Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-12, 11:59
Medlem
Graevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis
Länken funkar inte för mig längre
Googla "Telegram Gräv" så kommer gruppen upp som första sökförslag, där ligger intervjuer med Ålandsgäddorna samt även andra gäddor. För att intervjuaren ska vilja fortsätta med sina samtal behöver dessa länkar sluta spridas på Flashback så att gäddorna tappar förtroende för honom och bara slänger på luren. Förhoppningvis insåg den som lade länken i tråden sitt misstag och tog ner den. Hade länken inte spridits här från första början hade han ringt upp igen och intervjuat dem om polisärendet men det går ju inte nu.
Citera
2024-12-12, 12:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graev
Diskussioner om Dumpens tillvägagångssätt sker i den andra tråden, här diskuteras bara gäddorna.

Men jag måste väl få svara på varför jag anser det vara viktigt i just det här fallet mot just den här kvinnan? Eller menar du att man inte får diskutera själva konfrontationen ens? Då måste ju minst 80% av alla inlägg i den här tråden försvinna.

Det är specifikt den här kvinnan jag diskuterar och inget annat. Det hon råkar ut för. Det måste väl vara den här tråden jag ska göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Hur dumdryg kan man vara. Varför skulle han ta med henne om hon inte visste och var ok med att det gällde ett barn?

Ja det kan ju vara massvis med anledningar bla några som jag tidigare angivet. En där han kanske tänker att de inte talar om ålder. Det bekräftas i chatten att han tycker hon ser mycket äldre ut. Kanske hon ser ut att vara runt 18 år. Hans tanke skulle då kanske vara att de träffas och synkar och när de mycket senare (kanske) blir klart hur gammal hon är så skulle tanten ha överseende med det.

Så enkelt kan det vara. Men varför han skulle göra det ena eller det andra är ju skitsamma. Det är från hennes utgångspunkt jag skriver i förhållande vad cola-patte kan ha känt till.
Citera
2024-12-12, 12:12
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men jag måste väl få svara på varför jag anser det vara viktigt i just det här fallet mot just den här kvinnan? Eller menar du att man inte får diskutera själva konfrontationen ens? Då måste ju minst 80% av alla inlägg i den här tråden försvinna.

Det är specifikt den här kvinnan jag diskuterar och inget annat. Det hon råkar ut för. Det måste väl vara den här tråden jag ska göra det?

Ja det kan ju vara massvis med anledningar bla några som jag tidigare angivet. En där han kanske tänker att de inte talar om ålder. Det bekräftas i chatten att han tycker hon ser mycket äldre ut. Kanske hon ser ut att vara runt 18 år. Hans tanke skulle då kanske vara att de träffas och synkar och när de mycket senare (kanske) blir klart hur gammal hon är så skulle tanten ha överseende med det.

Så enkelt kan det vara. Men varför han skulle göra det ena eller det andra är ju skitsamma. Det är från hennes utgångspunkt jag skriver i förhållande vad cola-patte kan ha känt till.

Chansen att hon ska missta ett barn för en vuxen är obefintlig. Hur han tänker är högst relevant eftersom det visar vad han vet om sin partners inställning till det hela. Det här är ingen domstol som kräver teknisk bevisning. Använd sunt förnuft.

Av alla strider man kan ta...
Senast redigerad av BavarianBeetle 2024-12-12 kl. 12:14.
Citera
2024-12-12, 12:31
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Chansen att hon ska missta ett barn för en vuxen är obefintlig. Hur han tänker är högst relevant eftersom det visar vad han vet om sin partners inställning till det hela. Det här är ingen domstol som kräver teknisk bevisning. Använd sunt förnuft.

Det är precis sånt här typer från andra Dumpentråden älskar här: att få respons i fullständigt förnuftbefriade hypoteser. Vad sägs om att bara ignorera sånt, för trådens bästa...
Citera
2024-12-12, 12:43
Medlem
Citat:

Verkar som att kalkryggar kräver mer bevis för skyldig bortom rimligt tvivel av oss än av Dumpen själva

Jag kan förstå åsikten om att Dumpen behöver lite mer på fötterna än enbart sunt fönuft och hög sannolikhet, men att avkräva oss det - dessutom mha hypotetiska exempel - är en inte värt att grotta och grisa ned sig i.

Det är mer intressant att spekulera i hur peddo-tanten (är hon #534 eller #535?) kommer ta detta vidare, då hon verkar vara lite mer lagd åt hållet att förneka allt än vad övriga gäddor brukar vara - och inte helt omöjlig att prata om det. Så hör har vi nog en intressant följetång att följa, till skillnad från resten av gäddorna som för det mesta går under jorden (bokstavligen, eller figurativt).
Senast redigerad av psykopathenko 2024-12-12 kl. 12:46.
Citera
2024-12-12, 14:16
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Ny rubricering i Dumpen-utredningen
Citat:
Ursprungligen postat av Ålandstidningen
"Ny rubricering i Dumpen-utredningen"
En tredje brottsmisstanke har tillkommit i utredningen mot det åländska paret som avslöjats på den svenska pedofiljägarsajten Dumpen.
https://www.alandstidningen.ax/nyhet...en-utredningen

Vad kan detta tänkas vara?
Citera
2024-12-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Ny rubricering i Dumpen-utredningen

https://www.alandstidningen.ax/nyhet...en-utredningen

Vad kan detta tänkas vara?

Våldtäkt mot barn?
Citera
2024-12-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Våldtäkt mot barn?
Polisutredningen kring det par som publicerats på den svenska sajten Dumpen har utökats med en ny rubricering: försök till sexuellt övergrepp mot barn. Det säger kommissarie Christoffer Ahlfors till.

När Nya Åland pratar med Christoffer Ahlfors på torsdagseftermiddagen frågar vi om rubriceringen i utredningen kring paret som blivit publicerat på den svenska sajten Dumpen fortfarande är den samma som på onsdagen. Då var rubriken misstänkt innehav av bild som på ett sexuellt sätt visar barn samt lockande av barn i sexuellt syfte.

– Vi jobbar utifrån den rubriceringen, men också mot en rubricering som heter försök till sexuellt övergrepp mot barn, säger Christoffer Ahlfors och fortsätter:

– Vi ska komma ihåg igen nu att vi pratar om skälig misstanke och utreder det här i bred bemärkelse.

Är det en ny rubricering jämfört med tidigare? Vad grundar ni den på?

– Den grundar sig fortfarande på det material man eventuellt har skickat till en minderårig. Skickar man nakenbilder eller bilder med sexuell karaktär av sig själv till minderåriga personer kan det uppfylla ”sexuellt övergrepp mot barn”.

Alla dessa rubriceringar finns stadgade i strafflagens 20:e kapitel som handlar om sexualbrott.

– När polisen jobbar ur perspektivet att det finns skälig misstanke om att det finns sexualbrott riktat mot barn betyder det att förundersökningen lever och kan få olika rubriker under tiden. Vad rubriceringen blir i slutändan är ingenting som någon kan svara på, men polisen gör en helhetsbedömning.

Lång tid

Christoffer Ahlfors menar att det här är en utredning som kommer att ta låg tid.

– Polisen gör en förundersökning och vilka åtgärder vi vidtar kommer jag inte att gå in på. När vi beräknar att det kan bli klart kan jag inte svara på, säger han.

Nya Åland har hört från flera håll att det synts polisbilar utanför en bostad till de misstänkta, är det något du kan kommentera?

– Polisen gör en förundersökning och vidtar åtgärder. Och det är klart, vi har personer som är misstänkta och vi vidtar åtgärder mot dem, men exakt vad vi gjort och inte gjort kommenterar jag inte. Om någon har sett polisen utanför de misstänktas bostäder så är det en ganska naturlig del av en utredning när man har misstänkta personer.
Citera
2024-12-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Bra poäng, hon kanske inte visste hur gammal tjejen som dom skulle möta upp var . Det vet vi ju bara med all säkerhet att han visste. Sorgligt om kvinnan bara vill möta upp någon random tjej och nu blir anklagad för pedofili. Vi får låta tiden utvisa om båda är pedofiler
Du menar att han skulle från bar himmel komma dragandes med ett barn till Mari*a och säga. Nu du kärring blir det knulla av?
Citera
2024-12-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Polisutredningen kring det par som publicerats på den svenska sajten Dumpen har utökats med en ny rubricering: försök till sexuellt övergrepp mot barn. Det säger kommissarie Christoffer Ahlfors till.

När Nya Åland pratar med Christoffer Ahlfors på torsdagseftermiddagen frågar vi om rubriceringen i utredningen kring paret som blivit publicerat på den svenska sajten Dumpen fortfarande är den samma som på onsdagen. Då var rubriken misstänkt innehav av bild som på ett sexuellt sätt visar barn samt lockande av barn i sexuellt syfte.

– Vi jobbar utifrån den rubriceringen, men också mot en rubricering som heter försök till sexuellt övergrepp mot barn, säger Christoffer Ahlfors och fortsätter:

– Vi ska komma ihåg igen nu att vi pratar om skälig misstanke och utreder det här i bred bemärkelse.

Är det en ny rubricering jämfört med tidigare? Vad grundar ni den på?

– Den grundar sig fortfarande på det material man eventuellt har skickat till en minderårig. Skickar man nakenbilder eller bilder med sexuell karaktär av sig själv till minderåriga personer kan det uppfylla ”sexuellt övergrepp mot barn”.

Alla dessa rubriceringar finns stadgade i strafflagens 20:e kapitel som handlar om sexualbrott.

– När polisen jobbar ur perspektivet att det finns skälig misstanke om att det finns sexualbrott riktat mot barn betyder det att förundersökningen lever och kan få olika rubriker under tiden. Vad rubriceringen blir i slutändan är ingenting som någon kan svara på, men polisen gör en helhetsbedömning.

Lång tid

Christoffer Ahlfors menar att det här är en utredning som kommer att ta låg tid.

– Polisen gör en förundersökning och vilka åtgärder vi vidtar kommer jag inte att gå in på. När vi beräknar att det kan bli klart kan jag inte svara på, säger han.

Nya Åland har hört från flera håll att det synts polisbilar utanför en bostad till de misstänkta, är det något du kan kommentera?

– Polisen gör en förundersökning och vidtar åtgärder. Och det är klart, vi har personer som är misstänkta och vi vidtar åtgärder mot dem, men exakt vad vi gjort och inte gjort kommenterar jag inte. Om någon har sett polisen utanför de misstänktas bostäder så är det en ganska naturlig del av en utredning när man har misstänkta personer.

Man märker hur skev både polis och media i Sverige är så fort man hittar bra exempel i våra grannländer att jämföra med.

Gäddparet #534 #535
Citera
2024-12-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graev
Fatta om man är swingers och mannen bestämmer en träff med en 13-åring och de tre möts på restaurangen och han tänker "min fru kommer inte misstänka nåt" och de går till hotellet och har gruppsex UTAN att frun en enda gång funderar över barnets ålder och UTAN att frun riskerar att ställa till med en publik scen där hon lämnar mannen för att han kommit dragandes med ett 13-årigt barn. Logiken hos trådens pedofilförsvarare är fantastisk.

Ja snacka om att greppa efter halmstrån. Man undrar också om dom hade kämpat lika hårt om det istället var gäddmannens polare "Bosse 54" som var sällskapet istället för kvinnan
Citera
2024-12-12, 15:14
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Åland.

Hongäddan står fortfarande med på företagets hemsida som kontaktperson för lediga tjänster.

Då borde det nästan vara ok att kontakta hongäddan och fråga om chanserna att hennes tjänst kommer att bli ledig och sökbar?

Visst funderar man på om övriga personalen känner till hennes gränslösa och utsvävande sexualitet?

Hon kanske är en väldigt populär på företaget
Företaget vill säkert ge henne en chans att förklara sig .
Vilket borde vara rimligt .
Men det blir svårt att kasta mannen framför bussen och spela oskyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in