Många skådisar som man inte såg igen efter Rederiet. En del gick väl i pension. Men t ex Carl/Bengt, Tony/KS och Katarina Remmer (vet inte vad hon heter) har jag aldrig sett varken före eller efter Rederiet.
Bengtsson/Yvonne lade ju ner på grund av Bengtsson-karaktären. Det kanske var ett klokt val men jag tror ändå att hon hade kunnat fortsätta i andra roller.
Uno/Hans var med i en Beck-film. Likaså Rebecka (vet inte vad hon heter). Och Björn/Krister Henriksson gick och blev Wallander med hela folket. Ola/Mikael Persbrandt känner alla till. Alexandra (vet inte vad hon heter) har varit med i en nyare Beck-film i en skruvad roll. Mickie/Ola har väl mest gjort teater efteråt. Yvonne (vet inte vad hon heter) har jag bara sett i en Maria Wern-film, inget annat. Mona/Regina Lund har alltid haft B-skådis över sig, och hon gjorde en Hassel-film där hon stoltserade med en urlöjlig brytning, filmen Sjön har hon också medverkat i, och sedan resten av tiden flummat runt i tidningar om att ingen äger jorden och att alla som vill ska få komma hit. Pehr Silver/Peter var nog mest menat som en rolig fläkt i den stela Dahlén-världen, så han har inte varit en skådis på riktigt utan mer en parodi. FN/Linus W. har dock haft en relativt bra karriär. Viktor (vet inte vad han heter) var med i serien Fartblinda där han återförenades med "Angelique/Eva Remmer".
Det är också inom Beck som Junior/Måns N. haft sina framgångar efter Rederiet.
Raspen/Göran Gillinger blev typ helt irrelevant när 2000-talet började.
Joker/Johannes Brost gick samma öde till mötes. Men att han har varit med i kultfilmen Besökarna är en stor merit!
Så synd att Nikolaj, Patrik Berger heter han väl, inte fortsatte att skådespela. Han hade talang. Jag läste att han är lärare nu. Synd på en begåvad skådespelare. Han hade kunnat göra många bra roller med sitt intensiva utseende och sina mörka ögon. Dessutom pratade han ryska flytande.
Lisa, Sofie, Rolf, Peggy, Paula, Emilio, Kåkå, Felix, Jesper, Emelie (jag såg att hon läser in ljudböcker nu för tiden) och en drös andra - de skådisarna har helt försvunnit. Jesper (vet inte vad han heter) var ju med i Sökarna innan Rederiet.
Den äldre generationen i Sverige var verkligen språkligt duktig. Så många som talar flytande tyska eller franska, vilket märks i teve. Det ser man sällan i dag hos yngre där skolan tappat greppet.