Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-06, 22:19
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Visst, om man vill ka dit fr mord och bedrgeri och helt saknar etik och moral.

Jag lskar mina barn tillrckligt mycket fr att aldrig stta dem till vrlden.
Citera
2024-12-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Nr du skriver "i min vrld" s nrmar du dig pudelns krna
Det finns inga absoluta sanningar inom filosofi eller livsskdning.
Jag har inte mycket till vers fr fundamentalister d de tenderar att vilja tvinga p andra sina vrderingar och regler.
Du tycks ha hittat din sanning och dessutom andra som delar den.

Om du studerat mnena tillrckligt s frstr du att det finns skra inga svar. Och dom empiriska fakta vi har pekar mot att livet och vrlden r glmt i samma gonblick du dr. Men visst, vill du tillhra srskolan och fra det meningslsa lidandet vidare s kr p.
Citera
2024-12-06, 23:25
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Slutligen kommer vi till frgestllningen:
Vad tycker ni, personligen om denna positionen?
Vilka argument har ni fr och emot?

Den r vl en lite fr extrem hllning t ena hllet enligt min mening. Antinatalister nskar vl att i princip att alla mnniskor upphr att skaffa barn, mnskligheten dr ut och sedan r det frdigt. Varfr skulle det vara nskvrt?

Dremot r den extrema motsatsen med evig, okontrollerad befolkningstillvxt inte nskvrd heller.

Att mnskligheten har lika stor kontroll ver sin reproduktionstakt som en flock kackerlackor eller rttor visar hur primitiv mnniskan r. Sjlvklart skulle det behvas mer lngsiktig planering ver mnniskans reproduktion bde p familjeniv och i strre skalor av anledningar som milj, livskvalit mm.
Citera
2024-12-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Den r vl en lite fr extrem hllning t ena hllet enligt min mening. Antinatalister nskar vl att i princip att alla mnniskor upphr att skaffa barn, mnskligheten dr ut och sedan r det frdigt. Varfr skulle det vara nskvrt?
, .

Pminner mig om en miljpartist jag studerade med som tyckte planeten var viktigare n mnskligheten.
Citera
2024-12-06, 23:43
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Pminner mig om en miljpartist jag studerade med som tyckte planeten var viktigare n mnskligheten.

Men han var tydligen tillrckligt viktig sjlv fr att f vara kvar.
Citera
2024-12-07, 09:11
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Det r mnga som vill att jag ska posta egna videor ocks, s det blir det troligen s smningom.

Nej, det kommer du inte gra eftersom att du r en feg fjant. Jag hoppas dock att du gr det. Det hade varit kul med nnu ett svenskt skrattobjekt p internet.

Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Hrni, nrden och Reiwa, posta kommentarer till den hr killen att han ska ta sig i kragen: https://www.youtube.com/@Charlie_The_Boy

Jvla gnll bara fr att han har en cancertumr i nsan som r strre n hans nve och att den hller p att trycka ut hans ena ga, eller hur.

r det du p videon? Om inte, vad har klippet fr relevans? Du borde ta dig i kragen. Du r en parasit som lever p bidrag. Du har ingen urskt.
Senast redigerad av Reiwa 2024-12-07 kl. 09:27.
Citera
2024-12-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, det kommer du inte gra eftersom att du r en feg fjant. Jag hoppas dock att du gr det. Det hade varit kul med nnu ett svenskt skrattobjekt p internet.

r det du p videon? Om inte, vad har klippet fr relevans? Du borde ta dig i kragen. Du r en parasit som lever p bidrag. Du har ingen urskt.

Tnk p att skaffa barn r dligt fr klimatbluffen 😂 Och r du bde frlder och har bil s r man en riktig miljbov och ska skmmas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-an-bilkorning
Citera
2024-12-07, 10:26
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Tnk p att skaffa barn r dligt fr klimatbluffen 😂 Och r du bde frlder och har bil s r man en riktig miljbov och ska skmmas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-an-bilkorning

Ja, klimatbuffen r bara ytterligare en del i den antinatalistiska agendan. Man skrmmer upp befolkningen med "klimathotet" och frsker skambelgga mnniskor frn att skaffa barn med motiveringen att man r en "miljbov" och dlig mnniska.
Senast redigerad av Reiwa 2024-12-07 kl. 10:33.
Citera
2024-12-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Om du studerat mnena tillrckligt s frstr du att det finns skra inga svar. Och dom empiriska fakta vi har pekar mot att livet och vrlden r glmt i samma gonblick du dr. Men visst, vill du tillhra srskolan och fra det meningslsa lidandet vidare s kr p.

Inte klockren svenska men jag tror jag frstr vad du menar.

Men trots att vi inte har ngot evigt liv s gr det att finna mening i det korta liv vi har, faktiskt skulle man kunna hvda att just fr det r kort s kar dess betydelse.

Trots lidandet i vrlden och i livet s kan man hitta gldje och lycka i gonblicket.

Trots oro, sorg ngest s gr det att hitta lugn och frid i konst, musik och fr mig personligen i framfr allt naturen.

Osv. Finns gott om filosofer som lngt bttre n jag beskriver detta. Sedan kan man frsts resignerat ge upp.

Jag skulle ocks vilja pminna att ven en s djup pessimist som Arthur schopenhauer fann en livsgrning som han utfrde briljant. Jag skulle vilja pst att ha fann gldje och tom en mening i den, ven om det skulle gra honom fruktansvrt arg.
Citera
2024-12-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ja, klimatbuffen r bara ytterligare en del i den antinatalistiska agendan. Man skrmmer upp befolkningen med "klimathotet" och frsker skambelgga mnniskor frn att skaffa barn med motiveringen att man r en "miljbov" och dlig mnniska.

Japp. Invandrare fder mycket barn s d borde massinvandring vara vldigt negativt fr klimatbluffen, det mste forskarna i artikeln ha missat 😂
Citera
2024-12-07, 10:52
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Japp. Invandrare fder mycket barn s d borde massinvandring vara vldigt negativt fr klimatbluffen, det mste forskarna i artikeln ha missat 😂

Du r ju antinatalist s jag ser inte vad du skulle ha fr problem med detta. Din hgsta drm som antinatalist r att utrota det svenska folket(och alla andra folk).
Senast redigerad av Reiwa 2024-12-07 kl. 11:04.
Citera
2024-12-07, 11:46
Medlem
Citat:
Du r ju antinatalist s jag ser inte vad du skulle ha fr problem med detta. Din hgsta drm som antinatalist r att utrota det svenska folket(och alla andra folk).

Antinatalism kommer aldrig att fungera i praktiken. Drivkraften att sprida sina egna gener gr inte att stoppa med filosofi. Fr mig r antinatalism bara ett roligt tankeexperiment, precis som all filosofi r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in