jag t.ex. har somnat efter att ha tagit höga doser, sedan vaknar och exempelvis går upp på toaletten.